W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Skargi i wnioski

W jaki sposób można przekazać skargę lub wniosek

  • skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie za pomocą poczty elektronicznej, telefaksu, dalekopisu lub telegraficznie,
  • mogą być wnoszone również ustnie do protokołu,
  • w razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie; w protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy.

Ile czasu trwa rozpatrzenie skargi lub wniosku

  • skargi i wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca,
  • skargi i wnioski wniesione lub przekazane przez posłów na Sejm, senatorów i radnych rozpatrywane są najpóźniej w terminie czternastu dni od dnia ich wniesienia albo przekazania,
  • w razie niemożności załatwienia skargi lub wniosku w wyżej określonym terminie, wnioskodawca jest powiadamiany o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia skargi lub wniosku oraz o przewidywanym terminie załatwienia,
  • zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi (wniosku) zawiera wskazanie, w jaki sposób skarga (wniosek) została załatwiona oraz podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia, zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi (wniosku) powinno zawierać ponadto uzasadnienie faktyczne i prawne.

Gdzie złożyć dokumenty

w Szczecinie:
od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:00 do 15:00
Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie
ulica Wały Chrobrego 4
70-502 Szczecin
pokój 11 (po prawej stronie od wejście głównego)
telefon 91 43 03 258 lub 91 43 03 649
fax 91 43 03 270
e-mail wp@szczecin.uw.gov.pl
 
w Koszalinie:
od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:00 do 15:00,
Delegatura Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Koszalinie
ulica Władysława Andersa 34
75-950 Koszalin
pokój 187
telefon 94 34 28 203
fax 94 34 23 816
e-mail delegatura@szczecin.uw.gov.pl

Uwagi

  • przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw,
  • przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

W jaki sposób rozpatrywane są skargi i wnioski w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim

  • w zakresie zadań wykonywanych przez wydziały przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków odbywa się w tych wydziałach każdego dnia, w godzinach pracy,
  • koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków należy do Wydziału Prawnego, który również przyjmuje skargi i wnioski,
  • wojewoda, wicewojewoda lub wyznaczeni kolejno dyrektorzy wydziałów przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godzinach 14.00-17.00, jeżeli poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie odbywa się w najbliższy dzień powszedni. Interesanci przyjmowani są według ustalonego harmonogramu,
  • wojewoda lub wicewojewoda przyjmują interesantów w ostatni poniedziałek miesiąca. Osobista rozmowa z wojewodą możliwa jest jedynie po wcześniejszym złożeniu pisma z opisem sprawy, której spotkanie ma dotyczyć. Spotkanie może się odbyć, jeżeli jest to uzasadnione ze względu na charakter sprawy,
  • w Delegaturze Urzędu interesanci przyjmowani są według harmonogramu w każdy poniedziałek w godzinach 14.00-16.00,
  • wszystkie skargi i wnioski wpływające do Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego, w tym także zgłoszone ustnie do protokołu, podlegają przed podjęciem ich załatwienia ewidencji w Rejestrze Skarg i Wniosków,
  • w przypadkach, gdy do rozpatrzenia i załatwienia skargi lub wniosku właściwa jest inna jednostka organizacyjna, podporządkowana lub nie podporządkowana wojewodzie, albo organ samorządu terytorialnego – Wydział Prawny lub wydział, który taką sprawę przekazuje ją właściwej jednostce (organowi),
  • skargi i wnioski pisemne lub telegraficzne Kancelaria Ogólna przekazuje właściwym wydziałom, jeżeli dotyczą zakresu działania tych wydziałów. W pozostałych przypadkach Wydziałowi Prawnemu, który ze względu na treść skarg i wniosków ustala właściwych adresatów.

Materiały

Klauzula informacyjna
Klauzula​_informacyjna​_-​_skargi​_.pdf 0.14MB
Wzór skargi adresowanej do wojewody zachodniopomorskiego
wzor​_skargi​_wz.pdf 0.06MB
Wzór skargi adresowanej do dyrektora generalnego Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego
wzor​_skargi​_dgu.pdf 0.08MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
21.10.2020 10:34 Piotr Pieleszek
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Piotr Pieleszek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 12.0 02.04.2024 07:53 Milena Misiakiewicz
Skargi i wnioski 11.0 28.07.2023 10:28 Milena Misiakiewicz
Skargi i wnioski 10.0 17.07.2023 09:06 Milena Misiakiewicz
Skargi i wnioski 9.0 20.03.2023 08:28 Milena Misiakiewicz
Skargi i wnioski 8.0 16.03.2023 11:42 Milena Misiakiewicz
Skargi i wnioski 7.0 16.03.2023 11:38 Milena Misiakiewicz
Skargi i wnioski 6.0 16.03.2023 10:27 Milena Misiakiewicz
Skargi i wnioski 5.0 13.03.2023 11:41 Karol Śmist
Skargi i wnioski 4.0 13.03.2023 11:31 Karol Śmist
Skargi i wnioski 3.0 13.03.2023 11:22 Milena Misiakiewicz
Skargi i wnioski 2.0 21.10.2020 11:46 Piotr Pieleszek
Skargi i wnioski 1.0 21.10.2020 10:34 Piotr Pieleszek

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}