W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Cele i rezultaty projektu

FAMI

Projekt ma na celu realizację szeregu działań, których efektem będzie kompleksowy dostęp obywateli państw trzecich do wiedzy na temat procedur prawnych i zasad obowiązujących w Polsce, niezbędnych do codziennego funkcjonowania w społeczeństwie. Zostanie to osiągnięte poprzez utworzenie m. in. Specjalnej infolinii - w tym z bezpośrednim dostępem do pracownika.

Wartością dodaną realizacji projektu będzie również usprawnienie i przyspieszenie procesu legalizacji pobytu dzięki zaplanowanym remontom, zakupom oraz działaniom z nimi związanymi.

Cele nadrzędne będą realizowane poprzez szereg celów szczegółowych, takich jak:

- upowszechnienie wśród cudzoziemców usług i wiedzy związanej z legalizacją pobytu na terenie Polski poprzez działalność infolinii dla klientów oraz organizację sobót informacyjnych;

- kontynuacja usprawnienia jakości i szybkości procesu realizacji wniosków Obywateli Państw Trzecich (OPT), przyjętych bezpośrednio przez pracowników Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie oraz Delegatury tego urzędu w Koszalinie poprzez zakup sprzętu, oprogramowania i wyposażenia;

- poprawa standardów obsługi cudzoziemców w wyniku dostosowania pomieszczeń do obsługi osób z niepełnosprawnościami, jak również podniesienie kwalifikacji zawodowych pracowników, co w efekcie przełoży się na podniesienie standardów obsługi cudzoziemców z obszaru państw trzecich oraz wpłynie na sprawność obsługi i pozytywny wizerunek administracji rządowej.

Rezultatami projektu będą:

- zwiększenie dostępu dla obywateli państw trzecich do usług informacyjnych z zakresu m.in. legalizacji pobytu i legalizacji pracy, poprzez uruchomienie infolinii oraz organizację sobót informacyjnych dedykowanych dla OPT;

- doposażenie w niezbędny sprzęt i wyposażenie stanowisk obsługujących obywateli państw trzecich;

- wyremontowane pomieszczenia, w których obsługiwani są OPT, ze szczególnym uwzględnieniem osób z niepełnosprawnościami;

- zwiększone kompetencje zawodowe oraz wiedza pracowników urzędu zajmujących się sprawami obywateli państw trzecich.

{"register":{"columns":[]}}