W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Znamy zwycięzców ogólnopolskiego turnieju „Liga Robotów!”

08.12.2023

Ogólnopolski turniej robotyczny „Liga Robotów” za nami. W finałowych rozgrywkach na PGE Narodowym w Warszawie zmierzyły się ze sobą 33 uczniowskie drużyny z całej Polski. Zwycięzcą w klasyfikacji generalnej została Szkoła Podstawowa z Oddziałami Dwujęzycznymi Nr 3 w Płocku. Serdecznie gratulujemy!

Ogólnopolski turniej robotyczny „Liga Robotów”

Podczas uroczystego finału obecny był Sekretarz Stanu w MEiN Wojciech Murdzek, który pogratulował uczestnikom i laureatom wspaniałych wyników. Zachęcił również do dalszego rozwijania zainteresowań z obszaru nauk ścisłych.

- Ta przygoda ma szeroki kontekst, bo pokazuje, że ten świat wirtualny jest bardzo ciekawy i rzeczywiście w świecie wirtualnym trzeba zaprogramować te roboty, ale mimo wszystko potrzebny jest też ten świat „konkretny”, gdzie jak robotowi odkręci się kółko, to trzeba je przykręcić - powiedział wiceminister.

Rozwijanie kompetencji przyszłości

Spośród 700 zgłoszonych drużyn do ogólnopolskiego finału zakwalifikowały się 33 zespoły, które zdobyły największą liczbę punktów podczas turniejów regionalnych w Inowrocławiu, Wrocławiu, Łodzi, Mysłowicach, Koszalinie, Warszawie, Lublinie i Myślenicach.

Podczas uroczystego finału na PGE Narodowym w Warszawie uczestnicy zmierzyli się w 3 kategoriach: 

  • programowanie – zaprogramowanie robota przygotowanego przez organizatorów turnieju,
  • zadanie praktyczne – rywalizacja dwóch robotów przeciwnych drużyn, które miały do wykonania określone zadania na macie,
  • wyścig – pokonanie jak najdłuższego dystansu na specjalnie przygotowanym torze.

Podczas rozgrywek eliminacyjnych wytypowano 16 drużyn do uczestnictwa w rozgrywce finałowej, w której wyłonieni zostali laureaci turnieju.

Zwycięzcy „Ligii Robotów”

Zwycięzcą w kategorii „Programowanie” został Zespół Szkolno-Przedszkolny w Soninie, w kategorii „Zadanie praktyczne” - Szkoła Podstawowa im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Widzowie, a w kategorii „Wyścig” - Szkoła Podstawowa nr 4 im. Mariana Koszewskiego w Kościanie.

W klasyfikacji generalnej zwyciężyła Szkoła Podstawowa z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 3 w Płocku.

Wszystkim nagrodzonym serdecznie gratulujemy!

Promowanie robotyki i nowoczesnych technologii

Liga Robotów jest projektem realizowanym w ramach największego rządowego programu edukacyjno-technologicznego Laboratoria Przyszłości. To inicjatywa Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz partnerów: Centrum GovTech, Ośrodka Rozwoju Edukacji i Instytutu Badań Edukacyjnych.

Celem przedsięwzięcia jest nie tylko promowanie robotyki i nowoczesnych technologii, ale także rozwijanie kompetencji przyszłości wśród uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych.

Ideę projektu oparto na kierunkach STEAM, łącząc naukę, inżynierię, technologię, sztukę i matematykę. Uczestnicy turnieju rozwijają umiejętności manualne i społeczne, zdobywając doświadczenie w budowie robotów, programowaniu i kreatywnym podejściu do rozwiązywania problemów.

Zdjęcia (10)

{"register":{"columns":[]}}