Cyfrowy Powiat
Status: Nabór zakończony
Jak promować projekt? Wytyczne dla Grantobiorców
Instrukcja rozliczenia wniosku w Konkursie Cyfrowy Powiat
Pandemia COVID-19 pokazała, że sprawne wykorzystywanie technologii cyfrowych przez samorządy ma kluczowe znaczenie dla zaspokojenia potrzeb mieszkańców. Wiele urzędów szybko i sprawnie przeniosło swoje działanie do sieci. Przygotowanie powiatów do realizacji tego typu działań nie zawsze jest jednak możliwe. Problemy są różne – czasem to braki sprzętowe, czasem niewystarczające kompetencje cyfrowe urzędników. Dzięki unijnemu konkursowi "Cyfrowy Powiat" chcemy odpowiedzieć na ten problem.
Projekt realizowany jest przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa (Beneficjent Projektu) w Partnerstwie z Politechniką Łódzką.
Cel
Wsparcie rozwoju cyfrowego instytucji samorządowych oraz zwiększenie cyberbezpieczeństwa.
Dofinansowanie będzie można otrzymać na zadania związane z:
- Cyfryzacją urzędów JST i jednostek im podległych oraz nadzorowanych poprzez nabycie sprzętu IT i oprogramowania, licencji niezbędnych do realizacji e-usług, pracy i edukacji zdalnej.
- Edukację cyfrową dla JST w zakresie obsługi nabytego sprzętu oraz oprogramowania i licencji.
- Analizą stanu cyberbezpieczeństwa JST, a także zapewnieniem cyberbezpieczeństwa samorządowych systemów informatycznych.
Dla kogo
Konkurs kierujemy do powiatów. Konkurs nie jest kierowany do miast na prawach powiatu.
Budżet i poziom dofinansowania
Powiaty otrzymają dofinansowanie w formie grantu do 100% wydatków kwalifikowanych.
Minimalna wysokość grantu dla jednego powiatu wynosić będzie 100 000 zł, natomiast maksymalna to 350 000 zł.
Maksymalna kwota dofinansowania będzie wyliczona o następujący wzór:
Wyznaczanie poziomu dofinansowania dla podmiotów uprawnionych wraz z przykładem
Harmonogram konkursu
Nabór: 13 lipca 2022 - 11 września 2022*
*Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że termin składania wniosków uległ zmianie.
Wnioski mogą Państwo składać do 16 września 2022.
Nabór będzie trwał 60 dni i nie będzie dzielony na rundy. Nabór będzie realizowany w trybie ciągłym, tzn. po złożeniu wniosku będzie on weryfikowany w trakcie trwania naboru.
Sposób składania wniosków
Zapoznaj się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych tutaj.
Wniosek o przyznanie Grantu należy wypełnić za pomocą Generatora Wniosków Grantowych, zamieszczonego na stronie internetowej tutaj.
Pytania i odpowiedzi
Pytania dotyczące konkursu lub sposobu składania wniosku można zadawać mailowo lub dzwoniąc na infolinię.
Kontakt
Infolinia działa w godzinach 8:00-15:00 od poniedziałku do piątku.
Tel.: +48 42 631 21 05
e-mail: cyfrowypowiat@cppc.gov.pl
Materiały do pobrania
Zalecenia dot. wypełnienia i wysłania dokumentów do NASK-PIB
Logotypy - wersja z logiem CPPC
Logotypy - wersja z miejscem na herb gminy
Papier do pism wersja kolorowa