Wiceminister Tomasz Rzymkowski spotkał się z uczniami Lubelskiej Szkoły Realnej
31.03.2022
Sekretarz Stanu w MEiN Tomasz Rzymkowski spotkał się z uczniami i nauczycielami Niepublicznego Liceum Ogólnokształcącego – Lubelskiej Szkoły Realnej. Wiceminister rozmawiał z młodzieżą m.in. na temat aktualnych wyzwań stojących przed resortem edukacji i nauki oraz polską oświatą.
Spotkanie wiceministra Tomasza Rzymkowskiego z lubelskimi uczniami
Jednym z tematów, który dominował w dyskusji Sekretarza Stanu w MEiN Tomasza Rzymkowskiego z uczniami Lubelskiej Szkoły Realnej, była sytuacja w polskich szkołach po pandemii COVID-19. Wiceminister zapewniał o wsparciu psychologiczno-pedagogicznym uczniów. Mówił także o wymaganiach egzaminacyjnych, które zmieniły się w związku z nauką zdalną.
W dyskusji wielokrotnie powracał temat wojny w Ukrainie oraz przyjmowania do polskich szkół dzieci zza wschodniej granicy. Wiceminister Tomasz Rzymkowski przybliżał młodym ludziom zasady, na jakich uczniowie z Ukrainy są włączani do polskiego systemu oświaty. Podkreślał, że MEiN przygotowało odpowiednie regulacje prawne w tym zakresie: – Przygotowaliśmy elastyczne przepisy, które mają ułatwić uczniom ukraińskim zdobywanie wiedzy w naszych szkołach – mówił.
Wiceminister Tomasz Rzymkowski zachęcał uczniów do większej aktywności społecznej, udziału w pracach samorządu uczniowskiego czy rady szkoły. Odpowiadał również na pytania młodych ludzi związane przede wszystkim z funkcjonowaniem Ministerstwa Edukacji i Nauki.
Niepubliczne Liceum Ogólnokształcące w Lublinie – Lubelska Szkoła Realna
Szkoła powstała 1 września 2019 r. W obecnym roku szkolnym w placówce uczy się 101 uczniów w 6 oddziałach. Szkoła realizuje podstawę programową, uzupełniając ją o zajęcia rozwijające kompetencje miękkie i kompetencje społeczne, umożlwiające sprawne funkcjonowanie na współczesnym rynku pracy. W Lubelskiej Szkole Realnej są realizowane międzyoddziałowo cztery specjalizacje: artystyczno-multimedialna, społeczno-przyrodnicza, biznesowa, informatyczno-techniczna.
Misją szkoły jest inspirowanie i wspieranie ucznia w jego rozwoju tak, by stał się świadomym, odpowiedzialnym i społecznie wrażliwym człowiekiem, z mocnym poczuciem własnej wartości.