W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa II linii metra – ostatnie pozwolenie na budowę

11.10.2022

Wojewoda Mazowiecki, 11 października br., zatwierdził projekt budowlany i wydał ostatnie pozwolenie na budowę II linii metra w Warszawie obejmujące III etap realizacji odcinka zachodniego od szlaku za stacją C04 „Powstańców Śląskich” do Stacji Techniczno-Postojowej (STP) „Mory” wraz z STP „Mory”. Pozwolenie dotyczy budowy Stacji Techniczno-Postojowej „Mory” (ul. Łęgi / ul. Mory oraz ul. Krańcowa, Mory – gm. Ożarów Mazowiecki), budowy tunelu/rampy wjazdowej wraz z urządzeniami budowlanymi, budowy i przebudowy infrastruktury technicznej i obiektów towarzyszących oraz przebudowy sieci uzbrojenia terenu, instalacji zewnętrznych, dróg i układu drogowego wynikającego z budowy Stacji Techniczno-Postojowej „Mory”.”, na terenie Dzielnicy Bemowo. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności. Inwestorem jest Miasto Stołeczne Warszawa.

Budowa II linii metra – ostatnie pozwolenie na budowę

15 grudnia 2020 r. Miasto Stołeczne Warszawa złożyło do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie (MUW) wniosek o wydanie decyzji pozwolenia na budowę dla realizacji inwestycji pn.: „Budowa II linii metra w Warszawie – III etap realizacji odcinka zachodniego od szlaku za stacją C04 „Powstańców Śląskich” do Stacji Techniczno-Postojowej (STP) „Mory” wraz z STP „Mory”. Zamierzenie budowlane nr 7 polegające na budowie Stacji Techniczno-Postojowej „Mory” (ul. Łęgi / ul. Mory oraz ul. Krańcowa, Mory – gm. Ożarów Mazowiecki), budowie tunelu/rampy wjazdowej wraz z urządzeniami budowlanymi, budowie i przebudowie infrastruktury technicznej i obiektów towarzyszących oraz przebudowie sieci uzbrojenia terenu, instalacji zewnętrznych, dróg i układu drogowego wynikającego z budowy Stacji Techniczno-Postojowej „Mory”, na terenie Dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy oraz Mory w gminie Ożarów Mazowiecki, pow. warszawski zachodni, woj. Mazowieckie.”

Wojewoda Mazowiecki sprawdził kompletność wniosku pod względem formalnoprawnym i w tym zakresie stwierdził nieprawidłowości. W związku z powyższym wezwał pełnomocnika inwestora do uzupełnienia wniosku. Wniosek został uzupełniony 21 stycznia 2021 r. tj. w wyznaczonym terminie.

Następnie Wojewoda Mazowiecki, po weryfikacji uzupełnionej dokumentacji, pismem z 2 lutego 2021 r., na podstawie art. 89 ust. 1 ustawy z 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko przekazał raport o oddziaływaniu na środowisko oraz kopię wniosku o pozwolenie na budowę Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Warszawie w celu uzgodnienia warunków realizacji wyżej wymienionej inwestycji.

14 kwietnia br. do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego wpłynęło pismo Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie o zapewnienie możliwości udziału społeczeństwa w trybie art. 33-36 i art. 38 ustawy z 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, o czym MUW poinformował społeczeństwo. Wnioski można było składać w terminie 7 lipca – 6 sierpnia br.. W trakcie udziału społeczeństwa dotyczącego przeprowadzenia ponownej oceny oddziaływania na środowisko, do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego wpłynęła uwaga jednej ze stron w związku z zapewnionym udziałem społeczeństwa i została ona przekazana do RDOŚ. Następnie postanowieniem z 15 września br. RDOŚ uzgodnił realizację przedsięwzięcia w związku z przeprowadzonym postępowaniem w sprawie ponownej oceny oddziaływania na środowisko wskazując określone warunki do spełnienia. Kolejno Wojewoda Mazowiecki sprawdził przedmiotowy wniosek pod względem materialno – prawnym, zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, tj.:

  1. zgodność projektu budowlanego z warunkami określonymi w decyzji Wojewody Mazowieckiego z 19 maja 2020 r. o ustaleniu lokalizacji inwestycji linii kolejowej dla obiektów metra, decyzji z 3 lutego 2020 r. Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska  w Warszawie o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzji Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z 18 stycznia 2021 r. oraz postanowieniu z 15 września 2022 r. Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie, uzgadniającym realizację przedsięwzięcia w związku z przeprowadzonym postępowaniem w sprawie ponownej oceny oddziaływania na środowisko;
  2. zgodności projektu zagospodarowania terenu z przepisami techniczno-budowlanymi;
  3. kompletność projektu budowlanego i posiadania wymaganych opinii, uzgodnień, pozwoleń i sprawdzeń oraz informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia;
  4. wykonanie, a w przypadku obowiązku sprawdzenia projektu, także sprawdzenie projektu przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane i legitymującą się aktualnym na dzień opracowania projektu zaświadczeniem.

Po analizie dokumentów nie stwierdzono nieprawidłowości i braków w załączonym projekcie budowlanym.

Ponadto, w związku, że na obszarze planowanej inwestycji występują obiekty wpisane do Gminnej Ewidencji Zabytków, Mazowiecki Urząd Wojewódzki wystąpił do Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o konsultację. Postanowieniem z 29 września 2022 r. Konserwator uzgodnił przedmiotową inwestycję.

{"register":{"columns":[]}}