Szkoły podstawowe na remont i doposażenie stołówek oraz jadalni otrzymają kolejne 40 mln zł
04.07.2022
Czwarty rok z rzędu Ministerstwo Edukacji i Nauki przekazuje samorządom dodatkowe środki na remont oraz wyposażenie szkolnych stołówek i jadalni. Wszystko to w ramach rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu”. W 2022 r. pieniądze otrzymały 442 organy prowadzące. Trafią one do 661 publicznych szkół podstawowych. W sumie od 2019 r. środki otrzymało 2635 szkół podstawowych.
200 mln zł na program „Posiłek w szkole i w domu” w latach 2019-2023
Na realizację programu w latach 2019-2023 przewidziano w budżecie państwa kwotę 200 mln zł, w każdym roku po 40 mln zł.
Ministerstwo Edukacji i Nauki wspiera organy prowadzące publiczne szkoły podstawowe w zwiększeniu liczby stołówek szkolnych oraz miejsc dostosowanych do spożywania posiłków przez uczniów. Maksymalna kwota wsparcia finansowego dla jednej szkoły wynosi:
- na doposażenie i poprawę standardu funkcjonujących stołówek (własna kuchnia i jadalnia) lub doposażenie stołówek szkolnych, które obecnie nie funkcjonują, zorganizowanie nowych stołówek – 80 000 zł,
- na adaptację, poprawę standardu i wyposażenia pomieszczeń przeznaczonych do spożywania posiłków, tzw. jadalni – 25 000 zł,
Wsparcie jest udzielane w formie dotacji celowej dla organów prowadzących szkoły na:
- bieżące prace remontowo-adaptacyjne służące poprawie standardu funkcjonowania stołówek szkolnych lub pomieszczeń przeznaczonych do spożywania posiłków,
- zakup niezbędnego wyposażenia kuchni w stołówkach szkolnych,
- zakup niezbędnego wyposażenia pomieszczeń przeznaczonych do spożywania posiłków.
Wieloletni Program Rządowy „Posiłek w szkole i w domu” - moduł 3
Rada Ministrów w przyjętej uchwale nr 140/2018 z 15 października 2018 r. ustanowiła wieloletni rządowy program „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2019-2023. Ministerstwo Edukacji i Nauki realizuje moduł 3 programu (moduły 1 i 2 realizuje Minister Rodziny i Polityki Społecznej).
Celem modułu 3 jest wzmocnienie opiekuńczej funkcji szkoły podstawowej przez tworzenie warunków umożliwiających spożywanie przez uczniów posiłku podczas pobytu w szkole.