W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Studenci Politechniki Warszawskiej w drugim etapie Hyperloop Pod Competition

11.01.2017

Stworzona przez studentów z Politechniki Warszawskiej i Politechniki Wrocławskiej drużyna Hyper Poland University Team - opracowuje projekt jednoosobowej kapsuły Hyperloop - nowego, ultraszybkiego środka transportu. Koncepcja uzyskała uznanie jury i tym samym pomyślnie przeszła pierwszy etap konkursu Hyperloop Pod Competition.

Hyperloop Pod Competition to zawody organizowane przez firmę SpaceX mające na celu wyłonienie najlepszej akademickiej konstrukcji prototypu kapsuły Hyperloop. Ten zaproponowany przez Elona Muska piąty środek transportu (obok samolotów, statków, samochodów i kolei) ma w przyszłości umożliwić ludziom naziemne podróżowanie z prędkością ok. 1 000 km/h.

Aby przyczynić się do rozwoju nowej wizji, studenci ze Studenckiego Koła Aerodynamiki Pojazdów Politechniki Warszawskiej nawiązali współpracę z Hyper Poland i z pomocą kolegów z Koła Naukowego Pojazdów i Robotów Mobilnych z Politechniki Wrocławskiej oraz Koła Naukowego Napędów MELProp (Politechnika Warszawska) stworzyli zespół Hyper Poland University Team. Aktualnie są na etapie tworzenia kompletnej dokumentacji technicznej ich konstrukcji. Przygotowany projekt pomyślnie przeszedł wszystkie założenia pierwszego etapu. Członkowie Hyper Poland University Team liczą na możliwość zaprezentowania i przetestowania zaprojektowanej kapsuły w trzecim etapie, który odbędzie się w Los Angeles, USA. Jednak ich głównym celem jest rozwijanie technologii i promowanie idei Hyperloop w Polsce.

Jak działa Hyperloop? Jest to kapsuła poruszająca się w specjalnej rurze, w której ciśnienie jest tak niskie jak na wysokości 40 kilometrów, dzięki czemu znacząco zmniejszany jest opór powietrza, co przekłada się na niższe zużycie energii. Pojazd porusza się bez kontaktu z podłożem wykorzystując lewitację magnetyczną lub łożyska powietrzne. Napędzany jest silnikiem elektromagnetycznym zamontowanym na dole oraz sprężarką umieszczoną z przodu kapsuły.

Więcej informacji na stronie internetowej www.skappw.pl oraz www.hyperpoland.com

Materiały

www.skappw.pl
www.hyperpoland.com
Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
22.12.2023 18:01 administrator gov.pl
Pierwsza publikacja:
22.12.2023 18:01 administrator gov.pl
{"register":{"columns":[]}}