Wyniki konkursu
WYNIKI konkursu MALUCH+ 2021 w ramach modułu 1a oraz 1b
W dniu 15.01.2021 Ministerstwo Rodzinny i Polityki Społecznej ogłosiło wyniki konkursu „MALUCH+” 2021 moduły 2-4 oraz moduły 1a i 1b (w zakresie funkcjonowania nowoutworzonych miejsc)
Ponad 18,8 tys. miejsc opieki dla dzieci do lat 3 utworzą w 2021 r. podmioty inne niż jednostki samorządu terytorialnego dzięki programowi „MALUCH+” 2021. Beneficjenci programu otrzymają dofinansowanie do bieżącego funkcjonowania miejsc dla ok. 112,3 tys. dzieci, w tym dla 1,15 tys. dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki.
Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej przeznaczyło na edycję „MALUCH+” 2021 do 450 mln zł.
Obecnie ogłasza się rozstrzygnięcie dla modułu 3 skierowanego do podmiotów innych niż jednostki samorządu terytorialnego na tworzenie nowych miejsc opieki oraz
w przypadku dofinansowania do funkcjonowania – dla wszystkich modułów.
W module 3 o środki na utworzenie w 2021 r. nowych miejsc i ich utrzymanie, w tym miejsc dla dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki, mogły ubiegać się podmioty inne niż jednostki samorządu terytorialnego. Zgłosiły one, w zakresie tworzenia miejsc, zapotrzebowanie w wysokości ok. 176 mln zł. Przyznane dofinansowanie odpowiada zgłoszonemu zapotrzebowaniu.
Przeciętna miesięczna wysokość dofinansowania na 1 miejsce opieki wynosi 80 zł,
a w przypadku miejsc dla dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki – 500 zł, przy czym w modułach 3 i 4 na obniżenie opłat rodziców, kwota przyznanego dofinansowania nie może być wyższa od opłat jakie ponoszą rodzice za pobyt dziecka
w instytucji z uwzględnieniem przysługujących ulg.
Na program rozdysponowano 445 268 082,21 zł, z czego 165 299 038, 55 zł na tworzenie miejsc opieki w ramach modułu 1a i 1b.
Szczegółowe rozdysponowanie środków dostępne jest w materiałach poniżej.
Zgodnie z punktem 6.1.1.Programu, beneficjent, którego oferta została umieszczona na liście ofert zakwalifikowanych do otrzymania dofinansowania, zobowiązany jest
– w terminie 7 dni roboczych od dnia ogłoszenia wyników przez Ministra – dostarczyć do właściwego urzędu wojewódzkiego oświadczenie o przyjęciu dotacji lub środków Funduszu Pracy.
WYNIKI konkursu MALUCH+ 2021 w ramach modułu 1a oraz 1b
Uprzejmie informujemy, że Minister Rodziny i Polityki Społecznej w dniu 24 listopada 2020 r. zamieścił na stronie internetowej resortu wyniki konkursu Resortowego programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+ 2021”.
WYNIKI konkursu MALUCH+ 2021 w ramach modułu 1a oraz 1b
Na terenie województwa Warmińsko-Mazurskiego 5 gminy zgłosiły zapotrzebowanie na dofinansowanie do utworzenia 254 nowych miejsc w 8 instytucjach opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 w wysokości 4.888.502,26 zł, z tego, w ramach:
- moduł 1a (dla jednostek samorządu terytorialnego) 2 gminy (5 instytucji, 30 miejsc opieki) otrzymały: 364 010,00 zł,
- moduł 1b (dla jednostek samorządu terytorialnego) 3 gminy (3 instytucji, 224 miejsc opieki) otrzymały: 4 524 492,26 zł.
Kwota dofinansowania na funkcjonowanie 1 miejsca zostanie ogłoszona wraz z rozstrzygnięciem pozostałych modułów, tj. do 15 stycznia 2021 r.
Zadania finansowane będą ze środków rezerwy celowej. Podział dofinansowania na beneficjentów znajduje się w:
- Załączniku nr 1: Wyniki konkursu „MALUCH+” 2020 moduł 1a,
- Załączniku nr 2: Wyniki konkursu „MALUCH+” 2020 moduł 1b.
WYNIKI konkursu MALUCH+ 2021 w ramach modułu 2, 3 oraz 4 zostaną ogłoszone do dnia 15 stycznia 2021 r.
Beneficjent, którego oferta została umieszczona na liście ofert zakwalifikowanych do otrzymania dofinansowania, zobowiązany jest – w terminie 7 dni roboczych od dnia ogłoszenia wyników konkursu przez Ministra dostarczyć Oświadczenie o przyjęciu dotacji lub środków Funduszu Pracy wg wzoru będącego załącznikiem do Programu za pośrednictwem platformy e-PUAP lub pisemnie na adres tut. Urzędu.
Oświadczenie o przyjęciu dotacji musi być podpisane przez beneficjenta lub osoby upoważnione, należy złożyć je dla każdej instytucji opieki osobno.
Za datę złożenia oświadczenia uznaje się datę jego wpływu do Warmińsko Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie , przy czym przez złożenie oświadczenia rozumie się również wysłanie go za pośrednictwem platformy ePUAP.
Niezłożenie w ww. terminie oświadczenia o przyjęciu dotacji lub środków Funduszu Pracy będzie równoważne z rezygnacją z udziału w Programie „MALUCH+” 2021.
Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na dokonanie w składanym oświadczeniu o przyjęciu dotacji prawidłowego, zgodnego z wiedzą księgową, podziału na wydatki bieżące i inwestycyjne (majątkowe), ponieważ błędne przypisanie kosztów do poszczególnych kategorii może wiązać się z koniecznością zwrotu w toku realizacji zadania środków wydatkowanych niezgodnie z przeznaczeniem.
Ponadto:
- dofinansowanie może zostać przeznaczone na refundację poniesionych wydatków lub w formie zaliczki, z uwzględnieniem tego, że za koszty kwalifikowane uznaje się wyłącznie koszty poniesione (łącznie
z dokonaniem płatności) na działania realizowane w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2021 r. i spełniające inne wymogi kwalifikowalności; - ewentualne niezakończenie realizacji zadania w 2021r. pod względem rzeczowym i finansowym (z zastrzeżeniem, że wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych lub wykazu dziennych opiekunów może nastąpić do 31 stycznia 2022 r., o ile tak stanowi treść zawartej umowy) może oznaczać niemożność rozliczenia zadania przez Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki, a co za tym idzie – zwrot przez beneficjenta całości przyznanych mu środków;
- beneficjent może zostać wykluczony przez wojewodę z listy podmiotów zakwalifikowanych do uzyskania dofinansowania w danym roku kalendarzowym, gdy m.in. nie spełnił przesłanek dotyczących rozliczenia się z dofinansowania z poprzednich edycji oraz dochowania trwałości, a także jeżeli prowadzone jest w stosunku do beneficjenta postępowanie karne w sprawie z art. 270, 286 lub 297 Kodeksu Karnego dotyczące obecnej edycji i poprzednich edycji programu;
- Wojewoda oraz beneficjent Programu „MALUCH+” 2021 zawierają umowy w sprawie przekazania dofinansowania niezwłocznie i nie później niż w terminie do 3 miesięcy po uzyskaniu przez Wojewodę środków na realizację Programu (tj. od daty wydania decyzji o zwiększeniu budżetu Wojewody na realizację Programu lub od daty wpływu środków Funduszu Pracy na wyodrębniony rachunek bankowy Wojewody), z zastrzeżeniem że beneficjent przedłożył komplet spójnych i poprawnych dokumentów niezbędnych do jej zawarcia oraz spełnił warunek rozliczenia dofinansowania udzielonego w poprzednich edycjach Programu oraz utrzymania trwałości.
W przypadku rezygnacji z udziału w Programie, podmiot jest zobowiązany do złożenia niezwłocznie rezygnacji na załączniku pod nazwą REZYGNACJA stanowiący załącznik do umowy .
Materiały
Zał. 1 wyniki konkursu MALUCH + 2021 Moduł 1aZał_1_wyniki_konkursu_MALUCH_+_2021_Moduł_1a.xls 0.04MB Zał. 2 wyniki konkursu MALUCH + 2021 Moduł 1b
Zał_2_wyniki_konkursu_MALUCH_+_2021_Moduł_1b.xls 0.04MB Rezygnacja_z_udziału_w_Programie Moduł 1 oraz 2
Rezygnacja_z_udziału_w_Programie_Moduł_1_oraz_2.docx 0.02MB Rezygnacja_z_udziału_w_Programie Moduł 3 oraz 4
Rezygnacja_z_udziału_w_Programie_Moduł_3_oraz_4.docx 0.02MB Wyniki _moduł_1_b_funkcjonowanie
Wyniki__moduł_1_b_funkcjonowanie.xls 0.04MB Wyniki _moduł_2
Wyniki__moduł_2.xls 0.06MB Wyniki moduł__1a_funkcjonowanie-1
Wyniki_moduł__1a_funkcjonowanie-1.xls 0.04MB Wyniki moduł_3
Wyniki_moduł_3.xlsx 0.02MB Wyniki moduł_4
Wyniki_moduł_4.xls 0.07MB Oferty odrzucone Moduł 3 ZAKTUALIZOWANE
Oferty_odrzucone_Moduł_3_ZAKTUALIZOWANE.xls 0.04MB Oferty odrzucone moduł 4 ZAKTUALIZOWANE
Oferty_odrzucone_moduł_4_ZAKTUALIZOWANE.xlsx 0.02MB
- Pierwsza publikacja:
- 26.11.2020 14:03 Urszula Kalinowska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Wydział Polityki Społecznej
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Wyniki konkursu | 4.0 | 18.01.2021 12:27 Urszula Kalinowska |
Wyniki konkursu | 3.0 | 18.01.2021 12:07 Urszula Kalinowska |
Wyniki konkursu | 2.0 | 18.01.2021 11:43 Urszula Kalinowska |
Wyniki konkursu | 1.0 | 26.11.2020 14:03 Urszula Kalinowska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP