Honorowy profesor oświaty
Procedury postępowania w sprawie wnioskowania o nadanie Tytułu Honorowego Profesora Oświaty obowiązują od 1 grudnia 2008 r.
Nauczyciel ubiegający się o nadanie tytułu honorowego Profesora Oświaty musi spełniać łącznie trzy warunki:
- posiadać co najmniej dwudziestoletni okres pracy w zawodzie nauczyciela,
- w tym co najmniej dziesięcioletni (do 31 grudnia 2010 r. – siedmioletni) okres pracy jako nauczyciel dyplomowany,
- posiadać znaczący i uznany dorobek zawodowy.
Nauczyciel ubiegający się o nadanie tytułu Profesora Oświaty wypełnia druk Informacja o kandydacie do tytułu honorowego Profesora Oświaty (Załącznik nr 1). Przy wypełnianiu należy używać trzeciej osoby liczby pojedynczej.
W terminie do 31 grudnia każdego roku nauczyciel składa Informację do dyrektora szkoły, dołączając (w przypadku, gdy jest to konieczne) dokumenty potwierdzające zawarte tam informacje.
Dyrektor szkoły zapoznaje się z Informacją i potwierdza pieczęcią imienną i podpisem jej zgodność z prawdą.
Potwierdzoną Informację dyrektor szkoły przekazuje do właściwego wizytatora regionalnego Centrum Edukacji Artystycznej w terminie do 28(29) lutego każdego roku.
Wizytator CEA opiniuje Informację i przekazuje do Departamentu Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej w Ministerstwie Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w terminie do 15 marca każdego roku.
Wniosek o nadanie tytułu honorowego Profesora Oświaty wraz z Informacją zawierającą szczegółowe dane jest przekazany w terminie do 31 marca każdego roku do Kapituły do Spraw Profesorów Oświaty.
Należy bezwzględnie przestrzegać terminów wynikających z niniejszych procedur.
Podstawa Prawna:
- Art. 9i ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2215),
- Rozporządzenia MEN z dnia 4 września 2008 r. w sprawie Kapituły do Spraw Profesorów Oświaty (Dz. U. Nr 163 poz. 1017).
Załącznik – Informacja o kandydacie do tytułu honorowego profesora oświaty