Budowa drogi ekspresowej S7 – decyzja Wojewody
22.08.2022
19 sierpnia br. Wojewoda Mazowiecki zatwierdził projekt budowlany i wydał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID), dotyczące budowy drogi ekspresowej S7 Płońsk-Czosnów - na odcinku od węzła Modlin (z węzłem) do węzła Czosnów (bez węzła). Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Inwestycja będzie realizowana na terenie gmin: Nowy Dwór Mazowiecki, Zakroczym oraz Czosnów w powiecie nowodworskim. Celem przedsięwzięcia jest m.in. poprawa komfortu jazdy oraz bezpieczeństwa podróżnych. Realizacja drogi ekspresowej będzie znaczącym czynnikiem wpływającym pozytywnie na rozwój gospodarczy.
Etap projektowania jest już zakończony, kolejny to realizacja robót w terenie. Obecna dwujezdniowa droga ekspresowa S7 o przekroju dwupasowym na odcinku ok. 10 km, zostanie zastąpiona trasą z trzema pasami ruchu. Rozbudowane zostaną dwa istniejące węzły drogowe: Modlin i Błonie. Most na Wiśle w Zakroczymiu będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Konstrukcja obiektu zostanie uzupełniona również o chodnik (na nitce obiektu w kierunku Warszawy) i ścieżkę rowerową (na nitce obiektu w kierunku Gdańska). Ponadto wybudowane zostaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Zgodnie z zawartym kontraktem, wykonawca dokonał wyboru rodzaju nawierzchni, trasę główną zbuduje w technologii bitumicznej. Droga będzie spełniać najwyższe kryteria i parametry jakościowe, funkcjonalne i eksploatacyjne.
Budowa 35 kilometrów drogi ekspresowej została podzielona na trzy zadania, a umowy na realizację zostały podpisane w 2020 r. Dla zadania Załuski - Modlin 9 lipca, a dla odcinka Siedlin - Załuski 30 września.
Dla tych dwóch odcinków Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowania administracyjne zmierzające do wydania decyzji ZRID.
Droga ekspresowa S7 połączy województwa: pomorskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie. Trasa spełnia funkcję ponadregionalnej drogi tranzytowej łączącej miasta: Gdańsk, Elbląg, Olsztynek, Warszawa, Kielce, Kraków, Rabka.