Komunikat w sprawie składania wniosków o przyznanie pomocy de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę na rok 2017
04.11.2016
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego uprzejmie informuje, że w dniu 4 listopada 2016 r. uruchomiony został system teleinformatyczny OSF, który umożliwia złożenie wniosków o przyznanie pomocy de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę na rok 2017.
Nabór wniosków trwa do dnia 30 listopada 2016 r.
Zgodnie z § 7 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 wrzesnia 2016 r. w sprawie pomocy de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę, wniosek składa się:
- W systemie teleinformatycznym OSF;
- Informacje określone w części A wniosku, na elektroniczną skrzynkę podawczą ministra w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Do informacji określonych w części A wniosku Przedsiębiorca jest zobowiązany dołączyć:
- oświadczenie o zgodności ze stanem faktycznym i prawnym informacji zawartych we wniosku złożonym w systemie (oświadczenie zawarte jest w części A wniosku);
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przesyłanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2016 r. poz. 1030 i 1579) (oświadczenie zawarte jest w części A wniosku);
- oświadczenie o otrzymywaniu albo nieotrzymywaniu dotacji na działalność statutową;
- oświadczenie o wykonywaniu w sposób ciągły zadań z zakresu upowszechniania nauki oraz o prowadzeniu prac na rzecz promocji i popularyzacji wyników badań naukowych ‒ w przypadku wniosku o przyznanie środków finansowych na cel określony w art. 25 ust. 1 ustawy;
- oświadczenie o posiadaniu statusu wydawcy czasopism ‒ w przypadku wniosku o przyznanie środków finansowych na cel określony w art. 25 ust. 4a ustawy.
Przykładowe wzory oświadczeń do ewentualnego wykorzystania stanowią załączniki do niniejszego komunikatu.
Ponadto do wniosku złożonego w systemie teleinformatycznym OSF, Przedsiębiorca dołącza (zgodnie z § 8 ust. 1 pkt 1 i 2 ww. rozporządzenia):
- 1) wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku podatkowym, w którym ubiega się o pomoc de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis przyznanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieprzyznaniu takiej pomocy w tym okresie, zgodnie z art. 6 ust. 1 rozporządzenia Komisji nr 1407/2013;
- 2) informacje niezbędne do przyznania pomocy de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę określone w przepisach dotyczących zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. poz. 404, z 2008 r. poz. 585, z 2010 r. poz. 99, z 2011 r. poz. 1381 oraz z 2015 r. poz. 1830).
Materiały
20161104 Wzór oświadczenia - wykonywanie zadań z zakresu DUN_DEM.docxfa5701375545833c90d3688b3a4bea3d.docx 0.01MB 20161104 Wzór oświadczenia - posiadanie statusu wydawcy czasopism_DEM.docx
82f9b1ea5c32fc729b5e11b5df6b0f39.docx 0.01MB 20161104 Wzór oświadczenia - dotacja na działalnośc statutową_DEM.docx
dab1ab55d9812bf91d2eb75802474fd6.docx 0.01MB System składania wniosków OSF (Link otworzy się w nowym oknie)
- Ostatnia modyfikacja:
- 22.12.2023 18:44 administrator gov.pl
- Pierwsza publikacja:
- 22.12.2023 18:44 administrator gov.pl