W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Departament Rejestracji Produktów Leczniczych

Kierownictwo komórki organizacyjnej

Dyrektor: Katarzyna Germel

Zastępca Dyrektora: Monika Gryz

tel.: 22 49 21 331

drl@urpl.gov.pl

Zadania komórki organizacyjnej

Do zadań Departamentu Rejestracji Produktów Leczniczych należy:

  1. organizacja i koordynacja procesu dopuszczenia do obrotu produktów leczniczych przeznaczonych do stosowania u ludzi, rejestrowanych w procedurze narodowej, wzajemnego uznania, zdecentralizowanej oraz nieprzetworzonych surowców farmaceutycznych używanych w celach leczniczych, surowców roślinnych w postaci rozdrobnionej, produktów leczniczych wytwarzanych metodami przemysłowymi i surowców farmaceutycznych przeznaczonych do sporządzania leków recepturowych i aptecznych, w tym:

    1. weryfikacja wniosków oraz dokumentacji dołączonej do wniosków o dopuszczenie do obrotu produktów leczniczych oraz wniosków o zmiany w trakcie rozpatrywania złożonych wniosków o dopuszczenie do obrotu, zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach z zakresu prawa farmaceutycznego,

    2. przekazywanie dokumentacji złożonej w procesach dopuszczenia do obrotu produktów leczniczych, dokumentacji złożonej w toku odwołań od decyzji Prezesa w prowadzonych postępowaniach oraz dotyczącej zmian i uzupełnień, które nastąpiły w trakcie rozpatrywania spraw o dopuszczenie do obrotu – do oceny jakości, skuteczności i bezpieczeństwa Departamentowi Monitorowania Niepożądanych Działań Produktów Leczniczych, Departamentowi Oceny Dokumentacji Produktów Leczniczych,

    3. wnioskowanie o przekazanie do badań jakościowych próbek produktów leczniczych w przypadku wystąpienia zastrzeżeń, co do składu i wymagań jakościowych metod badania składników, o których mowa w przepisach z zakresu prawa farmaceutycznego,

    4. przygotowywanie szablonu raportu oceniającego uzupełnionego o dane administracyjne, będącego podstawą wydania decyzji Prezesa o pozwoleniu na dopuszczenie do obrotu, o odmowie wydania pozwolenia na dopuszczenie do obrotu produktów leczniczych przeznaczonych do stosowania u ludzi, a także dotyczących innych decyzji w zakresie prowadzonych postępowań, jeżeli konieczność ich sporządzania wynika z odrębnych przepisów,

    5. przygotowywanie dla Prezesa projektów decyzji o pozwoleniu na dopuszczenie do obrotu, odmowie wydania pozwolenia na dopuszczenie do obrotu produktów leczniczych przeznaczonych do stosowania u ludzi oraz innych decyzji w zakresie prowadzonych postępowań,

    6. przygotowywanie projektów postanowień Prezesa w zakresie prowadzonych postępowań,

    7. korespondencja z podmiotami odpowiedzialnymi i udzielanie informacji na temat wymaganej dokumentacji oraz wszystkich czynności związanych z prowadzonymi postępowaniami;

  2. zasięganie opinii Komisji do Spraw Produktów Leczniczych i zlecanie ekspertyz za zgodą Prezesa,

  3. prowadzenie odpowiednich baz danych w zakresie produktów dopuszczonych do obrotu w procedurze wzajemnego uznania lub zdecentralizowanej,

  4. informowanie podmiotów odpowiedzialnych o konieczności zastosowania procedury zdecentralizowanej lub wzajemnego uznania, w przypadkach określonych w przepisach z zakresu prawa farmaceutycznego,

  5. przygotowywanie projektów decyzji Prezesa o umorzeniu postępowania, w przypadkach określonych w przepisach z zakresu prawa farmaceutycznego,

  6. przygotowywanie wniosków o wszczęcie procedury wyjaśniającej na podstawie przepisów z zakresu prawa farmaceutycznego, w przypadku powstania uzasadnionych wątpliwości, że wydanie pozwolenia na dopuszczenie do obrotu produktu leczniczego może spowodować zagrożenie dla zdrowia publicznego,

  7. współpraca z organami odpowiedzialnymi za procesy dopuszczenia do obrotu produktów leczniczych w krajach członkowskich Unii Europejskiej oraz państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o europejskim obszarze gospodarczym w zakresie wymiany informacji związanych z oceną dokumentacji dotyczącej procesów dopuszczenia do obrotu, produktów leczniczych w procedurze wzajemnego uznania lub zdecentralizowanej,

  8. koordynowanie procesów dopuszczenia do obrotu produktów leczniczych na etapie procedury wyjaśniającej,

  9. koordynowanie procesów dopuszczenia do obrotu produktu leczniczego na etapie procedury arbitrażowej wynikającej z art. 29 Dyrektywy 2001/83/EC Parlamentu Europejskiego i Rady w przypadku aktywnego udziału merytorycznego Urzędu w procedurze,

  10. koordynowanie spraw związanych ze zgłoszeniem przez podmioty odpowiedzialne zgłoszenia o występowanie Polski w roli państwa referencyjnego (RMS);

  11. organizowanie międzywydziałowej i międzyinstytucjonalnej współpracy, w tym szkolenie pracowników komórek organizacyjnych zajmujących się sprawami dotyczącymi produktów leczniczych w zakresie procedur europejskich, pomoc w przygotowywaniu projektów stanowisk pod obrady grupy koordynacyjnej CMDh oraz wsparcie organizacyjne polskiego członka grupy koordynacyjnej (CMDh),

  12. prowadzenie bazy dokumentacji Active Substance Master File – ASMF w formacie eCTD.

{"register":{"columns":[]}}