Seminarium "Dobre praktyki w zakresie otwartego dostępu do publikacji naukowych"
03.10.2016
17 października 2016 r. w Warszawie odbędzie się organizowane przez MNiSW jednodniowe seminarium pt. Dobre praktyki w zakresie otwartego dostępu do publikacji naukowych.
Celem seminarium jest wymiana informacji nt. dobrych praktyk w zakresie otwartego dostępu oraz przygotowanie pracowników uczelni i jednostek naukowych do tworzenia polityk otwartego dostępu we własnych instytucjach. Warsztaty kierowane są do osób, które będą pełnić rolę Pełnomocników ds. Otwartego Dostępu w macierzystych instytucjach lub będą koordynować proces przygotowania i realizacji polityki otwartego dostępu.
Ponadto celem seminarium jest zapoznanie uczestników z dokumentem MNiSW pn. Kierunki rozwoju otwartego dostępu do publikacji i wyników badań naukowych w Polsce.
Program seminarium obejmuje następujące zagadnienia:
- Główne zasady polskiej polityki otwartego dostępu („Kierunki rozwoju otwartego dostępu do publikacji i wyników badań naukowych w Polsce”) oraz zalecenia dla uczelni, jednostek naukowych i instytucji finansujących badania.
- Otwartość w nauce w Polsce i na świecie.
- Jak zacząć przygotowania do wprowadzenia instytucjonalnej polityki otwartego dostępu.
- Analiza przykładowej polityki otwartego dostępu.
- Pytania i dyskusja.
- Dobre praktyki i doświadczenia w zakresie wprowadzania otwartego dostępu.
- Rola polskich bibliotek cyfrowych w zapewnianiu otwartego dostępu.
- Przydatne narzędzia i źródła dotyczące otwartego dostępu.
- Dyskusja i podsumowanie.
Seminarium odbędzie się 17 października 2016 r. w godzinach: 10:30 – 16:00.
Udział jest bezpłatny dzięki finansowaniu MNiSW.
Warunkiem wzięcia udziału w seminarium jest przesłanie zgłoszenia na adres e-mail: piotr.kepski@nauka.gov.pl.
W zgłoszeniu należy podać imię, nazwisko, nazwę instytucji oraz adres e-mail.
Miejsce seminarium: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, ul. Hoża 20 w Warszawie.
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc w seminarium może uczestniczyć tylko 1 przedstawiciel danej instytucji (np. w przypadku uczelni prosimy o delegowanie koordynatorów uczelnianych a nie przedstawicieli poszczególnych wydziałów).
O przyjęciu na listę uczestników decyduje kolejność zgłoszeń.
Informacji udziela Piotr Kępski, tel. 22 52 92 234, e-mail: piotr.kepski@nauka.gov.pl.
- Ostatnia modyfikacja:
- 22.12.2023 18:03 administrator gov.pl
- Pierwsza publikacja:
- 22.12.2023 18:03 administrator gov.pl