W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Usprawnienie procesów zarządzania procesami i usługami IT oraz eksploatacją infrastruktury techniczno-systemowej w jednostkach organizacyjnych prokuratury

Obraz zawierający tekst, Czcionka, zrzut ekranu, logo
Opis wygenerowany automatycznie

Numer i nazwa Działania: 2.17 Skuteczny wymiar sprawiedliwości

Nazwa projektu: „Usprawnienie procesów zarządzania procesami i usługami IT oraz eksploatacją infrastruktury techniczno-systemowej w jednostkach organizacyjnych prokuratury”.

Program: Wiedza Edukacja Rozwój

Oś priorytetowa: II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji

Działanie: 2.17 Skuteczny wymiar sprawiedliwości

Fundusz: Europejski Fundusz Społeczny

Całkowita wartość projektu: 5 508 780,72 zł (w tym wkład UE 4 642 800,39  zł)

 

Usprawnienie procesów zarządzania procesami i usługami IT oraz eksploatacją infrastruktury techniczno-systemowej w jednostkach organizacyjnych prokuratury

 

30 września 2023 r. dobiegła końca realizacja projektu POWR.02.17.00-00-0017/19-00, którego Beneficjentem była Prokuratura Krajowa.

Projekt miał na celu wdrożenie w jednostkach organizacyjnych prokuratury procesów, procedur i powiązanych z nimi narzędzi informatycznych, na skutek których Prokuraturze Krajowej przypisana została  rola centrum usług w zakresie zarządzania (governance) IT na obszarze całego kraju. Projekt realizował założenia wpisujące się w cel "Usprawnienie procesów zarządzania i komunikacji w sądownictwie i prokuraturze" POWER. W ramach projektu  przygotowano produkty w kluczowych obszarach zarządzania IT: obszarze przygotowania i utrzymania strategii IT, obszarze przygotowania i utrzymania architektury IT, obszarze zarządzania portfelem projektów, obszarze zarządzania projektami IT oraz obszarze zarządzania utrzymaniem (eksploatacją) usług IT. W ramach poszczególnych obszarów przeprowadzono działania polegające na transferze wiedzy dotyczącej poszczególnych obszarów, identyfikacji i opisie kluczowych procesów, przygotowania procedur dla kluczowych procesów, przygotowania narzędzi do obsługi procedur (formularzy i narzędzi informatycznych), przeprowadzono szkolenia dla użytkowników oraz nastąpiło wdrożenie przygotowanych rozwiązań. W efekcie realizacji projektu Departament do Spraw Cyberprzestępczości i Informatyzacji Prokuratury Krajowej pełni  funkcję centrum zarządzania procesami związanymi z rozwojem, utrzymaniem usług IT oraz eksploatacją infrastruktury techniczno-systemowej dla wszystkich jednostek organizacyjnych prokuratury – we wrześniu 2023 r. na mocy Zarządzenia Prokuratora Krajowego utworzono Centrum Usług Wspólnych IT. W efekcie projektu wdrożono opracowane usprawnienia w zakresie zarządzania i komunikacji we 58 jednostkach organizacyjnych prokuratury tj: 48 Prokuraturach  Okręgowych, 11 Prokuraturach Regionalnych i  Prokuraturze Krajowej.

{"register":{"columns":[]}}