W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa II linii metra – pozwolenie na budowę Wentylatorni Szlakowej V02

08.09.2022

Wojewoda Mazowiecki, 8 września br. zatwierdził projekt budowlany i wydał kolejne pozwolenie na budowę II linii metra w Warszawie (III etap realizacji odcinka zachodniego od szlaku za stacją C04 „Powstańców Śląskich” do stacji Techniczno-Postojowej (STP) „Mory” wraz z STP „Mory”. Pozwolenie dotyczy budowy Wentylatorni Szlakowej V02 (w pobliżu ul. Sochaczewskiej) wraz z elementami nadziemnymi na terenie Dzielnicy Bemowo. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności. Inwestorem jest Miasto Stołeczne Warszawa.

Decyzja dotycząca wentylatorni

7 grudnia 2020 r. Miasto Stołeczne Warszawa złożyło do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie (MUW) wniosek o wydanie decyzji pozwolenia na budowę dla realizacji inwestycji pn.: „Budowa II linii metra w Warszawie – III etap realizacji odcinka zachodniego od szlaku za stacją C04 „Powstańców Śląskich” do stacji Techniczno Postojowej (STP) „Mory” wraz STP „Mory”. Zamierzenie budowlane nr 5, polegające na budowie Wentylatorni Szlakowej V02 (w pobliżu ul. Sochaczewskiej), wraz z elementami nadziemnymi, tj. czerpnio - wyrzutnią z wejściem do obiektu, budowie tuneli, budowie i przebudowie infrastruktury technicznej i obiektów towarzyszących w tym przebudowie sieci uzbrojenia terenu, dróg i układu drogowego wynikającego z budowy metra.

Wojewoda Mazowiecki sprawdził kompletność wniosku pod względem formalnoprawnym i w tym zakresie stwierdził nieprawidłowości. W związku z powyższym 15 grudnia 2020 r. wezwał pełnomocnika inwestora do uzupełnienia wniosku. Wniosek został uzupełniony 18 stycznia 2021 r. tj. w wyznaczonym terminie.

Następnie Wojewoda Mazowiecki, po weryfikacji uzupełnionej dokumentacji, pismem z 18 stycznia 2021 r., na podstawie art. 89 ust. 1 ustawy z 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko przekazał raport o oddziaływaniu na środowisko oraz kopię wniosku o pozwolenie na budowę Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Warszawie w celu uzgodnienia warunków realizacji wyżej wymienionej inwestycji.

14 czerwca br. do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego wpłynęło pismo Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie o zapewnienie możliwości udziału społeczeństwa w trybie art. 33-36 i art. 38 ustawy z 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, o czym MUW poinformował społeczeństwo. Wnioski można było składać w terminie 6 lipca – 5 sierpnia br., jednak nie wpłynęły żadne uwagi oraz wnioski stron w związku z zapewnionym udziałem społeczeństwa. Następnie postanowieniem z 29 sierpnia br. (wpływ do urzędu 2 września br.)  RDOŚ uzgodnił realizację przedsięwzięcia w związku z przeprowadzonym postępowaniem w sprawie ponownej oceny oddziaływania na środowisko wskazując określone warunki do spełnienia.

Kolejno Wojewoda Mazowiecki sprawdził przedmiotowy wniosek pod względem materialno – prawnym, zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, tj.:

  1. zgodność projektu budowlanego z warunkami określonymi w decyzjach Wojewody Mazowieckiego z 29 kwietnia 2020 r. i 19 maja br. o ustaleniu lokalizacji inwestycji linii kolejowej dla obiektów metra, postanowieniu Wojewody z 8 czerwca 2020 r. o sprostowaniu decyzji lokalizacyjnej, a także decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska  w Warszawie z 3 lutego o środowiskowych uwarunkowaniach, oraz decyzji z 18 stycznia 2021 r. Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, w postanowieniu z 29 sierpnia 2022 r. RDOŚ uzgadniającym realizację przedsięwzięcia w związku z przeprowadzonym postępowaniem w sprawie ponownej oceny oddziaływania na środowisko;
  2. zgodności projektu zagospodarowania terenu z przepisami techniczno-budowlanymi;
  3. kompletność projektu budowlanego i posiadanie wymaganych opinii, uzgodnień, pozwoleń i sprawdzeń oraz informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia;
  4. wykonanie, a w przypadku obowiązku sprawdzenia projektu, także sprawdzenie projektu przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane i legitymującą się aktualnym na dzień opracowania projektu zaświadczeniem.

Po analizie dokumentów nie stwierdzono nieprawidłowości i braków w załączonym projekcie budowlanym.

{"register":{"columns":[]}}