W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

„Doskonałość dydaktyczna uczelni” w ramach działania 3.4. Zarządzanie w instytucjach szkolnictwa wyższego

Status projektu

projekt zakończony

Dla kogo

uczelnie publiczne; uczelnie niepubliczne

Dziedziny

nauk humanistycznych; nauk inżynieryjno-technicznych; nauk medycznych i nauk o zdrowiu; nauk rolniczych; nauk społecznych; nauk ścisłych i przyrodniczych; nauk teologicznych; sztuki

Budżet

Wartość projektu: 36 704 129,83 zł, w tym wkład Europejskiego Funduszu Społecznego 30 934 240,62 zł

Terminy

Termin realizacji projektu: od 2021-06-01 do: 2023-12-31


W ramach realizacji projektu finansowane było tworzenie komórek odpowiedzialnych za doskonałość dydaktyczną na uczelni lub przekształcenie struktur już istniejących na uczelni działających na rzecz doskonałości dydaktycznej, a także wsparcie działań realizowanych dotychczas na rzecz doskonałości dydaktycznej. Zadaniami komórek  było m.in.: przygotowanie organizacyjno-prawne zasad, celów, procedur, procesów funkcjonowania komórek; stworzenie systemu zarządzania jakością w zakresie dydaktyki; doskonalenie procesu dydaktycznego; organizacja i prowadzenie szkoleń podnoszących kompetencje dydaktyczne nauczycieli akademickich w tym m.in. obejmujące wykorzystanie narzędzi IT w dydaktyce, uwzględnienie projektowania uniwersalnego, rozwój metodyki kształcenia zdalnego czy też przygotowanie kadry akademickiej do pracy ze studentami ze szczególnymi potrzebami itp.; wspieranie działań w zakresie opracowania materiałów/dokumentów dydaktycznych, w tym m.in. materiałów uwzględniających potrzeby studentów z niepełnosprawnościami; budowa infrastruktury czy też zakup narzędzi umożliwiających wdrożenie innowacyjnych metod do procesu kształcenia; prowadzenie badań ewaluacyjnych w zakresie jakości i skuteczności proponowanych form wsparcia itp.

Uczelniom zostały przekazane minimalne założenia funkcjonowania takiej komórki, które uczelnia miała za zadanie zaimplementować dostosowując je do specyfiki uczelni opracowanej przez ekspertów. Eksperci  wzięli pod uwagę doświadczenia m.in. partnerów ponadnarodowych projektu pn.: „Mistrzowie dydaktyki” w zakresie stosowania narzędzi dotyczących doskonałości dydaktycznej, wsparcie dydaktyki w poszczególnych dyscyplinach naukowych/artystycznych oraz podnoszenia kompetencji kadry akademickiej uczelni w zakresie dydaktyki w różnych typach uczelni publicznych i niepublicznych np. wspieranie rozwoju dydaktyki przedmiotów w poszczególnych dyscyplinach, organizacja szkoleń dla nauczycieli akademickich itp.

W ramach projektu  ogłoszony został  nabór ofert dla uczelni publicznych i niepublicznych, które podlegały ocenie ekspertów. Po przeprowadzonej ocenie z wybranymi uczelniami zostały podpisane umowy na realizację ww. zadań.

Archiwalne komunikaty dot. realizacji projektu

Klauzula informacyjna na temat przetwarzania danych osobowych w projektach współfinansowanych z PO WER

  • administratorem danych osobowych przetwarzanych w projektach współfinansowanych z PO WER jest minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego pełniący funkcję Instytucji Zarządzającej dla Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój,
  • przetwarzanie danych osobowych jest zgodne z prawem i spełnia warunki, o których mowa art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO,
  • dane osobowe są przetwarzane w celu wykonywania obowiązków państwa członkowskiego w zakresie aplikowania o środki wspólnotowe i w związku z realizacją projektów w ramach PO WER,
  • przetwarzane w systemie wdrażania dane osobowe należą do zbioru Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój i są powierzane do przetwarzania instytucjom zaangażowanym we wdrażanie PO WER, beneficjentom oraz podmiotom wykonującym na zlecenie tych instytucji/podmiotów działania związane z aplikowaniem o środki wspólnotowe i realizacją projektów.

Szanowni Państwo,

Przygotowaliśmy dla Państwa Interaktywny formularz, który umożliwi Państwu poprawne wypełnienie załączników z danymi osobowymi uczestników projektów.

Pliki w formie skanów .pdf należy przesłać do Ministerstwa Edukacji i Nauki zgodnie z procedurami zawartymi w umowie między MEiN a uczelnią.

Przed wypełnieniem należy zapoznać się z plikiem Uwagi do Interaktywnego Formularza oraz Instrukcjami jak poprawnie wypełnić formularz.

Materiały

Interaktywny Formularz POWER v9
20220824​_Interaktywny​_Formularz​_POWER​_v9.xlsm 0.05MB
Załącznik - oświadczenie uczestnika projektu
20221129​_DDU​_Załącznik​_do​_umowy​_-​_Oświadczenie​_uczestnika​_projektu.docx 0.17MB
Uwagi do formularza
20220824​_Uwagi​_do​_Interaktywnego​_Formularza.pdf 0.61MB
Opis poprawnego wypełniania formularza interaktywnego po rozpoczęciu projektu
20220824​_IF​_-​_Po​_rozpoczęciu​_projektu​_-​_OPIS.pdf 1.47MB
Opis poprawnego wypełniania formularza interaktywnego po zakończeniu projektu
20220824​_IF​_-​_Po​_zakończeniu​_projektu​_-​_OPIS.pdf 1.45MB
{"register":{"columns":[]}}