Biuro Organizacji i Jakości
Kierownictwo komórki organizacyjnej
Zadania komórki organizacyjnej
Do zadań Biura Organizacji i Jakości należy:
-
przygotowywanie projektów zarządzeń Prezesa i zarządzeń Dyrektora Generalnego, koordynacja procesu uzgodnień oraz prowadzenie rejestrów zarządzeń,
-
opiniowanie projektów regulaminów organizacyjnych komórek organizacyjnych oraz prowadzenie ewidencji regulaminów organizacyjnych komórek organizacyjnych zatwierdzonych przez Dyrektora Generalnego,
-
prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pełnomocnictw i upoważnień Prezesa i Dyrektora Generalnego oraz prowadzenie ich rejestrów,
-
koordynowanie procesu opracowywania i wdrażania przez komórki organizacyjne wewnętrznych procedur w zakresie organizacji pracy Urzędu oraz prowadzenie rejestru procedur,
-
prowadzenie rejestru komunikatów Prezesa,
-
prowadzenie rejestru porozumień zawartych przez Urząd,
-
przeprowadzanie corocznego monitorowania aktualności zarządzeń Prezesa Urzędu i Dyrektora Generalnego oraz aktualności Standardowych Procedur Operacyjnych i sporządzanie raportu w tym zakresie dla Dyrektora Generalnego,
-
prowadzenie spraw związanych z wydawaniem legitymacji służbowych pracownikom dokonującym inspekcji i kontroli oraz prowadzenie rejestru legitymacji służbowych pracowników dokonujących inspekcji i kontroli,
-
ewidencjonowanie i rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji wpływających do Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych dotyczących jego działalności, zgodnie z przyjętymi w tym zakresie regulacjami wewnętrznymi,
-
sporządzanie sprawozdania rocznego Prezesa z działalności Urzędu przedkładanego ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, na podstawie sprawozdań cząstkowych przedkładanych przez komórki organizacyjne Urzędu,
-
sporządzanie sprawozdań kwartalnych z działalności Urzędu, na podstawie sprawozdań cząstkowych przedkładanych przez komórki organizacyjne Urzędu,
-
przygotowywanie analiz bieżących z zakresu organizacji pracy Urzędu na potrzeby Dyrektora Generalnego,
-
prowadzenie spraw związanych z ewidencją ekspertów zewnętrznych, oceniających dokumentację, współpracujących z Urzędem,
-
zapewnianie obsługi protokolarnej posiedzeń Kierownictwa Urzędu oraz spotkań z udziałem Członków Kierownictwa na wniosek Członka Kierownictwa (z wyłączeniem spotkań z udziałem delegacji zagranicznych oraz posiedzeń organów opiniodawczo - doradczych Prezesa),
-
koordynowanie działań związanych z realizacją w Urzędzie systemu zarządzenia jakością oraz systemu kontroli zarządczej,
-
koordynowanie procesu identyfikacji, analizy i opisu procesów zachodzących w Urzędzie,
-
koordynowanie procesu przygotowania oświadczenia Prezesa o stanie kontroli zarządczej,
-
koordynowanie procesu przygotowania oświadczeń cząstkowych o stanie kontroli zarządczej przez kierowników komórek organizacyjnych i Członków kierownictwa,
-
koordynowanie zadań związanych z przeprowadzaniem w Urzędzie procesu samooceny kontroli zarządczej,
-
sporządzanie planu działalności Urzędu kierowanego do ministra właściwego do spraw zdrowia, monitorowanie jego wykonania oraz sporządzanie sprawozdania z wykonania planu działalności,
-
koordynowanie procesu ustalania celów strategicznych i rocznych, a także monitorowanie ich wykonania i sporządzanie sprawozdań w tym zakresie,
-
koordynowanie procesu zarządzania ryzykiem w Urzędzie oraz prowadzenie rejestru ryzyk,
-
koordynowanie procesu badania satysfakcji klienta w Urzędzie,
-
koordynowanie przebiegu audytu BEMA w Urzędzie oraz monitorowanie realizacji rekomendacji wynikających z przeprowadzonego audytu,
-
współpraca z jednostkami zewnętrznymi w zakresie spraw związanych z systemem zarządzania jakością.