W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

„Laboratoria Przyszłości” w praktyce – relacje ze szkół

28.04.2023

Wśród wielu sprzętów, które szkoły mogły zakupić z programu „Laboratoria Przyszłości”, są m.in. klocki edukacyjne i markery 3D. Z tych pomocy chętnie korzystają uczniowie z Wołowa, Koszalina i Luzina.

Grafika - na granatowym tle kilka kolorowych zdjęć pokazujących wesołe dzieci bawiące się różnymi przedmiotami na stołach.

Nowe pomoce dydaktyczne – nowe możliwości

Poznawanie biologii człowieka, zwierząt i roślin jest o wiele ciekawsze, gdy odbywa się z wykorzystaniem modeli 3D. Przekonali się o tym uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 1 im. Powstańców Śląskich w Wołowie. Obserwując odwzorowane w trójmiarze modele DNA czy modele komórkowe, mogli łatwiej przyswajać wiedzę i więcej zapamiętać. 

Z kolei z długopisów, skanera i drukarki 3D na zajęciach lekcyjnych i dodatkowych korzystają uczniowie klas I-VIII Szkoły Podstawowej nr 7 im. I Armii Wojska Polskiego w Koszalinie. Tworzone przez nich modele, figury przestrzenne, interaktywne rysunki angażują ich uwagę i rozwijają kreatywność. 

Modele chemiczne umożliwiające tworzenie przestrzennych cząsteczek związków chemicznych służą uczniom Szkoły Podstawowej nr 2 im. prof. Gerarda Labudy w Luzinie. Pomagają im zrozumieć pojęcia wartościowości i wiązania chemicznego. 

Uczniowie z Luzina chętnie korzystają także z klocków edukacyjnych, szczególnie podczas zajęć świetlicowych. To pomoc dydaktyczna, która rozwija ich wyobraźnię przestrzenną i uczy twórczego myślenia. Klocki dają poczucie sprawczości, które motywuje do dalszego działania i zdobywania wiedzy przez zabawę.

{"register":{"columns":[]}}