W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wiceminister Marzena Machałek: podmiotowe, spersonalizowane i zindywidualizowane traktowanie ucznia jest wyzwaniem polskiej szkoły

18.10.2022

Sekretarz Stanu w MEiN Marzena Machałek uczestniczyła w konferencji „Podmiotowe traktowanie ucznia”. Wydarzenie było okazją do dyskusji m.in. na temat wieloaspektowego wsparcia rozwoju młodego człowieka. Konferencję zorganizowała Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Bakałarza w Bakałarzewie.

Wiceminister Machałek i kobieta z czarnymi włosami siedzą przy biurku, za nimi przy ścianie polska flaga.

– Podmiotowe, spersonalizowane i zindywidualizowane traktowanie ucznia jest wyzwaniem polskiej szkoły. Przed nami długa droga, aby każde dziecko otrzymało najlepszą edukację uwzględniającą jego indywidualny potencjał – podkreśliła wiceminister Marzena Machałek podczas konferencji „Podmiotowe traktowanie ucznia”.

Sekretarz Stanu w MEiN mówiła o dodatkowych środkach finansowych na pomoc psychologiczno-pedagogiczną i zwiększeniu liczby specjalistów w szkołach: – W podmiotowym podejściu do ucznia ważne jest dostrzeżenie jego indywidualnych potrzeb, dlatego nauczyciele i wychowawcy również potrzebują odpowiedniego wsparcia. Podjęliśmy wyzwanie, dofinansowaliśmy szkoły dodatkową kwotą ponad 700 mln zł przeznaczoną na zajęcia psychologiczno-pedagogiczne oraz zatrudnienie kolejnych specjalistów – dodała. 

– Dla nas jest ważne każde dziecko. Dlatego chcemy, aby każde dziecko mogło się rozwijać na miarę swoich możliwości. Chcemy, aby system działał efektywnie dla wszystkich uczniów – podsumowała wiceminister.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}