W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Alternatywne formy edukacji przedszkolnej

08.08.2013

Zgodnie z zapisami powyższego projektu, obowiązkiem beneficjenta jest zapewnienie jego trwałości po jego zakończeniu, co należy rozumieć, jako kontynuację działań zgodnych z wymogami projektu. W przeciwnym razie beneficjent może zostać zobowiązany - przez instytucje monitorujące i kontrolujące – do zwrotu środków otrzymanych na projekt. Warunek trwałości projektu stanowi podstawowy wymóg programów dofinansowanych ze środków unijnych. Każdy beneficjent został zapoznany z tym obowiązkiem określonym w rozporządzeniu Rady Europy 1260/99.

Nowelizacja ustawy z 7 września 2007 r. o systemie oświaty (Dz. U. Nr 181, poz. 1292), stanowiła formę znaczącej pomocy ze strony państwa, dla beneficjentów projektu finansowanego ze środków EFS „Alternatywne formy wychowywania przedszkolnego”, umożliwiając dotrzymanie wymogu trwałości, a jednocześnie uzyskanie dalszego dofinansowania z budżetu jednostek samorządu terytorialnego.

Alternatywne formy wychowania przedszkolnego działające w 2006 i 2007 r. zostały w wielu przypadkach przekształcone w punkty przedszkolne, zespoły wychowania przedszkolnego lub przedszkola (publiczne i niepubliczne).

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
22.12.2023 20:57 administrator gov.pl
Pierwsza publikacja:
22.12.2023 20:57 administrator gov.pl
{"register":{"columns":[]}}