W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Zarządzenie w sprawie przeprowadzania obowiązkowej akcji deratyzacji na terenie Gminy Olkusz w terminie jesiennym

25.10.2022

ZARZĄDZENIE NR 0050.2757.2022
BURMISTRZA MIASTA I GMINY OLKUSZ
Z DNIA 17.10.2022 r.
w sprawie przeprowadzania obowiązkowej akcji deratyzacji na terenie Gminy
Olkusz w terminie jesiennym

ZARZĄDZENIE NR  0050.2757.2022
BURMISTRZA MIASTA I GMINY OLKUSZ

Z DNIA 17.10.2022 r.
w sprawie przeprowadzania obowiązkowej akcji deratyzacji na terenie Gminy
Olkusz w terminie jesiennym

 

Na podstawie art. 30 ust. 1, pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r., poz. 559 z późn. zm.), § 18 ust. 2 Uchwały Nr XXII/268/2020 Rady Miejskiej w Olkuszu z dnia 30 listopada 2020 roku w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Olkusz  (Dz.Urz. Woj. Małopol. z 2020 roku, poz. 7872), w porozumieniu z Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Olkuszu

zarządza się, co następuje:

§ 1
Osoby będące właścicielami, administratorami, zarządcami i najemcami budynków mieszkalnych, użytkowych, produkcyjnych, handlowych i usługowych oraz gospodarstw rolnych znajdujących się na terenie Gminy Olkusz (dalej zwane - osoby zobowiązane do deratyzacji) zobowiązane są w okresie od dnia 31 października 2022 roku do dnia 13 listopada 2022 roku przystąpić na swoim terenie do deratyzacji. Tępienie szczurów odbywa się poprzez wyłożenie na swoim terenie trutek.

§ 2
Informuje się, że:

  1. Osoby zobowiązane do deratyzacji zobowiązane są do zakupu  trucizny na własny koszt i do stosowania środków trujących zgodne z instrukcją znajdującą się na opakowaniu.
  2. Trucizna powinna być wyłożona w piwnicach oraz miejscach składowania odpadów komunalnych. Miejsce wyłożenia trutki winno być oznakowane napisem „Uwaga trucizna”. Przez cały okres przeprowadzania deratyzacji obowiązuje zachowanie szczególnej ostrożności w rejonie wyłożenia środków zwalczających gryzonie. Po zakończeniu akcji należy bezwzględnie usunąć resztki wyłożonej trutki. W przypadku inwazji gryzoni należy się stosować do zaleceń Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
  3. Osoby zobowiązane do deratyzacji są zobowiązane do umożliwienia przeprowadzenia kontroli w zakresie sposobu i skuteczności działań deratyzacyjnych. Do kontroli upoważnia się strażników Straży Miejskiej w Olkuszu.
  4. Osoby zobowiązane do deratyzacji, które nie zastosują się do powyższych wskazań i nakazów mogą ponosić odpowiedzialność za wykroczenie przewidziane m. in. w art. 117 § 1 ustawy z dnia 20 maja 1971 roku Kodeks wykroczeń (Dz. U. z 2021 r., poz. 2008 z późn. zm.):
    ”Kto, mając obowiązek utrzymania czystości i porządku w obrębie nieruchomości, nie wykonuje obowiązków lub nie stosuje się do wskazań i nakazów wydanych przez właściwe organy w celu zabezpieczenia należytego stanu sanitarnego i zwalczania chorób zakaźnych, podlega karze grzywny do 1 500 złotych albo karze nagany”.

§ 3
Zarządzenie rozwiesza się na tablicach ogłoszeń na terenie Miasta i Gminy Olkusz, ogłasza w lokalnej prasie i na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy Olkusz oraz rozsyła do sołectw i administratorów domów mieszkalnych.

§ 4
Zarządzenie niniejsze obowiązuje w okresie od dnia 31 października 2022 roku do dnia 13 listopada 2022 roku. 

 

 

BURMISTRZ
Miasta i Gminy Olkusz
Roman Piaśnik

Materiały

ZARZĄDZENIE w sprawie przeprowadzania obowiązkowej akcji deratyzacji na terenie Gminy Olkusz w terminie jesiennym
zarzadzenie​_2022​_jesien.pdf 0.13MB
{"register":{"columns":[]}}