W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Kampania Społeczna #NieDajSięWymazać

Kampania społeczna Wojewody Mazowieckiego jest realizowana we współpracy z Mazowieckim Kuratorem Oświaty oraz Fundacją UNAWEZA i projektem MŁODE GŁOWY.

Coraz częściej pojawiają się informacje, że w województwie mazowieckim występuje najwięcej w kraju zgonów z powodu przedawkowania narkotyków. Celem kampanii jest więc zwrócenie uwagi na ważną społecznie kwestię uzależnień i związanego z nimi kryzysu zdrowia psychicznego wśród młodych osób. Dużym wyzwaniem, zwłaszcza w postpandemicznych czasach, jest samotność ludzi młodych, brak bliskich relacji wśród rówieśników, brak uwagi ze strony rodziców czy pochłonięcie elektronicznym światem, a uzależnienie staje się niestety jedną z form ucieczki. Uzależnienia mogą wymazać nasze plany, relacje i przyszłość, pozbawiając nas kontroli nad własnym życiem. Kampania podkreśla, że każdy ma siłę, aby oprzeć się uzależnieniom i budować przyszłość w oparciu o swoje wartości, marzenia i cele.

 

Wojewoda Mazowiecki do współpracy przy kampanii zaprosił zaangażowane społecznie osoby, które mogą stać się dla młodzieży wzorami do naśladowania i których postawa i droga życiowa pokazują, że warto dokonywać dobrych wyborów. Jedną z głównych twarzy kampanii jest Martyna Wojciechowska, Prezeska Fundacji UNAWEZA, Inicjatorka projektu MŁODE GŁOWY. W spocie promującym kampanię wystąpiły także osoby znane młodzieży – Karolina Witaszek, tiktokerka, którą na co dzień obserwuje 2 mln osób oraz Angelika Szymańska, lekarka i popularyzatorka zdrowia w mediach społecznościowych. Wśród zaangażowanych osób znalazł się jeden z najbardziej rozpoznawalnych terapeutów uzależnień Robert Rutkowski, który jest znany ze swojego bezpośredniego podejścia do kwestii uzależnień. A także popularna dziennikarka Agata Młynarska, dziennikarz Robert Feluś, wokalista Nick Sinckler oraz piłkarz Łukasz Gikiewicz.

 

 

Sięganie po używki to pierwszy krok do rezygnacji z marzeń, to początek wymazywania siebie i swojej przyszłości. Naszym celem jest dotarcie do młodzieży, ale także zaangażowanie rodziców i nauczycieli. Należy mówić głośno i wyraźnie o tym, co się dzieje – o rosnącej presji, która spoczywa na młodych ludziach, o kryzysie zdrowia psychicznego, który jak cień towarzyszy coraz większej liczbie z nich, o łatwym dostępie do substancji psychoaktywnych i świecie, który wymaga od nich coraz więcej. Kampania „Nie daj się wymazać”, to apel do każdego z nas – rodzica, nauczyciela, mentora, przyjaciela. Zróbmy wszystko, by pomóc młodym ludziom, aby nie zagubili się w tej rzeczywistości.

powiedział Wojewoda Mazowiecki Mariusz Frankowski. 

 

PARTNERZY KAMPANII: Serwis Strefa Edukacji, Polskie Koleje Państwowe S.A.

Wideo

{"register":{"columns":[]}}