W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ulgi w spłacie należności przez osoby fizyczne

Wnioski osób fizycznych o przyznanie ulgi w spłacie należności Skarbu Państwa

Wniosek o przyznanie ulgi w spłacie należności powinien zawierać:

  1. Określenie należności której dotyczy.
  2. Wskazanie rodzaju ulgi poprzez propozycję:
    • odroczenia terminu płatności,
    • rozłożenia należności na raty,
    • umorzenia całości lub części należności.
  3. Uzasadnienie proponowanej formy ulgi.

W uzasadnieniu wniosku o przyznanie ulgi, z uwagi na ważny interes podatnika lub interes publiczny oraz w przypadkach uzasadnionych względami społecznymi lub gospodarczymi, należy przywołać okoliczności powodujące brak możliwości jednorazowej spłaty należności, które strona powinna dodatkowo udokumentować.

Wymagane dokumenty do wniosku o przyznanie ulgi:

  1. Wypełnione i podpisane oświadczenie o stanie majątkowym, sytuacji rodzinnej, dochodach i wydatkach oraz o działalności gospodarczej - formularz do pobrania.
  2. Aktualne dokumenty potwierdzające źródło i wysokość osiąganych dochodów, również członków rodziny prowadzących wspólne gospodarstwo domowe (w tym również zasiłków, świadczeń emerytalnych, dodatkowych dochodów, np. z tytułu najmu).
  3. Bieżące dokumenty potwierdzające istotne stałe koszty utrzymania (rachunki, faktury
    za ostatnie 3 miesiące).
  4. Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o wysokości dochodu uzyskanego w ostatnim roku, deklaracje podatkowe PIT za ostatni rok podatkowy.
  5. Informacje o zobowiązaniach kredytowych - jeżeli takie są (umowy z harmonogramem spłat).
  6. Jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik - potwierdzenie zapłaty kwoty 17 zł opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa, uiszczonej na konto organu podatkowego (wójta, burmistrza, prezydenta miasta) właściwego za względu na miejsce złożenia dokumentu pełnomocnictwa. Opłacie skarbowej nie podlega pełnomocnictwo udzielane małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
  7. Inne istotne dokumenty potwierdzające informacje zawarte we wniosku.
  8. Potwierdzenie uregulowania 10 zł opłaty skarbowej za dokonanie czynności urzędowej (wydanie decyzji) na konto Urzędu Miejskiego w Szczecinie - Bank PKO Bank Polski S.A. rachunek nr: 20 1020 4795 0000 9302 0277 9429 (SWIFT: BPKOBLPW).

Organ prowadzący postępowanie może wezwać stronę do przedstawienia innych niż wyżej wymienione dokumenty, które uzna za istotne w sprawie.

Miejsce złożenia dokumentów:

Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie
Wydział Finansów i Budżetu
ul. Wały Chrobrego 4
70-502 Szczecin

Kontakt:

fb@szczecin.uw.gov.pl
tel. 91 430 35 38

 

Podstawa prawna.

  1. Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1270 ze zm.).
  2. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2023 r., poz. 2383 ze zm.).
  3. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.).
  4. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2023 r., poz. 344 ze zm.).
  5. Ustawa z dnia 23 stycznia 2009 r. o wojewodzie i administracji rządowej
    w województwie (Dz. U. z 2023 r., poz. 190).
  6. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
    (Dz. U. z 2023 r., poz. 775 ze zm.).
  7. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111).
  8. Akty wykonawcze do wyżej wymienionych ustaw.

Materiały

Oświadczenie o stanie majątkowym, sytuacji rodzinnej, dochodach i wydatkach oraz o działalności gospodarczej
Oświadczenie​_o​_stanie​_majątkowym,​_sytuacji​_rodzinnej,​_dochodach​_i​_wydatkach​_oraz​_o​_działalności​_gospodarczej.doc 0.08MB
Wzór pełnomocnictwa
Wzór​_pełnomocnictwa.doc 0.03MB
{"register":{"columns":[]}}