III Kongres Edukacji Klasycznej
21.09.2023
Zakończył się III Kongres Edukacji Klasycznej. „Christianitas a edukacja współczesna”, „Klasyczne rozumienie człowieka a edukacja”, „Naturalne kręgi wychowania człowieka” – to tylko niektóre z tematów, jakie zostały poruszone podczas dyskusji. Zwieńczeniem obrad była debata „Edukacja klasyczna – szanse, potrzeby, możliwości realizacji”.
W wydarzeniu uczestniczyli: Dyrektor Generalny MEiN Sławomir Adamiec, Szef GPM Radosław Brzózka oraz Dyrektor Departamentu Kształcenia Ogólnego i Podstaw Programowych Artur Górecki.
Edukacja klasyczna
Celem przedsięwzięcia jest podkreślenie znaczenia edukacji klasycznej. Referaty wygłoszone podczas kongresu były skierowane do rodziców, nauczycieli, pedagogów, metodyków, przedstawicieli świata nauki oraz wszystkich osób zainteresowanych tematem. Edukacja klasyczna to przede wszystkim powrót do modelu nauczania opartego na relacji mistrz-uczeń. Kształtowanie tej relacji wymaga odbudowy nauczycielskiego autorytetu, który jest podstawą dobrej edukacji.
III Kongres Edukacji Klasycznej został zorganizowany przez: Ministerstwo Edukacji i Nauki, Instytut Badań Edukacyjnych, Ośrodek Rozwoju Edukacji oraz Akademię Zamojską.
Panel dyskusyjny „Edukacja klasyczna – szanse, potrzeby, możliwości realizacji”
Zwieńczeniem kongresu była dyskusja dotycząca roli edukacji klasycznej w obecnym świecie, jej szans, potrzeb, ale też możliwości realizacji. W panelu dyskusyjnym „Edukacja klasyczna – szanse, potrzeby, możliwości realizacji” uczestniczyli: Rektor AKSiM w Toruniu o. prof. Zdzisław Klafka, prof. Włodzimierz Dłubacz oraz Dyrektor Departamentu Kształcenia Ogólnego i Podstaw Programowych MEiN dr Artur Górecki.
Fot: Instytut Badań Edukacyjnych