W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Uzgodnienie tras przebiegu pielgrzymek

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o uzgodnienie trasy przebiegu pielgrzymki;
  • Do wniosku załączyć należy:
  1.  szczegółową trasę pielgrzymki wraz z podaniem miejscowości, przez które przebiega trasa i godziną przejścia (mapa z zaznaczonym przebiegiem trasy pielgrzymki), informacje, na jakim odcinku trasa pielgrzymki prowadzi drogami krajowymi lub wojewódzkimi (nr dróg);
  2. termin rozpoczęcia i zakończenia pielgrzymki,
  3. orientacyjna liczba uczestników pielgrzymki,
  4. wskazanie osoby odpowiedzialnej za porządek i bezpieczeństwo pielgrzymki podczas przejścia drogami publicznymi, e) dane kontaktowe z organizatorem pielgrzymki (adres, telefon, fax, e-mail).

Ze względu na czasochłonność niniejszej procedury wskazane jest, aby wnioski kierowane były do wojewodów właściwych ze względu na miejsce rozpoczęcia pielgrzymki z odpowiednim wyprzedzeniem. I tak dla pielgrzymek, których trasy nie przekraczają obszaru jednego województwa, wnioski winny być składane w terminie co najmniej 40 dni przed datą wyjścia grupy, zaś dla dłuższych - 50 dni.

We wnioskach o uzgodnienie tras pielgrzymek należy zamieścić stosowną klauzulę upoważniającą wszystkich wojewodów (jeżeli pielgrzymka przechodzi przez kilka województw) do dokonywania uzgodnień z właściwymi organami zarządzającymi ruchem na drogach publicznych.

Miejsce złożenia dokumentów

Pocztą na adres:
Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie Wydział Infrastruktury, Rolnictwa i Rozwoju Regionalnego ul. Wały Chrobrego 4 70 – 502 Szczecin
lub osobiście w Kancelarii Głównej Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie (pokój 77) bądź w Wydziale Infrastruktury, Rolnictwa i Rozwoju Regionalnego (pokój 212).
Kontakt tel.: 91 43 03 647 - osobiście: pokój nr 217 od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 15.00.
 

Uwagi

W przypadku pielgrzymek oraz procesji o zasięgu lokalnym, odbywających się na obszarze gminy (gmin) i nie przekraczających swym zasięgiem granic powiatu, organizator powinien dokonywać uzgodnień bezpośrednio z organami zarządzającymi ruchem na drogach publicznych w ramach gminy lub powiatu oraz Policją.

Dla zapewnienia bezpieczeństwa pątników oraz osób postronnych organizator pielgrzymki stosuje Wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego dla organizatorów ruchu pielgrzymkowego podczas stanu epidemii COVID-19 w Polsce wydane na podstawie art. 8a ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2021 r. poz. 195, z późn. zm.)

{"register":{"columns":[]}}