Call Center
W ramach projektu utworzona została automatyczna całodobowa infolinia dla cudzoziemców (obywateli państw trzecich). Infrastruktura infolinii opiera się na wyodrębnionym numerze telefonu, pod którym dzwoniący cudzoziemiec otrzymuje w trzech językach - polskim, angielskim, i ukraińskim – nagrane podstawowe informacje dotyczące procedury legalizacji pobytu, w tym uzyskania zezwolenia na pobyt czasowy, pobyt stały, pobyt rezydenta długoterminowego UE, przedłużenia wizy, ruchu bezwizowego oraz informacje dotyczące swojej sprawy prowadzonej w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców.
Jednocześnie, niezależnie od funkcjonującej infolinii, Konsultanci Call Center udzielają cudzoziemcom składającym wnioski w Punktach Obsługi Klienta, szczegółowych informacji na temat nie tylko procedury legalizacji pobytu, w tym uzyskania zezwolenia na pobyt czasowy, pobyt stały i pobyt rezydenta długoterminowego UE, ale przede wszystkim na temat bieżącego postępowania.
Infolinia dostępna jest dla obywateli państw trzecich w następującym harmonogramie:
Konsultanci Call Center |
od poniedziałku do piątku, w godzinach: 8:00 – 15:00 |
Infolinia automatyczna |
dostępna całodobowo we wszystkie dni tygodnia |
Szczegółowe informacje umieszczone są w nagranej instrukcji dostępnej po wybraniu numeru telefonu infolinii. Poniżej umieszczony został wykaz najważniejszych opcji, wybieranych tonowo po uzyskaniu połączenia:
Konsultanci Call Center:
Kod tonowy |
Dostępna opcja |
6 |
Informacje w sprawie odbioru Kart Pobytu |
7 |
Informacje w pozostałych sprawach |
Infolinia automatyczna:
Kod tonowy |
Dostępna opcja |
1 |
Język polski |
2 |
Język angielski |
3 |
Język ukraiński |