Wniosek (podatek VAT 0%) o potwierdzenie zamówienia na sprzęt komputerowy dla szkół wyższych
Wnioski w sprawie VAT 0% złożone przez szkoły wyższe podlegają poniższej niezmienionej procedurze wnioskowania:
- Wypełnij formularz zamówienia – w tym miejscu został zamieszczony aktualny formularz zamówienia (do pobrania). Wnioski, do których załączono zamówienie wyłącznie na wspomnianym formularzu mogą otrzymać potwierdzenie Organu Nadzorującego.
Informacja o elektronizacji procedury wnioskowania o potwierdzenie zamówienia na sprzęt komputerowy z zastosowaniem 0% stawki podatku VAT
Ministerstwo uruchamia zelektronizowaną i uproszczoną procedurę potwierdzania zamówień na sprzęt informatyczny z zastosowaniem 0% stawki podatku VAT (Podstawa prawna: Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931, z późn. zm.))
Elektronizacja procedury przyspieszy potwierdzanie zamówień, poprzez skrócenie czasu wnioskowania, rozpatrywania i odsyłania zamówień. Przyczyni się również do zmniejszenia pracochłonności i kosztów związanych z przygotowywaniem i wysyłaniem wniosków do MEiN tradycyjną pocztą.
Zasady elektronicznego wnioskowania o potwierdzenie zamówienia na sprzęt komputerowy z zastosowaniem 0% stawki podatku VAT
Jak wnioskować:
- Wypełnij formularz zamówienia;
- Połącz się z formularzem:
- Pisma ogólnego do urzędu
lub - Pisma ogólnego do podmiotu publicznego na Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP);
- Pisma ogólnego do urzędu
- Załącz formularz zamówienia do formularza Pisma ogólnego ePUAP;
- Uzyskaj podpisy elektroniczne uprawnionych osób;
- Wyślij na adres skrytki ePUAP: /mnauka/SkrytkaESP.
Jak podpisać elektronicznie:
- Bezwzględnie pozostawić w formie umożliwiającej dalszą edycję (nie zmieniać formatu pliku zamówienia);
- Dopuszczalne e-podpisy: kwalifikowany podpis elektroniczny lub zaufany profil;
- Dopuszczalne sposoby złożenia e-podpisu:
- podpisane Pismo ogólne do urzędu ePUAP z niepodpisanym, ale załączonym zamówieniem,
- niepodpisane Pismo ogólne do urzędu ePUAP z załączonym i podpisanym zamówieniem,
- podpisane zarówno Pismo ogólne do urzędu ePUAP, jak i załączone do niego zamówienie.
Pomoc:
- Techniczna: infolinia ePUAP;
- Merytoryczna: Małgorzata Miśkowiec, główny specjalista w Biurze Dyrektora Generalnego, e-mail: malgorzata.miskowiec@mnisw.gov.pl, tel. kom.: 881 070 625.
Pomoc można uzyskać w godzinach od 9:00 do 17:00.
Dodatkowe informacje:
- Przebieg procedury: pobierz mapę procesu;
- Wysyłka z elektronicznej skrzynki podawczej.
Odpowiedzi na pytania
W odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania informujemy WNIOSKODAWCÓW w sprawie potwierdzania zamówień o VAT 0%.
- Zastosowanie się do wymogów wskazanych w procedurze wnioskowania widniejącej powyżej uchroni Wnioskodawców od wadliwie składanych wniosków – załączanych zamówień.
- Wnioski rozpatrywane są w trybie administracyjnym nie przekraczającym 30 dni (miesiąc czasu) licząc od daty złożenia wniosku.
- Otrzymana odpowiedź posiada numer sprawy (BDG.WII.333…….202x) i jest równocześnie zakończeniem tego wniosku.
- Wskazana w odpowiedzi informacja, że należy PONOWIĆ WNIOSEK, komunikuje o konieczności przygotowania poprawnego wniosku i potrzebie ponownego złożenia do rozpatrzenia. Jest to już Nowy Wniosek rozpatrywany na zasadzie kolejności wpływu zgodnie z jego terminem wpływu.
- Przed upływem 30 dni od daty złożenia wniosku upoważniony przez Ministra Nauki pracownik nie udziela informacji w przedmiocie złożonego wniosku.
- Wnioski kierowane do Ministra Nauki przygotowane zgodnie z powyższą procedurą (VAT 0%) należy przesyłać elektronicznie na nowy adres ePUAP: /gn9u55ai9v/SkrytkaESP.