W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kościoły i związki wyznaniowe

Wymagane dokumenty

Pisemne powiadomienie:

  1. o uzyskaniu przez instytucję kościelną osobowości prawnej (Załącznik nr 1) wraz z załącznikami:
    1. dekret lub uwierzytelniona kopia dekretu władzy kościelnej powołującej osobę prawną, podpisany przez biskupa diecezjalnego i kanclerza kurii (notariusza) lub wyższego przełożonego zakonnego i sekretarza kurii zakonnej - opatrzone pieczęcią,
    2. niezbędne dane identyfikacyjne nowej osoby prawnej (Załącznik nr 2);
  2. o zmianach dotyczących nazwy i siedziby kościelnej osoby prawnej oraz o zmianie jej granic;
  3. o połączeniu, podziale i zniesieniu kościelnej osoby prawnej;
  4. o powołaniu i odwołaniu osoby sprawującej funkcje organu osoby prawnej, podając jej imię i nazwisko, obywatelstwo oraz miejsce zamieszkania.

Opłaty

brak

Termin załatwienia sprawy

Niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia złożenia powiadomienia.

Miejsce złożenia dokumentów

Sekretariat Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców - pokój 17.

Komórka odpowiedzialna za załatwienia sprawy

Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
Oddział Spraw Obywatelskich

Pokój 14
telefon 91 43 03 462 lub 91 43 03 292,
codziennie w godz. 8:00-15:00.

 


 

Wymagane dokumenty

  • Pisemny wniosek o wydanie zaświadczenia o posiadaniu osobowości prawnej lub/i o sprawowaniu funkcji organu osoby prawnej przez instytucję kościelną (Załącznik nr 3),

  • Dowód wniesionej opłaty skarbowej

Opłaty

Na podstawie art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. nr 225, poz. 1635 z późn. zm.)

17 zł
w kasie Urzędu Miasta
Szczecin, Pl. Armii Krajowej 1

lub na rachunek bankowy
Bank PKO BP
nr 20 1020 4795 0000 9302 0277 9429
z dopiskiem: "za wydanie zaświadczenia o osobowości prawnej instytucji kościelnej"

w przypadku zaświadczenia niezbędnego do uzasadnienia wniosku o udzielenie pomocy ze środków Unii Europejskiej - bez opłaty

Termin załatwienia sprawy

Niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku

Miejsce złożenia dokumentów

Sekretariat Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców - pokój 17.

Komórka odpowiedzialna za załatwienie sprawy

Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
Oddział Spraw Obywatelskich

Pokój 14
telefon 91 43 03 462 lub 91 43 03 292,
codziennie w godz. 8:00-15:00.

Materiały

Powiadomienie o uzyskaniu osobowości prawnej przez instytucję kościelną (Załącznik nr 1)
powiadomienie​_o​_uzyskaniu​_osobowosci​_prawnej​_przez​_instytucje​_koscielna.doc 0.02MB
Podstawowe dane identyfikacyjne instytucji kościelnej (Załącznik nr 2)
podstawowe​_dane​_identyfikacyjne​_instytucji​_koscielnej.doc 0.02MB
Wniosek o wydanie zaświadczenia o osobowości prawnej instytucji kościelnej (Załącznik.nr 3)
wniosek​_o​_wydanie​_zaswiadczenia​_o​_osobowosci​_prawnej​_instytucji​_koscielnej.doc 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}