W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
logo PO WER z napisem Fundusze Europejskie - Wiedza Edukacja Rozwój Flaga Polski i napis Rzeczpospolita Polska logo UE EFS - flaga Unii Europejskiej

„Liderzy w zarządzaniu uczelnią” w ramach działania 3.4 Zarządzanie w instytucjach szkolnictwa wyższego

Status projektu

Projekt zakończony

Dla kogo

Uczelnie publiczne, Uczelnie niepubliczne

Budżet

Wartość projektu: 26 284 759,99 zł, w tym wkład Europejskiego Funduszu Społecznego 22 152 795,71 zł.

Terminy

Termin realizacji projektu: 01.11.2016 – 31.12.2023.

Opis projektu

W ramach projektu pozakonkursowego opracowano szczegółowy program i zakres szkoleń podnoszących kompetencje zarządcze kadry kierowniczej i administracyjnej uczelni, zorganizowano i przeprowadzono szkolenia krajowe podnoszące kompetencje zarządcze kadry kierowniczej i administracyjnej uczelni, w szczególności w zakresie zarządzania zespołem, zarządzania finansami, zarządzania projektami, właściwego wydatkowania środków publicznych w kontekście przeciwdziałania działaniom korupcyjnym, komunikacji naukowej i kształtowania postaw proinnowacyjnych, aktualnych przepisów z zakresu szkolnictwa wyższego oraz nauki, absorpcji środków finansowych np. z Horyzontu 2020, komercjalizacji wyników badań naukowych. Szkoleniami objęci byli przedstawiciele uczelni, którzy dzięki uczestnictwu w szkoleniach podnieśli swoje kompetencje zarządcze. W prowadzenie szkoleń zaangażowani zostali m.in. przedstawiciele MNiSW, reprezentanci instytucji publicznych zajmujących się tematyką danego bloku szkoleń oraz eksperci zewnętrzni. W ramach projektu zorganizowane zostały również wizyty studyjne w uczelniach zagranicznych, służące wymianie dobrych praktyk, poznawaniu nowych kierunków zmian i trendów w zakresie rozwoju wysokiej jakości szkolnictwa wyższego. Na bazie zrealizowanych w projekcie działań, powstały opracowania zawierające zestawy dobrych praktyk z ww. wizyt studyjnych.

Cel projektu

Celem projektu było podniesienie kompetencji zarządczych kadry kierowniczej i administracyjnej uczelni. Cel szczegółowy PO WER: Wsparcie zmian organizacyjnych i podniesienie kompetencji kadr w systemie szkolnictwa wyższego.

Efektem projektu jest podniesienie kompetencji zarządczych kadry kierowniczej i administracyjnej uczelni.


W ramach projektu zrealizowano następujące szkolenia/seminaria oraz wizyty studyjne

  Nazwa szkolenia/seminarium Miejsce Termin
1 Seminarium dotyczące opracowania szczegółowego programu z zakresu szkoleń w ramach poprawy kompetencji zarządczych kadry kierowniczej i administracyjnej uczelni Warszawa 10.07.2017
2 Seminarium dotyczące opracowania szczegółowego programu z zakresu szkoleń w ramach poprawy kompetencji zarządczych kadry kierowniczej i administracyjnej uczelni Gdańsk 17.07.2017
3 Seminarium dotyczące opracowania szczegółowego programu z zakresu szkoleń w ramach poprawy kompetencji zarządczych kadry kierowniczej i administracyjnej uczelni Wrocław 19.07.2017
4 Seminarium dotyczące opracowania szczegółowego programu z zakresu szkoleń w ramach poprawy kompetencji zarządczych kadry kierowniczej i administracyjnej uczelni Kraków 21.07.2017
5 Szkolenie dla audytorów wewnętrznych szkół wyższych Warszawa 27-28.06.2017
6 Przeciwdziałanie zjawiskom korupcyjnym w obszarze szkolnictwa wyższego Warszawa 07.11.2017
7 Przeciwdziałanie zjawiskom korupcyjnym w obszarze szkolnictwa wyższego Warszawa 08.11.2017
8 Przeciwdziałanie zjawiskom korupcyjnym w obszarze szkolnictwa wyższego Kraków 16.11.2017
9 Realizacja procesu komercjalizacji w uczelni Warszawa 15-16.02.2018
10 Realizacja procesu komercjalizacji w uczelni Kraków 26-27.02.2018
11 Zasady komercjalizacji wyników badań w uczelniach oraz innych jednostkach naukowych Gdańsk 12-13.03.2018
12 Zasady komercjalizacji wyników badań w uczelniach oraz innych jednostkach naukowych Warszawa 15-16.03.2018
13 Zasady komercjalizacji wyników badań w uczelniach oraz innych jednostkach naukowych Wrocław 22-23.03.2018
14 Zarządzanie własnością intelektualną w procesach komercjalizacji Warszawa 24-25.04.2018
15 Nowoczesne narzędzia i metody komercjalizacji wyników badań Warszawa 25.04.2018
16 Zarządzanie własnością intelektualną w procesach komercjalizacji Warszawa 26-27.04.2018
17 Nowoczesne narzędzia i metody komercjalizacji wyników badań Warszawa 27.04.2018
18 Zarządzanie własnością intelektualną w procesach komercjalizacji Warszawa 15-16.05.2018
19 Nowoczesne narzędzia i metody komercjalizacji wyników badań Warszawa 16.05.2018
20 Zarządzanie własnością intelektualną w procesach komercjalizacji Warszawa 17-18.05.2018
21 Nowoczesne narzędzia i metody komercjalizacji wyników badań Warszawa 18.05.2018
22 Współpraca uczelni z otoczeniem społeczno-gospodarczym Warszawa 12-13.07.2018
23 Ustrój uczelni, jej finansowanie i nadzór Warszawa 20-21.09.2018
24 Sprawy dotyczące kształcenia oraz szkoły doktorskie Warszawa 21-22.09.2018
25 Ustrój uczelni, jej finansowanie i nadzór Warszawa 24-25.09.2018
26 Sprawy dotyczące kształcenia oraz szkoły doktorskie Warszawa 26-27.09.2018
27 Sprawy dotyczące kształcenia oraz szkoły doktorskie Warszawa 03-04.10.2018
28 Ustrój uczelni, jej finansowanie i nadzór Warszawa 08-09.10.2018
29 Sprawy dotyczące kształcenia oraz szkoły doktorskie Warszawa 10-11.10.2018
30 Ustrój uczelni, jej finansowanie i nadzór Warszawa 15-16.10.2018
31 Sprawy dotyczące kształcenia oraz szkoły doktorskie Warszawa 17-18.10.2018
32 Ustrój uczelni, jej finansowanie i nadzór Warszawa 22-23.10.2018
33 Sprawy dotyczące kształcenia oraz szkoły doktorskie Warszawa 24-25.10.2018
34 Szkolenie dla rzeczników prasowych oraz pracowników biur promocji uczelni Gdańsk 05-06.11.2018
35 Kształcenie, ustrój oraz kwestie finansowe uczelni Warszawa 06-07.11.2018
36 Kształcenie, ustrój oraz kwestie finansowe uczelni Lublin 13-14.11.2018
37 Kształcenie, ustrój oraz kwestie finansowe uczelni Wrocław 14-15.11.2018
38 Przeciwdziałanie zjawiskom korupcyjnym w obszarze szkolnictwa wyższego Warszawa 16.11.2018
39 Kształcenie, ustrój oraz kwestie finansowe uczelni Kraków 19-20.11.2018
40 Prowadzenie audytu wewnętrznego w jednostkach w dziale szkolnictwo wyższe i nauka w świetle nowej ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce Warszawa 22.11.2018
41 Przeciwdziałanie zjawiskom korupcyjnym w obszarze szkolnictwa wyższego Kraków 23.11.2018
42 Kształcenie, ustrój oraz kwestie finansowe uczelni Gdańsk 26-27.11.2018
43 Zasady procesu ewaluacji działalności naukowej uczelni Warszawa 04.12.2018
44 Kształcenie, ustrój oraz kwestie finansowe uczelni Warszawa 05-06.12.2018
45 Zasady procesu ewaluacji działalności naukowej uczelni Warszawa 11.12.2018
46 Szkolenie z zakresu wdrażania ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce dla przedstawicieli uczelnianych związków zawodowych Warszawa 13-14.12.2018
47 Kształcenie, ustrój oraz kwestie finansowe uczelni Kraków 17-18.12.2018
48 Zasady procesu ewaluacji działalności naukowej uczelni Warszawa 18.12.2018
49 Kształcenie, ustrój oraz kwestie finansowe uczelni Wrocław 07-08.01.2019
50 Kształcenie, ustrój oraz kwestie fianansowe uczelni Kraków 14-15.01.2019
51 Szkolenie dla redaktorów czasopism akademickich Kraków 21-22.01.2019
52 Kształcenie, ustrój oraz kwestie finansowe uczelni Lublin 21-22.01.2019
53 Kształcenie, ustrój oraz kwestie finansowe uczelni Gdańsk 28-29.01.2019
54 Działanie systemów informatycznych MNiSW (w tym POL-on) Kraków 11.03.2019
55 Działanie systemów informatycznych MNiSW (w tym POL-on) Kraków 12.03.2019
56 Działanie systemów informatycznych MNiSW (w tym POL-on) Warszawa 13.03.2019
57 Działanie systemów informatycznych MNiSW (w tym POL-on) Warszawa 14.03.2019
58 Szkolenie dla Stowarzyszenia Forum Dziekanatów Kraków 25-26.03.2019
59 Działanie systemów informatycznych MNiSW (w tym POL-on) Warszawa 12.09.2019
60 Działanie systemów informatycznych MNiSW (w tym POL-on) Warszawa 13.09.2019
61 Działanie systemów informatycznych MNiSW (w tym POL-on) Kraków 20.09.2019
62 Szkolenie dla Stowarzyszenia Forum Dziekanatów Warszawa 05-06.11.2019
63 Przeciwdziałanie zjawiskom korupcyjnym w obszarze szkolnictwa wyższego Warszawa 13.11.2019
64 Przeciwdziałanie zjawiskom korupcyjnym w obszarze szkolnictwa wyższego Gdańsk 20.11.2019
65 Przeciwdziałanie zjawiskom korupcyjnym w obszarze szkolnictwa wyższego Kraków 27.11.2019
66 Zmiany w funkcjonowaniu uczelni w świetle nowej ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce Warszawa 10.12.2019
67 Wdrożenie systemu POL-on w ramach nowej ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce Warszawa 11.12.2019
68 Wdrożenie systemu POL-on w ramach nowej ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce Gdańsk 13.12.2019
69 Wdrożenie systemu POL-on w ramach nowej ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce Kraków 16.12.2019
70 Podatek VAT w szkolnictwie wyższym Katowice 09.01.2020
71 Zarządzanie własnością intelektualną w uczelni Katowice 14.01.2020
72 Szkolenie z zakresu funkcjonowania zintegrowanego systemu informacji POL-on w szkolnictwie wyższym i nauce oraz o zasadach ewaluacji działalności naukowej dla audytorów wewnętrznych Kraków 09-10.03.2020
73 Wdrożenie systemu POL-on w ramach nowej ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce część 2 Warszawa 11.03.2020
74 Wdrożenie systemu POL-on w ramach nowej ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce część 2 Gdańsk 19.03.2020
75 Wdrożenie systemu POL-on w ramach nowej ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce część 2 Kraków 16.03.2020
76 Zarządzanie finansami w uczelni On-line 16.11.2020
77 Zarządzanie majątkiem w uczelni On-line 17.11.2020
78 Zarządzanie majątkiem w uczelni On-line 20.11.2020
79 Zarządzanie finansami w uczelni On-line 26.11.2020
80 Warsztaty dotyczące prawa zamówień publicznych dla uczelni On-line 27.11.2020
81 Wdrożenie systemu POL-on w ramach nowej ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce On-line 26-27.01.2021
82 Strategiczne zarządzanie uczelnią On-line 07.12.2021
83 Zarządzanie zespołem na uczelni On-line 10.12.2021
84 Strategiczne zarządzanie uczelnią On-line 14.12.2021
85 Szkolenie podatkowe dla uczelni On-line 15-16.12.2021
86 Zarządzanie zespołem na uczelni On-line 17.12.2021
87 Szkolenie podatkowe dla uczelni On-line 20-21.12.2021
88 Zarządzanie ryzykiem na uczelni On-line 22.12.2021
89 Zagraniczne dobre praktyki na uczelni Warszawa 28.03.2022
90 POL-on i PBN - planowane i wdrożone zmiany Warszawa 31.03.2022
91 Zagraniczne dobre praktyki na uczelni On-line 22.04.2022
92 Dotacje, środki publiczne na uczelni Warszawa 18.11.2022
93 Dotacje, środki publiczne na uczelni Kraków 02.12.2022
94 Zarządzanie projektami na uczelni Warszawa 07-08.12.2022
95 Zarządzanie projektami na uczelni Warszawa 14-15.12.2022
96 Nowoczesne narzędzia i metody komercjalizacji wyników badań Wrocław 11.05.2023
97 Nowoczesne narzędzia i metody komercjalizacji wyników badań Wrocław 15.05.2023
98 Nowoczesne narzędzia i metody komercjalizacji wyników badań Poznań 16.05.2023
99 Zarządzanie własnością intelektualną On-line 18.05.2023
100 Zarządzanie własnością intelektualną On-line 25.05.2023

 

  Miejsce realizacji wizyty studyjnej Kraj Termin
1 Uniwersytet w Helsinkach Finlandia 07.04 - 13.04.2019
2 Uniwersytet w Helsinkach Finlandia 05.05 - 11.05. 2019
3 Uniwersytet w Helsinkach Finlandia 12.05 - 18.05.2019
4 Uniwersytet w Helsinkach Finlandia 19.05 - 25.05.2019
5 University College London Wielka Brytania 29.09 - 05.10.2019
6 University College London Wielka Brytania 06.10 - 12.10.2019
7 Uniwersytet w Helsinkach Finlandia 06.10 - 12.10.2019
8 Uniwersytet w Helsinkach Finlandia 20.10 - 26.10.2019
9 University College London Wielka Brytania 20.10 - 26.10.2019
10 University College London Wielka Brytania 17.11 - 23.11.2019
11 Uniwersytet w Helsinkach Finlandia 17.11 - 23.11.2019
12 Uniwersytet w Aalborg Dania 17.11 - 23.11.2019
13 Uniwersytet w Aalborg Dania 24.11 - 30.11.2019
14 Uniwersytet w Helsinkach Finlandia 24.11 - 30.11.2019
15 Uniwersytet w Aalborg Dania 01.12 - 07.12.2019
16 University College London Wielka Brytania 01.12 - 07.12.2019
17 Uniwersytet w Aalborg Dania 08.12 - 14.12.2019
18 University College London Wielka Brytania 08.12 - 14.12.2019
19 Uniwersytet w Helsinkach Finlandia 08.12 - 14.12.2019
20 Uniwersytet w Aalborg Dania 15.12 - 21.12.2019
21 Uniwersytet w Helsinkach Finlandia 15.12 - 21.12.2019
22 Uniwersytet w Aalborg Dania 12.01 - 18.01.2020
23 Uniwersytet w Helsinkach Finlandia 12.01 - 18.01.2020
24 University College London Wielka Brytania 12.01 - 18.01.2020
25 Uniwersytet w Helsinkach Finlandia 19.01 - 25.01.2020
26 Uniwersytet w Aalborg Dania 19.01 - 25.01.2020
27 Uniwersytet w Aalborg Dania 25.01 - 31.01.2019
28 University College London Wielka Brytania 25.01 - 31.01.2020
29 Erasmus University Rotterdam Holandia 08.05 - 14.05.2022
30 Erasmus University Rotterdam Holandia 19.06 - 25.06.2022
31 Erasmus University Rotterdam Holandia 18.09 - 24.09.2022
32 Erasmus University Rotterdam Holandia 02.10 - 08.10.2022
33 Uniwersytet w Kolonii Niemcy 02.10 - 08.10.2022
34 Uniwersytet w Kolonii Niemcy 23.10 - 29.10.2022
35 Uniwersytet w Kolonii Niemcy 19.02 - 25.02.2023
36 Uniwersytet w Kolonii Niemcy 26.02 - 04.03.2023
37 Uniwersytet w Aalborg Dania 16.04 - 22.04.2023
38 Uniwersytet w Aalborg Dania 23.04 - 29.04.2023
39 Technical University of Munich Niemcy 23.04 - 29.04.2023
40 Uniwersytet w Aalborg Dania 21.05 - 27.05.2023
41 University of Cambridge Wielka Brytania 11.06 - 17.06.2023
42 Technical University of Munich Niemcy 11.06 - 17.06.2023
43 University of Cambridge Wielka Brytania 18.06 - 24.06.2023
44 Technical University of Munich Niemcy 18.06 - 24.06.2023
45 Erasmus University Rotterdam Holandia 18.06 - 24.06.2023
46 Erasmus University Rotterdam Holandia 02.07 - 08.07.2023
47 University of Cambridge Wielka Brytania 17.09 - 23.09.2023
48 Erasmus University Rotterdam Holandia 15.10 - 21.10.2023
49 Technical University of Munich Niemcy 15.10 - 21.10.2023
50 Erasmus University Rotterdam Holandia 22.10 - 28.10.2023
51 Erasmus University Rotterdam Holandia 12.11 - 18.11.2023
52 Erasmus University Rotterdam Holandia 19.11 - 25.11.2023

Szanowni Państwo,

Przygotowaliśmy dla Państwa Interaktywny formularz który umożliwi Państwu poprawne wypełnienie załączników z danymi osobowymi uczestników projektów.

Pliki w formie skanów .pdf należy przesłać do Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Przed wypełnieniem należy zapoznać się z plikiem Uwagi do Interaktywnego Formularza oraz Instrukcjami jak poprawnie wypełnić formularz.

Uprzejmie informujemy Państwa o aktualizacji wzoru Oświadczenia uczestnika projektu, który został dostosowany do wymogów RODO z dnia 25.05.2018 r. Obowiązuje on wyłącznie tylko dla nowych uczestników którzy pojawili się/pojawią się w projekcie od dnia 25.05.2018 r.

Klauzula informacyjna na temat przetwarzania danych osobowych w projektach współfinansowanych z PO WER
  • administratorem danych osobowych przetwarzanych w projektach współfinansowanych z PO WER jest minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego pełniący funkcję Instytucji Zarządzającej dla Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój,
  • przetwarzanie danych osobowych jest zgodne z prawem i spełnia warunki, o których mowa art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO,
  • dane osobowe są przetwarzane w celu wykonywania obowiązków państwa członkowskiego w zakresie aplikowania o środki wspólnotowe i w związku z realizacją projektów w ramach PO WER,
  • przetwarzane w systemie wdrażania dane osobowe należą do zbioru Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój i są powierzane do przetwarzania instytucjom zaangażowanym we wdrażanie PO WER, beneficjentom oraz podmiotom wykonującym na zlecenie tych instytucji/podmiotów działania związane z aplikowaniem o środki wspólnotowe i realizacją projektów.

 

Materiały

Załącznik - oświadczenie uczestnika projektu
20221129​_LZU​_Załącznik​_do​_umowy​_-​_Oświadczenie​_uczestnika​_projektu.doc 0.18MB
Interaktywny Formularz POWER v.9
20221129​_Interaktywny​_Formularz​_POWER​_v9.xlsm 0.05MB
Uwagi do interaktywnego formularza
Liderzy​_Uwagi​_do​_interaktywnego​_formularza​_-​_plik​_PDF.pdf 0.61MB
Opis poprawnego wypełniania formularza interaktywnego - po rozpoczęciu projektu
20190411​_IF​_-​_Po​_rozpoczęciu​_projektu​_-​_OPIS.pdf 1.47MB
Opis poprawnego wypełniania formularza interaktywnego - po zakończeniu projektu
20190411​_IF​_-​_Po​_zakończeniu​_projektu​_-​_OPIS.pdf 1.45MB
Opracowania dobrych praktyk z wizyt studyjnych
20240119​_Opracowania​_dobrych​_praktyk​_z​_wizyt​_studyjnych​_(10).zip 6.06MB
{"register":{"columns":[]}}