Piknik Naukowy już za nami

17.06.2024

Za nami 27. Piknik Naukowy - największe w Europie wydarzenie plenerowe promujące naukę. Tegoroczna edycja spotkania odbywała się pod hasłem „Nie do wiary”. Stoisko przygotowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego i Centrum Nauki Kopernik cieszyło się ogromnym zainteresowaniem. Wśród naszych gości byli zarówno młodsi, jak i starsi miłośnicy naukowych odkryć. Patronat honorowy nad inicjatywą objął Minister Nauki. Na miejscu obecny był wiceminister Maciej Gdula.

W ostrym słońcu, za asfaltową alejką stoi jasnoszary namiotowy daszek pod którym jest dużo ludzi, w tle zielone drzewa.

Promowanie nauki poprzez doświadczenia

Na stoisku przygotowanym przez resort nauki oraz Centrum Nauki Kopernik czekało wiele atrakcji dopasowanych do różnych grup wiekowych, a wśród nich: „przejażdżka” Naukobusem w towarzystwie animatorów z CNK, gry i zabawy. Przeprowadzono także liczne eksperymenty i doświadczenia. Nasi gości odkrywali tajniki fizyki i biologii, a także budowali pierwowzór aparatu fotograficznego.

Odwiedzający tegoroczny piknik naukowy mieli okazję uczestniczyć również w warsztatach kreatywnego myślenia i logicznych łamigłówek, które rozwijały umiejętności krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów. Dla najmłodszych przygotowano kolorowe pokazy chemiczne, które nie tylko bawiły, ale i uczyły podstawowych zasad chemii. Starsi uczestnicy mogli z kolei spróbować swoich sił w zaawansowanych eksperymentach, takich jak konstrukcja prostych obwodów elektrycznych czy programowanie robotów.

Integracja poprzez edukację i zabawę

Piknik Naukowy Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik to największe w tej części Europy wydarzenie plenerowe popularyzujące naukę. Jego głównym zadaniem jest upowszechnianie  wiedzy z różnych dyscyplin naukowych poprzez prezentowanie ciekawych eksperymentów i doświadczeń. Odwiedzający mogą w przystępny sposób poznać zagadnienia związane z archeologią czy fizyką, a także zapoznać się z najnowszymi dokonaniami współczesnych uczonych. Inicjatywa pomaga poznać naukę, a także zainspirować do podjęcia samodzielnej aktywności naukowej.

Piknik naukowy to również doskonała okazja do spędzenia czasu z rodziną i przyjaciółmi, jednocześnie rozwijając swoje zainteresowania i pasje. Na każdym kroku można natknąć się na coś zaskakującego – od robotyki, przez biologię, po astrofizykę. Dzięki temu, nauka przestaje być abstrakcyjnym pojęciem i staje się namacalnym doświadczeniem, które można dotknąć, zobaczyć i zrozumieć. Wydarzenia tego typu to nie tylko edukacja, ale również inspiracja do tego, by stale poszukiwać odpowiedzi na nurtujące nas pytania i nieustannego odkrywania otaczającego świata.

Dziękujemy, że byliście z nami!

Wideo