W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Potwierdzanie profilu zaufanego

W Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Szczecinie w godzinach od 8:00 do 15:00 można potwierdzić lub unieważnić profil zaufany w punkcie potwierdzającym znajdującym się na parterze w Informacji Ogólnej Urzędu Wojewódzkiego.

Profil zaufany to bezpłatna metoda potwierdzania tożsamości obywatela w systemach podmiotów publicznych.

Dzięki profilowi zaufanemu można zalogować się do systemów informatycznych administracji publicznej, takich jak: Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (PUE ZUS), Internetowe Konto Pacjenta (IKP), e-Urząd Skarbowy, itp., a także podpisać dokument podpisem elektronicznym.

Jak i kiedy złożyć wniosek?

Wniosek o potwierdzenie lub  unieważnienie profilu zaufanego należy wypełnić on-line na platformie pz.gov.pl., a następnie w terminie do 30 dni udać się do punktu potwierdzającego - w celu potwierdzenia lub unieważnienia profilu - z ważnym dokumentem tożsamości, np.:

  • dowodem osobistym
  • paszportem lub
  • innym dokumentem potwierdzającym tożsamość, jeżeli umożliwia on jednoznaczne potwierdzenie tożsamości osoby wnioskującej,
    tj. w odniesieniu do cudzoziemców karta pobytu (+ dokument potwierdzający nadanie numeru PESEL).

Termin załatwienia sprawy

W przypadku prawidłowego złożenia wniosku sprawa zostanie załatwiona podczas jednej wizyty.

Informacje dodatkowe

Złożony on-line wniosek o potwierdzenie lub unieważnienie profilu zaufanego drukuje pracownik potwierdzający profil i okazuje osobie wnioskującej do zapoznania się, weryfikacji poprawności danych i podpisu.

Profil zaufany ważny jest przez okres 3 lat. Każdy użytkownik ma możliwość samodzielnego przedłużenia ważności swojego profilu zaufanego (w okresie jego ważności) o kolejny okres.

Profil zaufany może posiadać każdy, kto ma nadany PESEL oraz ma pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych.

Osoby ubezwłasnowolnione oraz dzieci przed ukończeniem 13 roku życia nie mogą posiadać profilu zaufanego.

 

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2023 r. poz. 57, z późn.zm.)

Ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej
(Dz.U. z 2021 r. poz. 1797 z późn. zm.)

Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 29 czerwca 2020 r. w sprawie profilu zaufanego
i podpisu zaufanego (Dz.U. z 2023 r., poz. 2551)

 

{"register":{"columns":[]}}