W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Biuro Prezesa

Kierownictwo komórki organizacyjnej

Dyrektor: Jacek Powała

tel.: 22 49 21 490

fax: 22 49 21 389

bp@urpl.gov.pl

Zadania komórki organizacyjnej

Do zadań Biura Prezesa należy:

    1. kreowanie pozytywnego wizerunku Urzędu w stosunkach z innymi podmiotami,

    2. organizowanie kontaktów z mediami i kształtowanie wizerunku Urzędu w mediach,

    3. sporządzanie codziennych przeglądów prasy i mediów elektronicznych,

    4. koordynowanie współpracy Prezesa z Kancelariami Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej, Sejmu, Senatu, centralnymi i terenowymi urzędami administracji rządowej oraz urzędami samorządu terytorialnego, a także organizacjami pozarządowymi w zakresie jego kompetencji,

    5. przygotowywanie i obsługa posiedzeń Kierownictwa, 

    6. obsługa doradztwa naukowego w zakresie administracyjno – biurowym,

    7. zapewnienie ochrony informacji niejawnych przetwarzanych w Urzędzie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,

    8. prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających w stosunku do osób, mogących mieć dostęp do informacji niejawnych,

    9. prowadzenie Kancelarii Niejawnej,

    10. stymulowanie rozwoju zabezpieczeń systemów bezpieczeństwa Urzędu,

    11. koordynowanie działań obronnych i zarządzania kryzysowego realizowanych w Urzędzie,

    12. nadzorowanie zapewnienia przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych,

    13. planowanie i organizacja szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych i danych osobowych pracowników i Kierownictwa,

    14. koordynowanie wykonywania ocen dokumentacji w procesie dopuszczenia do obrotu produktu leczniczego rejestrowanego w procedurze scentralizowanej, w przypadku gdy eksperci Urzędu zostali wyznaczeni do aktywnego udziału merytorycznego w ocenie dokumentacji produktów leczniczych, w tym weterynaryjnych produktów leczniczych podlegających procedurze scentralizowanej,

    15. organizowanie międzyinstytucjonalnej współpracy w zakresie przygotowania projektów stanowisk pod obrady Komitetu do Spraw Produktów Leczniczych Stosowanych u Ludzi (CHMP), Komitetu do Spraw Weterynaryjnych Produktów Leczniczych (CVMP), Komitetu ds. Nadzoru nad Bezpieczeństwem Farmakoterapii (PRAC), Komitetu ds. Terapii Zaawansowanych (CAT) oraz wsparcie organizacyjne polskiego członka komitetu CHMP, CVMP, PRAC i CAT,

    16. prowadzenie obsługi prawnej Prezesa, Dyrektora Generalnego oraz komórek organizacyjnych Urzędu, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 1, 1a oraz 18–21 regulaminu, a w szczególności: 
      1. ​​​udzielanie porad prawnych i przygotowywanie opinii prawnych,

      2. opiniowanie pod względem prawnym projektów wewnętrznych aktów normatywnych oraz projektów umów, porozumień, innych projektów zgłoszonych do zaopiniowania,

      3. pomoc w negocjacjach i załatwianiu spraw, w których zakres wchodzą kwestie wymagające opinii lub porad prawnych,

      4. podejmowanie w zastępstwie Prezesa i na podstawie jego pełnomocnictwa, działań i czynności prawnych w imieniu Urzędu, w tym dot. zastępstwa procesowego oraz reprezentowanie Urzędu w postępowaniach sądowych z zakresu prawa pracy,

      5. w przypadku powzięcia wiadomości o uchybieniach w działalności komórek organizacyjnych w zakresie przestrzegania prawa, informowanie o tym kierowników tych komórek organizacyjnych.

{"register":{"columns":[]}}