Operator numerów alarmowych 112
Operator numerów alarmowych
Dyrektor Generalny Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie
poszukuje kandydatów na stanowisko:
operatora numerów alarmowych w Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Szczecinie w Wydziale Ratownictwa Medycznego i Powiadamiania Ratunkowego
MIEJSCE WYKONYWANIA PRACY: Szczecin
ADRES URZĘDU: ul. Wały Chrobrego 4, 70-502 Szczecin
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- pełnienie dyżurów na stanowisku operatora numerów alarmowych w systemie zmianowym,
- przyjmowanie i rejestrowanie w dedykowanym systemie teleinformatycznym zgłoszeń przychodzących na numer alarmowy 112 oraz inne numery alarmowe zgodnie z przyjętymi procedurami,
- prowadzenie rozmów telefonicznych (również w językach obcych) z osobami zgłaszającymi, w celu uzyskania informacji niezbędnych do podjęcia działań przez podmioty ratownicze,
- przekazanie, gdy zachodzi taka potrzeba, zgromadzonych danych drogą elektroniczną z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego, zgodnie z kwalifikacją zgłoszenia, a w uzasadnionych przypadkach – wraz z przekierowaniem do Policji, Państwowej Straży Pożarnej, dyspozytorni medycznej lub do podmiotów, których numery telefoniczne są obsługiwane w ramach systemu powiadamiania ratunkowego,
- monitorowanie statusów obsługi zgłoszeń przekazanych do odpowiednich służb lub uzyskanie potwierdzenia od dyspozytorów/dyżurnych o przyjęciu zgłoszenia,
- poinformowanie osób zgłaszających o przyjęciu i przekazaniu zgłoszenia do odpowiedniego podmiotu ratowniczego,
- współpraca z dyżurnymi stanowisk kierowania Państwowej Straży Pożarnej, Policji, dyspozytorni medycznej oraz dyżurnym Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego w celu realizacji bieżących działań ratowniczych,
- współdziałanie z innymi centrami powiadamiania ratunkowego oraz utrzymywanie łączności i wymiany informacji, za pośrednictwem dostępnych środków teleinformatycznych, w zakresie niezbędnym do skutecznego prowadzenia działań przez podmioty i służby ratownicze.
WARUNKI PRACY:
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca podczas szkolenia w trybie 8-godzinnym lub 11-godzinnym w powszednie dni tygodnia;
- po uzyskaniu certyfikatu praca zmianowa w trybie 12-godzinnym we wszystkie dni tygodnia w tym niedziele i święta (średnio 13-15 dyżurów w miesiącu; dyżury dzienne od godz. 7 do 19, dyżury nocne od 19 do 7), polegająca na obsłudze zgłoszeń kierowanych na numery alarmowe -wykonywana w pozycji siedzącej, wymuszonej, obciążenie wzroku, słuchu, głosu oraz układu mięśniowo-szkieletowego;
- samodzielne stanowisko pracy wymagające umiejętności podejmowania decyzji przy zmieniających się okolicznościach i pod presją czasu, logicznego i analitycznego myślenia oraz koncentracji, komunikatywności, odporności na stres, zrównoważenia emocjonalnego, odpowiedzialności, zdyscyplinowania jak również umiejętności pracy w zespole;
- praca w stresie wynikającym z faktu przeprowadzania rozmów z osobami zgłaszającymi oraz odpowiedzialność za podejmowane decyzje;
- konieczność komunikowania się z osobami w różnym stanie zdrowia, w tym z osobami posiadającymi trudności w komunikacji;
- zadania wykonywane w siedzibie Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Szczecinie (bez możliwości pracy w trybie zdalnym);
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę;
- praca w słuchawkach telefonicznych.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Stanowisko znajduje się w budynku ZUW, oświetlenie dzienne i sztuczne. Winda oraz urządzenia higieniczno-sanitarne znajdują się na każdej kondygnacji. Stanowisko pracy wyposażone jest w 4 monitory ekranowe, komputer, telefon i nagłowny zestaw słuchawkowy. Dostępne komfortowe zaplecze socjalne.
Niezbędne wymagania do wykonywania pracy na stanowisku pracy:
- wykształcenie: co najmniej średnie lub średnie branżowe;
- posługiwanie się co najmniej jednym językiem obcym w stopniu komunikatywnym (potwierdzone dokumentem stwierdzającym znajomość języka obcego lub oświadczeniem kandydata o znajomości języka obcego na wymaganym poziomie);
- posiadanie obywatelstwa polskiego;
- posługiwanie się językiem polskim na mowie i piśmie w stopniu umożliwiającym obsługę zgłoszeń alarmowych;
- znajomość ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego i aktów wykonawczych do ustawy;
- sprawne posługiwanie się sprzętem komputerowym i znajomość podstawowego oprogramowania;
- umiejętność: skutecznej komunikacji, precyzyjnego przekazywania informacji, szybkiego podejmowania decyzji przy zmieniających się okolicznościach i pod presją czasu, koncentracji, logicznego i analitycznego myślenia, pracy w zespole;
- odporność na stres, odpowiedzialność, komunikatywność, zdyscyplinowanie, zrównoważenie emocjonalne;
- dyspozycyjność (praca w systemie zmianowym);
- Na stanowisku nie może zostać zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- korzystanie z pełni praw publicznych ;
- nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Wymagania dodatkowe:
- znajomość języka niemieckiego lub angielskiego w stopniu komunikatywnym,
- doświadczenie w zakresie obsługi zgłoszeń alarmowych,
- doświadczenie w pracy na stanowisku dyspozytorskim (pogotowie ratunkowe, policja, straż pożarna, inne).
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- CV i list motywacyjny,
- kopia dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka obcego lub pisemne oświadczenie kandydata o znajomości języka obcego w stopniu komunikatywnym,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
- oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990
oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
Informacje w sprawie Procedury Sygnalistów w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Szczecinie znajdują się na stronie:
Zgłoszenia naruszenia prawa – SYGNALISTA w ZUW – na portalu eGOV.pl www.gov.pl/web/uw-zachodniopomorski/informacja-w-sprawie-procedury-sygnalistow
Dokumenty dodatkowe:
- kopia dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,
- kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka niemieckiego lub angielskiego,
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w sytuacji gdy znajdą się w gronie kandydatów spełniających wymagania na dane stanowisko.
- Termin składania dokumentów: nabór realizowany jest w trybie ciągłym – do czasu obsadzenia wakujących stanowisk pracy
Aplikuj:
w formie papierowej:
• osobiście, w siedzibie urzędu, w zamkniętej kopercie w Sekretariacie Wydziału Ratownictwa Medycznego i Powiadamiania Ratunkowego pok. 126, tel. 91 4303 353
oraz w Kancelarii Urzędu (od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00-14.45)
• pocztą, na adres:
Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie
Wydział Ratownictwa Medycznego i Powiadamiania Ratunkowego
ul. Wały Chrobrego 4, 70-502 Szczecin
w formie elektronicznej
• za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) lub
• pocztą elektroniczną na adres rm@szczecin.uw.gov.pl
z dopiskiem „OPERATOR NUMERÓW ALARMOWYCH”
Oferty należy składać w zaklejonych kopertach.
W przypadku aplikowania za pośrednictwem poczty elektronicznej dokumenty należy przesłać w formie skanów/zdjęć, a oryginały (poświadczone kopie) dostarczyć w czasie rozmowy kwalifikacyjnej
PRACOWNIKOM OFERUJEMY:
• stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na stanowisku operatora numerów alarmowych;
• czynne wykonywanie pracy na wymienionym stanowisku możliwe będzie po ukończeniu szkolenia specjalistycznego dla operatorów numerów alarmowych oraz zdaniu z wynikiem pozytywnym egzaminu z zakresu wiedzy i umiejętności praktycznych objętych programem szkolenia, potwierdzonego certyfikatem, organizowanego przez podmiot do tego uprawniony, co związane jest z wyjazdem poza miejsce zamieszkania, w ramach delegacji służbowej;
• proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto: 6 153,00 zł.
• po zdaniu egzaminu z wynikiem pozytywnym oraz po okresie próbnym – 6 miesięcy wynagrodzenie zasadnicze brutto wyniesie: 6 734,00 zł.
• Do wynagrodzenia zasadniczego przysługuje: dodatek stażowy (wynoszący po 5 latach pracy 5% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego; dodatek ten wzrasta o 1% za każdy kolejny rok pracy, aż do osiągnięcia 20% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego); dodatek za pracę w godzinach nocnych;
• Ponadto występują: nagrody okresowe uzależnione od wyników pracy; dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „13-sta” pensja;
• Fundusz socjalny (ZFŚS) – dofinansowanie wypoczynku pracownika tzn. „wczasów pod gruszą”, finansowe świadczenia w okresie wiosennym, jesienno-zimowym i z okazji Dnia Dziecka, zakładowe pożyczki na preferencyjnych warunkach, bezzwrotna pomoc finansowa w trudnych sytuacjach itd.;
• Możliwość podnoszenia kwalifikacji, rozwoju i awansu zawodowego;
• Możliwość refundacji części kosztów za studia i kursy językowe
• Możliwość skorzystania z atrakcyjnej oferty ubezpieczenia grupowego;
• Możliwość dofinansowania do karty Multisport.
Etapy postępowania kwalifikacyjnego:
1. selekcja ofert – ocena spełnienia przez kandydatów wymagań formalnych wskazanych w ogłoszeniu o naborze na stanowisko operatora numerów alarmowych,
2. rozmowa kwalifikacyjne mająca na celu sprawdzenie:
• wiedzy z zakresu powiadamiania ratunkowego, ratownictwa medycznego i zarządzania kryzysowego,
• znajomości języka obcego, ze szczególnym uwzględnieniem specjalistycznego słownictwa mającego zastosowanie na stanowisku operatora numerów alarmowych,
• umiejętności i predyspozycji niezbędnych do pracy na stanowisku operatora numerów alarmowych.
Kandydaci zakwalifikowani, zostaną powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej telefonicznie lub e-mailem. Dane kontaktowe należy podać w składanej ofercie.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 91/430 3711, 430 3299.
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH:
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
- Administrator danych i kontakt do niego: Wojewoda Zachodniopomorski z siedzibą w Szczecinie, ul. Wały Chrobrego 4, 70-502 Szczecin
- Kontakt do inspektora ochrony danych: iod@szczecin.uw.gov.pl, tel. 91 43 03 444 lub listownie: Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie, ul. Wały Chrobrego 4, 70-502 Szczecin
- Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
- Informacje o odbiorcach danych: dane nie będą udostępniane innym odbiorcom
- Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
- Uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych;
- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
-
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Podstawa prawna przetwarzania danych:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Informacje o wymogu podania danych: Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, miejsce zamieszkania, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia do służby cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
- Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Jeżeli dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 2 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
- Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane
- Pierwsza publikacja:
- 09.01.2025 00:00 Anna Kasprzyk
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Biuro Organizacji i Kadr
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Operator numerów alarmowych 112 | 2.0 | 15.01.2025 12:58 Anna Kasprzyk |
Operator numerów alarmowych 112 | 1.0 | 09.01.2025 00:00 Anna Kasprzyk |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP