Uruchomienie systemu OSF – składanie wniosków o przyznanie dotacji na utrzymanie aparatury naukowo-badawczej, stanowiska badawczego (SPUB) lub specjalnej infrastruktury informatycznej (SPUBI) na 2025 rok
10.06.2024
W dniu 6 maja 2024 r. został uruchomiony system OSF do składania wniosków o przyznanie dotacji na finansowanie utrzymania aparatury naukowo-badawczej, stanowiska badawczego (SPUB) lub specjalnej infrastruktury informatycznej (SPUBI) na 2025 rok.
Uprzejmie przypominamy, że zgodnie z § 2 pkt 1 i 2 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 26 kwietnia 2019 r. w sprawie szczególnych kryteriów i trybu przyznawania środków finansowych na utrzymanie aparatury naukowo-badawczej, stanowiska badawczego oraz specjalnej infrastruktury informatycznej oraz oceny raport z ich wykorzystania (Dz. U. z 2019 r. poz.893), wnioski o finansowanie utrzymania aparatury naukowo-badawczej, stanowiska badawczego (SPUB) lub specjalnej infrastruktury informatycznej (SPUBI) na 2025 rok, składa się do 31 sierpnia 2024 r. Po tym terminie Wnioskodawcy nie będą mieli możliwości wysłania wniosku w systemie OSF.
Aby złożyć wniosek o przyznanie dotacji, należy wypełnić i wysłać wniosek w systemie OSF oraz wygenerować w systemie wniosek do podpisu.
Wygenerowany wniosek należy opatrzyć kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym Kierownika Podmiotu lub osoby przez niego upoważnionej i wysłać do Ministerstwa w systemie OSF.
Podpisany wniosek można wysłać także na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego: /mnauka/SkrytkaESP
ewentualnie
wydrukować, a następnie podpisać i przesłać na adres: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego; ul. Wspólna 1/3; 00-529 Warszawa.
Wnioski, które nie wpłyną do Ministerstwa w terminie do 31 sierpnia 2024 r., pozostaną bez rozpoznania.
Po stronie wnioskodawcy leży sprawdzenie, czy wniosek w systemie OSF został skutecznie wysłany do Ministerstwa.
Jednocześnie informujemy, że zapisy rozporządzenia nie nakładają ograniczeń w zakresie liczby składanych wniosków przez Podmioty uprawnione do otrzymywania dotacji na finansowanie utrzymania aparatury naukowo-badawczej, stanowiska badawczego (SPUB) lub specjalnej infrastruktury informatycznej (SPUBI).
Pomocna w przygotowaniu wniosku może być instrukcja wypełniania wniosku SPUB/SPUBI, która została zamieszczona w systemie OSF w „Bazie wiedzy”.
Dodatkowo, jeżeli Wnioskodawca posiada nr KRS, a nie jest on wpisany do bazy POL-on, prosimy o jego uzupełnienie. W celu aktualizacji danych dotyczących NIP/REGON/KRS w POL-onie (lub innych danych, do których edycji podmioty nie mają dostępu) podmioty powinny przesłać zgłoszenie merytoryczne poprzez helpdesk POL-on w obszarze „Administracja” i dołączyć do zgłoszenia dokument potwierdzający konieczność aktualizacji (wydruk z KRS lub inny).