„Mistrzowie dydaktyki” w ramach działania 4.3 Współpraca ponadnarodowa
Status projektu
Projekt zakończony
Dla kogo
Student, Uczelnie publiczne, Uczelnie niepubliczne
Dziedziny
Nauki humanistyczne, Nauki społeczne, Nauki ścisłe i techniczne, Nauki o życiu
Budżet
Wartość projektu: 75 629 301,00 zł, w tym wkład Europejskiego Funduszu Społecznego 71 310 867,91 zł.
Terminy
Termin realizacji projektu: 01.12.2017 – 31.12.2023
Głównym celem projektu było wypracowanie i wdrożenie nowych rozwiązań w zakresie szkolenia tutorów oraz kształcenia w formie tutoringu we współpracy z wiodącymi uczelniami zagranicznymi (znajdującymi się w pierwszej setce rankingu szanghajskiego).
W ramach niniejszego projektu planowane było przygotowanie rozwiązania we współpracy z partnerem ponadnarodowym, które przewidywało przygotowanie programu szkolenia tutorów oraz model stosowania metody tutoringu w minimum sześciu obszarach kształcenia z grupy ośmiu obszarów: nauk humanistycznych; ścisłych; społecznych; przyrodniczych; technicznych; rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk medycznych i nauk o zdrowiu oraz sztuka. W ramach projektu ogłoszony został nabór uczelni, których pracownicy wzięli udział w wizytach studyjnych w ośrodkach zagranicznych, podczas których odbyli szkolenia w zakresie prowadzenia zajęć z wykorzystaniem w/w metody. Szkolenia były prowadzone przez ekspertów z uczelni zagranicznych posiadających doświadczenie w realizacji metody tutoringu. Następnie przewidziano etap testowania wypracowanego rozwiązania. Na podstawie opracowanego wstępnego modelu stosowania metody tutoringu oraz wykorzystując doświadczenia zdobyte przez uczestników szkoleń w uczelniach zagranicznych przeprowadzone zostały zajęcia w formie tutoringu w uczelniach w Polsce.
Po przeprowadzeniu fazy testów przeprowadzone zostały badania z udziałem studentów, którzy wzięli udział w fazie testowej rozwiązania oraz kadry akademickiej prowadzącej zajęcia w formie tutoringu. Wyniki fazy testowej zostały poddane analizie, a następnie opracowana została ostateczna wersja wdrożeniowa produktu z uwzględnieniem wyników testowania i przeprowadzonej analizy. Kolejnym etapem realizacji projektu było przeprowadzenie cyklu kształcenia na uczelniach w wykorzystaniem metody tutoringu. W ramach projektu opracowany został dokument zawierający materiały dydaktyczne, przykłady dobrej praktyki w szkoleniu tutorów oraz procesie dydaktycznym jak i rekomendacje, które będą mogły być wykorzystywane przez polskie uczelnie
Archiwalne komunikaty dot. realizacji projektu
Klauzula informacyjna na temat przetwarzania danych osobowych w projektach współfinansowanych z PO WER |
---|
|
Materiały
Interaktywny Formularz POWER v.920221129_Interaktywny_Formularz_POWER_v9.xlsm 0.05MB Uwagi do formularza
20190411_1_Uwagi_do_Interaktywnego_Formularza.pdf 0.61MB Opis poprawnego wypełniania formularza interaktywnego po rozpoczęciu projektu
20190411_1_IF_-_Po_rozpoczęciu_projektu_-_OPIS.pdf 1.47MB Opis poprawnego wypełniania formularza interaktywnego po zakończeniu projektu
20190411_1_IF_-_Po_zakończeniu_projektu_-_OPIS.pdf 1.45MB MD - Wdrożenie modelu tutoringu - Rozpoczęcie projektu - OPIS
20200715_MD_-_Wdrożenie_modelu_tutoringu_-_Rozpoczęcie_projektu_-_OPIS.pdf 1.45MB MD - Wdrożenie modelu tutoringu - Koniec projektu - OPIS
20200715_MD_-_Wdrożenie_modelu_tutoringu_-_Koniec_projektu_-_OPIS.pdf 1.43MB Załącznik - oświadczenie uczestnika projektu
20221129_MD_Załącznik_do_umowy_-_Oświadczenie_uczestnika_projektu.docx 0.17MB