Uzyskaj informację publiczną
Podstawowe informacje o działalności Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie są zamieszczone na stronie internetowej urzędu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej. Zgodnie z przepisami ustawy o dostępie do informacji publicznej informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej lub centralnym repozytorium, jest udostępniana na wniosek.
Złożenie wniosku
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej może być złożony:
- elektronicznie – na adres: info@mazowieckie.pl
- elektronicznie – za pośrednictwem platformy ePUAP : /t6j4ljd68r/skrytka
- listownie na adres:
Biuro Kadr, Płac i Budżetu
Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie
pl. Bankowy 3/5
00-950 Warszawa
Terminy
Udostępnienie informacji publicznej następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli informacja nie może być udostępniona w tym terminie, wnioskodawca zostaje poinformowany o powodach opóźnienia i terminie udzielenia odpowiedzi.
Udostępnienie informacji następuje w sposób i w formie zgodnej z wnioskiem, chyba że środki techniczne, jakimi dysponuje MUW, to uniemożliwiają.
Odmowa udostępnienia informacji publicznej
Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych. Ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy - ograniczenie to nie dotyczy informacji o osobach pełniących funkcje publiczne, mających związek z pełnieniem tych funkcji, w tym o warunkach powierzenia i wykonywania funkcji, oraz przypadku, gdy osoba fizyczna lub przedsiębiorca rezygnują z przysługującego im prawa, w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o przymusowej restrukturyzacji.
Odmowa udostępnienia informacji publicznej następuje w drodze decyzji administracyjnej, od której przysługuje odwołanie.