W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
logo PO WER z napisem Fundusze Europejskie - Wiedza Edukacja Rozwój Flaga Polski i napis Rzeczpospolita Polska logo UE EFS - flaga Unii Europejskiej

„Mistrzowie dydaktyki” w ramach działania 4.3 Współpraca ponadnarodowa

Status projektu

Projekt zakończony

Dla kogo

Student, Uczelnie publiczne, Uczelnie niepubliczne

Dziedziny

Nauki humanistyczne, Nauki społeczne, Nauki ścisłe i techniczne, Nauki o życiu

Budżet

Wartość projektu: 75 629 301,00 zł, w tym wkład Europejskiego Funduszu Społecznego 71 310 867,91 zł.

Terminy

Termin realizacji projektu: 01.12.2017 – 31.12.2023


Głównym celem projektu było wypracowanie i wdrożenie nowych rozwiązań w zakresie szkolenia tutorów oraz kształcenia w formie tutoringu we współpracy z wiodącymi uczelniami zagranicznymi (znajdującymi się w pierwszej setce rankingu szanghajskiego).

W ramach niniejszego projektu planowane  było przygotowanie rozwiązania we współpracy z partnerem ponadnarodowym, które przewidywało przygotowanie programu szkolenia tutorów oraz model stosowania metody tutoringu w minimum sześciu obszarach kształcenia z grupy ośmiu obszarów: nauk humanistycznych; ścisłych; społecznych; przyrodniczych; technicznych; rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk medycznych i nauk o zdrowiu oraz sztuka. W ramach projektu  ogłoszony został nabór uczelni, których pracownicy wzięli udział w wizytach studyjnych w ośrodkach zagranicznych, podczas których odbyli szkolenia w zakresie prowadzenia zajęć z wykorzystaniem w/w metody. Szkolenia były prowadzone przez ekspertów z uczelni zagranicznych posiadających doświadczenie w realizacji metody tutoringu. Następnie przewidziano etap testowania wypracowanego rozwiązania. Na podstawie opracowanego wstępnego modelu stosowania metody tutoringu oraz wykorzystując doświadczenia zdobyte przez uczestników szkoleń w uczelniach zagranicznych przeprowadzone zostały zajęcia w formie tutoringu w uczelniach w Polsce.

Po przeprowadzeniu fazy testów przeprowadzone zostały badania z udziałem studentów, którzy wzięli udział w fazie testowej rozwiązania oraz kadry akademickiej prowadzącej zajęcia w formie tutoringu. Wyniki fazy testowej zostały poddane analizie, a następnie opracowana została ostateczna wersja wdrożeniowa produktu z uwzględnieniem wyników testowania i przeprowadzonej analizy. Kolejnym etapem realizacji projektu  było przeprowadzenie cyklu kształcenia na uczelniach w wykorzystaniem metody tutoringu. W ramach projektu opracowany został dokument zawierający materiały dydaktyczne, przykłady dobrej praktyki w szkoleniu tutorów oraz procesie dydaktycznym jak i rekomendacje, które będą mogły być wykorzystywane przez polskie uczelnie

Archiwalne komunikaty dot. realizacji projektu

Klauzula informacyjna na temat przetwarzania danych osobowych w projektach współfinansowanych z PO WER
  • administratorem danych osobowych przetwarzanych w projektach współfinansowanych z PO WER jest minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego pełniący funkcję Instytucji Zarządzającej dla Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój,
  • przetwarzanie danych osobowych jest zgodne z prawem i spełnia warunki, o których mowa art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO,
  • dane osobowe są przetwarzane w celu wykonywania obowiązków państwa członkowskiego w zakresie aplikowania o środki wspólnotowe i w związku z realizacją projektów w ramach PO WER,
  • przetwarzane w systemie wdrażania dane osobowe należą do zbioru Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój i są powierzane do przetwarzania instytucjom zaangażowanym we wdrażanie PO WER, beneficjentom oraz podmiotom wykonującym na zlecenie tych instytucji/podmiotów działania związane z aplikowaniem o środki wspólnotowe i realizacją projektów.

Materiały

Interaktywny Formularz POWER v.9
20221129​_Interaktywny​_Formularz​_POWER​_v9.xlsm 0.05MB
Uwagi do formularza
20190411​_1​_Uwagi​_do​_Interaktywnego​_Formularza.pdf 0.61MB
Opis poprawnego wypełniania formularza interaktywnego po rozpoczęciu projektu
20190411​_1​_IF​_-​_Po​_rozpoczęciu​_projektu​_-​_OPIS.pdf 1.47MB
Opis poprawnego wypełniania formularza interaktywnego po zakończeniu projektu
20190411​_1​_IF​_-​_Po​_zakończeniu​_projektu​_-​_OPIS.pdf 1.45MB
MD - Wdrożenie modelu tutoringu - Rozpoczęcie projektu - OPIS
20200715​_MD​_-​_Wdrożenie​_modelu​_tutoringu​_-​_Rozpoczęcie​_projektu​_-​_OPIS.pdf 1.45MB
MD - Wdrożenie modelu tutoringu - Koniec projektu - OPIS
20200715​_MD​_-​_Wdrożenie​_modelu​_tutoringu​_-​_Koniec​_projektu​_-​_OPIS.pdf 1.43MB
Załącznik - oświadczenie uczestnika projektu
20221129​_MD​_Załącznik​_do​_umowy​_-​_Oświadczenie​_uczestnika​_projektu.docx 0.17MB
{"register":{"columns":[]}}