Kościoły i związki wyznaniowe
-
Wydanie potwierdzenia odbioru powiadomienia o uzyskaniu osobowości prawnej przez instytucję kościelną
-
Wydanie zaświadczenia o posiadaniu osobowości prawnej przez instytucję kościelną
-
Wydanie potwierdzenia odbioru powiadomienia władz kościelnych o uzyskaniu przez instytucję kościelną osobowości prawnej, zmianie nazwy i siedziby kościelnej osoby prawnej oraz o zmianie jej granic, połączeniu, podziale i zniesieniu kościelnej osoby prawnej, o powołaniu i odwołaniu osoby sprawującej funkcje organu osoby prawnej
Wymagane dokumenty
Pisemne powiadomienie:
- o uzyskaniu przez instytucję kościelną osobowości prawnej (Załącznik nr 1) wraz z załącznikami:
- dekret lub uwierzytelniona kopia dekretu władzy kościelnej powołującej osobę prawną, podpisany przez biskupa diecezjalnego i kanclerza kurii (notariusza) lub wyższego przełożonego zakonnego i sekretarza kurii zakonnej - opatrzone pieczęcią,
- niezbędne dane identyfikacyjne nowej osoby prawnej (Załącznik nr 2);
- o zmianach dotyczących nazwy i siedziby kościelnej osoby prawnej oraz o zmianie jej granic;
- o połączeniu, podziale i zniesieniu kościelnej osoby prawnej;
- o powołaniu i odwołaniu osoby sprawującej funkcje organu osoby prawnej, podając jej imię i nazwisko, obywatelstwo oraz miejsce zamieszkania.
Opłaty
brak
Termin załatwienia sprawy
Niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia złożenia powiadomienia.
Miejsce złożenia dokumentów
Sekretariat Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców - pokój 17.
Komórka odpowiedzialna za załatwienia sprawy
Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
Oddział Spraw Obywatelskich
Pokój 14
telefon 91 43 03 462 lub 91 43 03 292,
codziennie w godz. 8:00-15:00.
- Wydanie zaświadczenia o posiadaniu osobowości prawnej przez instytucję kościelną lub inny związek wyznaniowy, lub/i o sprawowaniu funkcji organu osoby prawnej kościelnej jednostki organizacyjnej lub związku wyznaniowego
Wymagane dokumenty
-
Pisemny wniosek o wydanie zaświadczenia o posiadaniu osobowości prawnej lub/i o sprawowaniu funkcji organu osoby prawnej przez instytucję kościelną (Załącznik nr 3),
-
Dowód wniesionej opłaty skarbowej
Opłaty
Na podstawie art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. nr 225, poz. 1635 z późn. zm.)
17 zł
w kasie Urzędu Miasta
Szczecin, Pl. Armii Krajowej 1
lub na rachunek bankowy
Bank PKO BP
nr 20 1020 4795 0000 9302 0277 9429
z dopiskiem: "za wydanie zaświadczenia o osobowości prawnej instytucji kościelnej"
w przypadku zaświadczenia niezbędnego do uzasadnienia wniosku o udzielenie pomocy ze środków Unii Europejskiej - bez opłaty
Termin załatwienia sprawy
Niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku
Miejsce złożenia dokumentów
Sekretariat Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców - pokój 17.
Komórka odpowiedzialna za załatwienie sprawy
Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
Oddział Spraw Obywatelskich
Pokój 14
telefon 91 43 03 462 lub 91 43 03 292,
codziennie w godz. 8:00-15:00.
Materiały
Powiadomienie o uzyskaniu osobowości prawnej przez instytucję kościelną (Załącznik nr 1)powiadomienie_o_uzyskaniu_osobowosci_prawnej_przez_instytucje_koscielna.doc 0.02MB Podstawowe dane identyfikacyjne instytucji kościelnej (Załącznik nr 2)
podstawowe_dane_identyfikacyjne_instytucji_koscielnej.doc 0.02MB Wniosek o wydanie zaświadczenia o osobowości prawnej instytucji kościelnej (Załącznik.nr 3)
wniosek_o_wydanie_zaswiadczenia_o_osobowosci_prawnej_instytucji_koscielnej.doc 0.02MB
Podstawa prawna
art. 14 ust. 2 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. o wolności sumienia i wyznania (Dz. U. Nr 29, poz. 155 z późn. zm.), art. 14 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 29, poz. 154 z późn. zm.)
art. 217-220 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267)