W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój

Harmonogram płatności

Harmonogram płatności stanowi istotny element rozliczania projektu i sprawozdawania się z jego realizacji. Jest to Twój plan rozliczania wydatków i wnioskowania o kolejne transze.
W harmonogramie płatności wskazujesz:

  • miesiąc złożenia wniosku o płatność do IP,
  • dokładną wysokość transzy, o jaką będziesz wnioskował,
  • proponowaną wysokość wydatków kwalifikowalnych, jakie rozliczysz.

Harmonogram płatności wykracza o jeden miesiąc poza okres realizacji projektu (30 dni na złożenie wniosku końcowego).

Pierwszy harmonogram płatności wprowadź do SL2014 niezwłocznie po podpisaniu Umowy (w wersji tożsamej z Załącznikiem nr 4 do Umowy), jak tylko otrzymasz uprawnienie do pracy w SL2014.

Przykłady harmonogramów płatności dla projektu rozliczanego na podstawie rzeczywiście ponoszonych wydatków oraz dla projektu rozliczanego na podstawie kwot ryczałtowych znajdziesz na stronach 13 i 13 poradnika Jak skutecznie rozliczyć projekt?.

Drugą i kolejne wersje harmonogramu płatności wprowadź do SL2014 każdorazowo, kiedy zachodzi potrzeba – masz prawo do aktualizacji harmonogramu na każdym etapie realizacji projektu, np. gdy:

  • dokonałeś zmian w projekcie i niezbędne są przesunięcia kwot i terminów realizacji działań w projekcie,
  • będziesz wnioskował o inną wysokość transzy niż zaplanowałeś,
  • zmieniasz miesiąc złożenia wniosku o płatność (możesz elastycznie planować składanie WNP, pamiętaj jednak o maksymalnie 3-miesięcznych okresach rozliczeniowych),
  • dokonałeś zwrotu niewykorzystanej transzy zaliczki lub zwrotu wydatków niekwalifikowanych w projekcie (nie dotyczy nieprawidłowości),
  • uzyskałeś zgodę IP na wydłużenie terminu realizacji projektu,
  • aneksowałeś umowę o dofinansowanie w związku ze zmniejszeniem wartości projektu.

Pamiętaj, że:

  • harmonogram po zatwierdzeniu przez IP nie jest wycofywany – jeśli chcesz złożyć aktualizację, po prostu stwórz kolejny,
  • kwartały i miesiące historyczne są nieedytowalne i nie są widoczne w zaktualizowanej wersji harmonogramu, a system nie wlicza do wartości Ogółem historycznych danych dotyczących rozliczonych wydatków kwalifikowalnych i wypłaconych zaliczek,
  • rozliczone wydatki kwalifikowalne oraz zaliczki wypłacone w poprzednich miesiącach muszą być uwzględnione przez Beneficjenta przy planowaniu kwot wydatków kwalifikowalnych i zaliczek na kolejne miesiące: kwoty zaplanowane w harmonogramie płatności muszą sumować się do wartości projektu pomniejszonej o już rozliczone wydatki kwalifikowalne oraz wartości dofinansowania pomniejszonej o już wypłacone zaliczki.

Sposób tworzenia i przesyłania harmonogramu płatności w systemie SL2014 szczegółowo opisano w Podręczniku beneficjenta oraz poradniku Jak skutecznie rozliczyć projekt?

Materiały

Podręcznik beneficjenta
Podrecznik​_Beneficjenta​_SL2014​_wersja​_2​_6.pdf 8.04MB
Jak skutecznie rozliczyć projekt?
Jak​_skutecznie​_rozliczyć​_projekt​_Poradnik​_dla​_beneficjentów​_POWER.pdf 4.96MB
{"register":{"columns":[]}}