W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Utrata lub zniszczenie paszportu

Co zrobić w przypadku utraty lub zniszczenia paszportu?

Należy niezwłocznie zawiadomić o tym organ paszportowy, który dokument wydał lub organ paszportowy właściwy ze względu na miejsce pobytu tej osoby:

  • osobiście w organie paszportowym,
  • na formularzu elektronicznym skierowanym do organu paszportowego i podpisanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym,
  • elektronicznie za pośrednictwem strony https://www.gov.pl/web/gov/zglos-utrate-lub-zniszczenie-paszportu,
  • w postaci papierowej opatrzonej podpisem, którego własnoręczność poświadczył notariusz.

Co zrobić w przypadku znalezienia cudzego paszportu?

Odnaleziony dokument paszportowy nie podlega zwrotowi osobie, której został uprzednio wydany.

Osoba, która znalazła dokument paszportowy innej osoby, jest obowiązana do przekazania tego dokumentu do najbliższego organu paszportowego, Policji lub innego organu administracji publicznej.

Co zrobić, gdy odnajdę swój paszport?

Jeżeli odnaleziony paszport wcześniej był zgłoszony jako utracony, należy zwrócić go właściwemu miejscowo organowi paszportowemu. Obowiązek zwrotu dokumentu paszportowego następuje bez względu na to, czy posiadany jest już nowy dokument wydany w miejsce utraconego, czy też o wydanie nowego dokumentu nie wystąpiono.

Materiały

Formularz zgłoszenia utraty, uszkodzenia dokumentu paszportowego lub nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych
Zgłoszenie​_utraty.pdf 0.70MB
{"register":{"columns":[]}}