Konferencja Ministra Edukacji i Nauki dotycząca powrotu uczniów do nauki stacjonarnej
30.04.2021
W czwartek, 29 kwietnia podczas konferencji prasowej Minister Edukacji i Nauki przedstawił szczegóły powrotu do nauki stacjonarnej w szkołach i placówkach. Minister Przemysław Czarnek przybliżył także założenia programu MEiN dotyczącego wsparcia uczniów po długotrwałym okresie nauki zdalnej.
Powrót uczniów do szkół nauki stacjonarnej
– Rok szkolny zakończy się 25 czerwca. Jesteśmy przekonani, że zakończenie roku szkolnego w trybie stacjonarnym po kilku bądź nawet kilkunastu tygodniach pobytu w szkole przyczyni się bardzo mocno do tego, że poprawi się zarówno wiedza, jak i w ogóle samopoczucie – powiedział minister Przemysław Czarnek podczas konferencji prasowej.
Szef MEiN dodał, że powrót do szkół będzie miał istotne znaczenie dla odbudowania więzi między uczniami i nauczycielami: – Każdy dzień nauki stacjonarnej jest na wagę złota i jest dużo lepszy niż kilka dni nauki zdalnej. Zachęcam do tego, aby po powrocie do szkół skupić się głównie na odbudowaniu wspólnoty i więzi między uczniami oraz między uczniami i nauczycielami.
Podczas konferencji minister Przemysław Czarnek przedstawił także szczegółowy harmonogram powrotu uczniów do stacjonarnej nauki w szkołach i placówkach.
Wsparcie uczniów po długotrwałym okresie nauki zdalnej
Ważnym tematem konferencji był także szeroki program wsparcia uczniów w powrocie do szkół po długotrwałym okresie nauki zdalnej przygotowany przez MEiN Składa się on z czterech elementów:
- powrót do pełnej sprawności fizycznej,
- wsparcie psychologiczno-pedagogiczne,
- działania profilaktyczne dotyczące wad wzroku,
- pomoc w uzupełnieniu wiedzy.
Przedstawiając założenia programu, minister Przemysław Czarnek podkreślił, że: – Dyrektorzy i nauczyciele zdecydują, czy wprowadzą 1 godzinę tygodniowo dobrowolnych zajęć dodatkowych od czerwca, czy od września. To elastyczny system. Chcemy, aby 187 mln zł było wykorzystane w sposób jak najbardziej efektywny.
Minister Edukacji i Nauki zaznaczył, elastyczne podejście pozwoli na najbardziej efektywne wykorzystanie wsparcia finansowego: – Dokładnie w ten sam sposób zaplanowane jest postępowanie z programem wsparcia kondycji fizycznej – szkoły będą mogły zdecydować, czy uruchomią go w czerwcu, czy we wrześniu.