W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Biuro Finansowo - Księgowe

Kierownictwo komórki organizacyjnej

Dyrektor – Główny Księgowy: Jolanta Romańska

Zastępca Dyrektora: Agnieszka Szymańczyk

tel.: 22 49 21 220

fax: 22 49 21 219

bfk@urpl.gov.pl

Zadania komórki organizacyjnej

Do zadań Biura Finansowo - Księgowego należy:

    1. prowadzenie rachunkowości Urzędu zgodnie z przepisami z zakresu rachunkowości,

    2. sprawowanie nadzoru nad gospodarowaniem środkami budżetowymi, wykonywaniem budżetu, realizacją harmonogramu planu dochodów i wydatków budżetowych zgodnie z przepisami z zakresu finansów publicznych,

    3. analiza pod względem finansowym projektów umów i porozumień,

    4. prowadzenie obsługi finansowej Urzędu w zakresie regulowania zobowiązań z tytułu zakupionych materiałów i usług,

    5. opracowywanie planów finansowych  Urzędu w zakresie dochodów, wydatków budżetowych, wydatków majątkowych oraz rocznych i 3-letnich wartości mierników do projektu ustawy budżetowej w układzie zadaniowym,

    6. sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych Urzędu wraz z częścią opisową, sprawozdań w układzie zadaniowym  dotyczących  realizacji wydatków i mierników oraz sprawozdań do Głównego Urzędu Statystycznego,

    7. prowadzenie ewidencji wpłat z tytułu opłat rejestracyjnych oraz ich weryfikacja,

    8. prowadzenie bazy opłat rocznych wpływających do Urzędu od podmiotów zewnętrznych oraz weryfikacja ich prawidłowości,

    9. dochodzenie należności z tytułu opłat rocznych,

    10. wystawianie rachunków, zbiorczych zestawień wpłat, not księgowych, not odsetkowych oraz faktur,

    11. naliczanie odsetek i kar oraz wystawianie wezwań do zapłaty, z wyłączeniem windykacji sądowych i egzekucji komorniczych, z zakresu zadań komórek organizacyjnych nadzorowanych przez Dyrektora Generalnego,

    12. prowadzenie dokumentacji płacowej i sporządzanie list płac,

    13. rozliczanie umów cywilnoprawnych oraz prowadzenie ewidencji umów,

    14. odprowadzanie należności publiczno–prawnych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Urzędu Skarbowego oraz Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,

    15. sporządzanie deklaracji rozliczeniowych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Urzędu Skarbowego oraz Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,

    16. prowadzenie ewidencji księgowej w tym w szczególności w zakresie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, Pracowniczych Planów Kapitałowych oraz Pracowniczej Kasy Zapomogowo–Pożyczkowej,

    17. sporządzanie zestawień zbiorczych dla właściwego organu z nieuiszczonych opłat skarbowych od dokonywanych czynności urzędowych, wydawanych zaświadczeń i zezwoleń,

    18. przygotowywanie i prowadzenie rozliczeń z tytułu podróży służbowych krajowych i zagranicznych, w tym zakup dewiz,

    19. rozliczanie zaliczek stałych i doraźnych,

    20. prowadzenie kasy Urzędu,

    21. prowadzenie rejestru oświadczeń o braku konfliktu interesów dotyczących umów cywilnoprawnych składanych w związku z ustawą o Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych.

{"register":{"columns":[]}}