Koordynator do spraw dostępności
Zgodnie z art. 14 ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, do zadań kordynatora do spraw dostępności należy w szczególności
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez podmiot, o którym mowa w art. 14 ust. 1, tj. przez organ władzy publicznej;
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez organ władzy publicznej, zgodnie z wymaganiami okreslonymi w ustawie;
- monitorowanie działalności organu władzy publicznej, w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Koordynator ds. dostępności:
tel. 22 492 11 30
email: kd@urpl.gov.pl
Podstawa prawna
Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 6 października 2022 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami Dz.U. 2022 poz. 2240
Ustawa z dnia 28 czerwca 2024 r. o zmianie ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, ustawy o dokumentach publicznych oraz ustawy o pomocy państwa w oszczędzaniu na cele mieszkaniowe Dz. U. z 2024 poz. 1081