W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Podstawy prawne systemu szkolnictwa artystycznego

Szkolnictwo artystyczne w Polsce funkcjonuje na podstawie rozporządzeń, stanowiących akty wykonawcze do następujących ustaw:

  • Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2020 r. poz. 1327 i z 2021 r. poz. 4 i 619);
  • Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 910 z późn. zm.);
  • Ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
    (Dz. U. z 2020 r. poz. 2029 i 2400);
  • Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2019 r. poz. 2215 i z 2021 r. poz. 4);
  • Ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85, z późn. zm.).

Pełen spis aktów prawnych dotyczących szkolnictwa artystycznego zawiera podstrona Internetowego Systemu Aktów Prawnych:

http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/ByKeyword.xsp?key=szkolnictwo%20artystyczne

Przygotowanie aktów prawnych w zakresie szkolnictwa artystycznego, w tym przeprowadzenie konsultacji z podmiotami społecznymi i związkowymi, należy do zadań Departamentu Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej, podejmowanych wspólnie z Departamentem Legislacyjnym. Część rozporządzeń wydawana jest w porozumieniu z Ministrem Edukacji i Nauki.

{"register":{"columns":[]}}