Harmonogram płatności
Harmonogram płatności stanowi istotny element rozliczania projektu i sprawozdawania się z jego realizacji. Jest to Twój plan rozliczania wydatków i wnioskowania o kolejne transze.
W harmonogramie płatności wskazujesz:
- miesiąc złożenia wniosku o płatność do IP,
- dokładną wysokość transzy, o jaką będziesz wnioskował,
- proponowaną wysokość wydatków kwalifikowalnych, jakie rozliczysz.
Harmonogram płatności wykracza o jeden miesiąc poza okres realizacji projektu (30 dni na złożenie wniosku końcowego).
Pierwszy harmonogram płatności wprowadź do SL2014 niezwłocznie po podpisaniu Umowy (w wersji tożsamej z Załącznikiem nr 4 do Umowy), jak tylko otrzymasz uprawnienie do pracy w SL2014.
UWAGA: Nie dokonuj żadnych zmian w pierwszej wersji harmonogramu – powinna być tożsama z Załącznikiem nr 4 do Umowy.
Przykłady harmonogramów płatności dla projektu rozliczanego na podstawie rzeczywiście ponoszonych wydatków oraz dla projektu rozliczanego na podstawie kwot ryczałtowych znajdziesz na stronach 13 i 13 poradnika Jak skutecznie rozliczyć projekt?.
Drugą i kolejne wersje harmonogramu płatności wprowadź do SL2014 każdorazowo, kiedy zachodzi potrzeba – masz prawo do aktualizacji harmonogramu na każdym etapie realizacji projektu, np. gdy:
- dokonałeś zmian w projekcie i niezbędne są przesunięcia kwot i terminów realizacji działań w projekcie,
- będziesz wnioskował o inną wysokość transzy niż zaplanowałeś,
- zmieniasz miesiąc złożenia wniosku o płatność (możesz elastycznie planować składanie WNP, pamiętaj jednak o maksymalnie 3-miesięcznych okresach rozliczeniowych),
- dokonałeś zwrotu niewykorzystanej transzy zaliczki lub zwrotu wydatków niekwalifikowanych w projekcie (nie dotyczy nieprawidłowości),
- uzyskałeś zgodę IP na wydłużenie terminu realizacji projektu,
- aneksowałeś umowę o dofinansowanie w związku ze zmniejszeniem wartości projektu.
Pamiętaj, że:
- harmonogram po zatwierdzeniu przez IP nie jest wycofywany – jeśli chcesz złożyć aktualizację, po prostu stwórz kolejny,
- kwartały i miesiące historyczne są nieedytowalne i nie są widoczne w zaktualizowanej wersji harmonogramu, a system nie wlicza do wartości Ogółem historycznych danych dotyczących rozliczonych wydatków kwalifikowalnych i wypłaconych zaliczek,
- rozliczone wydatki kwalifikowalne oraz zaliczki wypłacone w poprzednich miesiącach muszą być uwzględnione przez Beneficjenta przy planowaniu kwot wydatków kwalifikowalnych i zaliczek na kolejne miesiące: kwoty zaplanowane w harmonogramie płatności muszą sumować się do wartości projektu pomniejszonej o już rozliczone wydatki kwalifikowalne oraz wartości dofinansowania pomniejszonej o już wypłacone zaliczki.
Pilnuj kwot, planuj rozsądnie!
Sposób tworzenia i przesyłania harmonogramu płatności w systemie SL2014 szczegółowo opisano w Podręczniku beneficjenta oraz poradniku Jak skutecznie rozliczyć projekt?.
Materiały
Podręcznik beneficjentaPodrecznik_Beneficjenta_SL2014_wersja_2_6.pdf 8.04MB Jak skutecznie rozliczyć projekt?
Jak_skutecznie_rozliczyć_projekt_Poradnik_dla_beneficjentów_POWER.pdf 4.96MB