Zadania Biura
Oddział zarządzania organizacją
W zakresie spraw kadrowych:
- Przygotowywanie dokumentów związanych z nawiązaniem, zmianą i ustaniem stosunku pracy osób zatrudnionych w Urzędzie, kierowników zespolonych służb, inspekcji oraz kierowników jednostek podporządkowanych Wojewodzie.
- Załatwianie spraw związanych z praktykami i stażami absolwenckimi uczniów szkół średnich, studentów i absolwentów szkół wyższych.
- Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem etatami i funduszem wynagrodzeń.
- Wystawianie świadectw pracy oraz zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu ERP-7 byłym pracownikom Urzędu i innych instytucji, na podstawie akt osobowych znajdujących się w Oddziale Zesobu Archiwalnego.
- Prowadzenie obsługi w zakresie wynagrodzeń i ubezpieczeń społecznych.
- Opiniowanie wniosków dotyczących treści pieczęci.
W zakresie organizacji, zakresu działania i zasad funkcjonowania rządowej administracji zespolonej oraz jednostek organizacyjnych podporządkowanych Wojewodzie:
- Opracowywanie projektu statutu i regulaminu Urzędu oraz projektów zmian do statutu
i regulaminu. - Sprawowanie nadzoru nad opracowaniem projektów statutów oraz regulaminów jednostek organizacyjnych stanowiących aparat pomocniczy kierowników zespolonych służb i inspekcji; prowadzenie zbiorów odpisów statutów i regulaminów tych jednostek.
- Sprawowanie nadzoru nad przygotowywaniem projektów regulaminów organizacyjnych wydziałów i biur Urzędu.
- Opiniowanie projektów statutów jednostek organizacyjnych podporządkowanych Wojewodzie przed ich akceptacją; prowadzenie zbioru odpisów statutów i regulaminów tych jednostek.
- Sprawowanie nadzoru nad prawidłowością przygotowywania przez dyrektorów wydziałów upoważnień do załatwiania spraw udzielanych przez Dyrektora Generalnego Urzędu pracownikom Urzędu.
- Przeprowadzenie naboru kandydatów do korpusu służby cywilnej oraz upowszechnianie informacji o wolnych stanowiskach pracy w służbie cywilnej.
- Planowanie i koordynowanie szkoleń oraz doskonalenia zawodowego pracowników Urzędu.
- Obsługa Komisji Dyscyplinarnej Urzędu oraz Zespołu ds. wartościowania stanowisk pracy
w Urzędzie.
Oddział księgowości
W zakresie spraw budżetowych i obsługi finansowo-księgowej dysponentów środków budżetowych trzeciego stopnia:
- Wykonywanie zadań dotyczących planowania i realizacji budżetu Urzędu Wojewódzkiego, a w szczególności opracowywanie projektu budżetu Urzędu Wojewódzkiego, nadzór nad jego realizacją i sporządzanie sprawozdań z wykonania budżetu i planu finansowego.
- Prowadzenie spraw związanych z rachunkowością, wykonywaniem dyspozycji środkami pieniężnymi, dokonywaniem wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- Obsługa merytoryczna i finansowo-księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
- Prowadzenie obsługi kasowej Urzędu.
W zakresie sprawozdawczości:
- Sporządzanie okresowych sprawozdań w zakresie dochodów i wydatków realizowanych przez Urząd.
- Sporządzanie sprawozdań w zakresie zatrudnienia oraz innych wynikających
z obowiązujących przepisów.
Oddział zasobu archiwalnego
- Przyjmowanie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej od komórek organizacyjnych Urzędu.
- Opracowywanie przyjętej dokumentacji, prowadzenie jej ewidencji oraz przechowywanie
i zabezpieczenie. - Udostępnianie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej.
- Przekazywanie materiałów archiwalnych do Archiwum Państwowego.
- Inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej.
- Prowadzenie spraw wynikających z bieżącego nadzoru nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie, w szczególności w zakresie doboru klas z wykazu akt
do załatwianych spraw. - Przechowywanie akt zlikwidowanych przedsiębiorstw państwowych, wydawanie zaświadczeń
i sporządzanie odpisów list płac i innych dokumentów potwierdzających uzyskiwane wynagrodzenie.
Oddział obsługi kancelaryjnej
- Prowadzenie obsługi kancelaryjnej Urzędu.
- Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem postanowień instrukcji kancelaryjnej zwłaszcza
w zakresie przyjmowania i przekazywania korespondencji, prawidłowym kwalifikowaniem wpływającej korespondencji oraz nad obiegiem korespondencji w Urzędzie. - Prowadzenie punktu obsługi klienta, w tym obsługa infolinii w ramach projektu "Informacja dla Obywatela".
- Potwierdzanie, przedłużanie ważności oraz unieważnianie profilu zaufanego elektronicznej platformy usług administracji publicznej.
Samodzielne stanowisko pracy ds. nadzoru nad zadaniami kadrowymi sekretariatów
- Prowadzenie sekretariatu Dyrektora Biura Organizacji i Kadr.
- Zapewnienie prawidłowego rozliczenia czasu pracy pracowników Biura oraz obsługujących komórek organizacyjnych.
- Koordynowanie oraz redagowanie dokumentacji dot. przetwarzania danych osobowych
w systemach informatycznych i zbiorach danych, właścicielem których jest Dyrektor Biura Organizacji i Kadr. - Wprowadzanie do centralnego rejestru umów cywilnoprawnych sporządzanych przez pracowników Biura, a także prowadzenie ich ewidencji.
- Monitorowanie terminowości załatwiania wniosków o udostępnienie informacji publicznej oraz skarg rozpatrywanych w Biurze Organizacji i Kadr, a także rejestrowanie powyższych wniosków w Rejestrze Informacji Publicznej.
- Wystawianie legitymacji służbowych pracownikom Zachodniopomorskiego Urzędu
Wojewódzkiego oraz prowadzenie elektronicznego rejestru wystawionych legitymacji. - Koordynowanie realizacji zadań kadrowych oraz innych wspólnych przypisanych sekretariatom Wydziałów i Biur Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego.
- Prowadzenie techniczno-biurowej obsługi Zespołu Audytu Wewnętrznego; Wieloosobowego stanowiska pracy ds. BHP oraz PPOŻ oraz Zespołu ds. Ochrony Informacji Niejawnych.