Ochrona środowiska morskiego
- Wody balastowe i szkodliwe organizmy wodne oraz patogeny
- Ramowa Dyrektywa w sprawie strategii morskiej
- Emisje gazów cieplarnianych i kwestie zmian klimatu
- Recykling statków
- Akty prawne
- Emisje tlenków siarki i tlenków azotu
- Paliwa żeglugowe
- HELCOM - Komisja Helsińska - Komisja Ochrony Środowiska Morskiego Bałtyku
- Międzyresortowy Zespół ds. Materiałów Niebezpiecznych Zalegających na Obszarach Morskich RP
Ochrona środowiska morskiego, przed zanieczyszczeniami pochodzącymi z transportu morskiego, polega na stosowaniu środków minimalizacji wpływu żeglugi na środowisko.
Należą do nich:
- technologie ograniczania emisji zanieczyszczeń do powietrza ze statków,
- odpowiednie gospodarowanie odpadami i ściekami wytwarzanymi na statkach,
- bezpieczny recykling statków,
- kontrola postępowania ze statkowymi wodami balastowymi i osadami,
- stosowanie nieszkodliwych systemów przeciwporostowych na statkach,
- utrzymywanie gotowości do szybkiego i skutecznego reagowania na zanieczyszczenie morza olejami lub innymi substancjami szkodliwymi, które może wystąpić na skutek wypadków morskich.
Z uwagi na międzynarodowy charakter żeglugi kluczowe znaczenie dla ochrony środowiska morskiego przed zanieczyszczeniami ze statków ma współpraca i działania podejmowane globalnie, dlatego wymogi dotyczące ograniczania wpływu żeglugi na środowisko morskie regulowane są przez konwencje międzynarodowe i wytyczne organizacji międzynarodowych.
Więcej informacji o:
- Podstawowych aktach prawnych dotyczących ochrony środowiska morskiego znajdziesz tutaj,
- Wodach balastowych i szkodliwych organizmach wodnych oraz patogenach znajdziesz tutaj,
- Ramowej Dyrektywie w sprawie strategii morskiej znajdziesz tutaj,
- Recyklingu statków znajdziesz tutaj,
- Emisji gazów cieplarnianych i kwestiach zmian klimatu znajdziesz tutaj.
- Emisjach tlenków siarki i tlenków azotu znajdziesz tutaj.
Informacje o publikacji dokumentu
- Ostatnia modyfikacja:
- 18.07.2018 14:12 Piotr Gmurczyk
- Pierwsza publikacja:
- 18.07.2018 14:12 Piotr Gmurczyk