W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kolejne umowy podpisane – samorządy otrzymają prawie 20 mln zł w ramach programów FDS oraz Maluch +

20.08.2020

Wicewojewoda Mazowiecki Artur Standowicz podpisał z przedstawicielami jednostek samorządu terytorialnego umowy w ramach programów Fundusz Dróg Samorządowych oraz Maluch +. Podpisano 19 umów, na łączną kwotę 19 617 930,36 zł. Uroczystość odbyła się 20 sierpnia br. w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie.

Podpisanie umów z Jednostkami Samorządu Terytorialnego w ramach programów Maluch Plus i Fundusz Dróg Samorządowych

W ramach programu „Maluch+” podpisano 14 umów, na łączną kwotę 5 528 183,00 zł. Dofinansowanie otrzymały:

  • Miasto Stołeczne Warszawa

umowa na kwotę 3 536 220,00 zł na funkcjonowanie miejsc w 28 żłobkach w Warszawie oraz umowa na kwotę 72 900,00 zł na funkcjonowanie miejsc w 7 punktach Dziennej Opieki w Warszawie

  • Miasto Nowy Dwór Mazowiecki

umowa na kwotę 38 880,00 zł na funkcjonowanie miejsc w Miejskim Żłobku nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

  • Miasto Zielonka

umowa na kwotę 32 400,00 zł na funkcjonowanie miejsc w Żłobku Miejskim w Zielonce

  • Gmina Miasto Przysucha

umowa na kwotę 25 920,00 zł na funkcjonowanie miejsc w Samorządowym Klubie Dziecięcym „Maluszek” w Przysusze

  • Gmina Miasto Sochaczew

umowa na kwotę 142 740,00 zł na funkcjonowanie w Integracyjnym Żłobku Miejskim w Sochaczewie

  • Gmina Miasto Pionki

umowa na kwotę 64 800,00 zł na funkcjonowanie miejsc w Miejskim Żłobku Wesoły Pajacyk

  • Gmina Miejska Ciechanów

umowa na kwotę 34 020,00 zł na funkcjonowanie miejsc w Żłobku Miejskim w Ciechanowie

  • Gmina Dobre

umowa na kwotę 72 900,00 zł na funkcjonowanie miejsc w Gminnym Żłobku w Dobrem

  • Gmina Pułtusk

umowa na kwotę 131 220,00 zł na funkcjonowanie miejsc w Żłobku Miejskim w Pułtusku

  • Gmina Głowaczów

umowa na kwotę 37 260,00 zł na funkcjonowanie miejsc w Gminnym Żłobku Maluch Plus „Słoneczny Zakątek” w Głowaczowie

  • Gmina Zabrodzie

umowa na kwotę 14 850,00 zł na funkcjonowanie w Gminnym Żłobku w Adelinie

  • Gmina Jakubów

umowa na kwotę 334 073,00 zł na utworzenie miejsc w Publicznym Żłobku w Jędrzejowie Nowym

  • Gmina Długosiodło

umowa na kwotę 990 000,00 zł na utworzenie miejsc w Żłobku w Długosiodle.

Program „Maluch+” wspiera rozwój instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 – żłobków, klubów dziecięcych i dziennych opiekunów. Beneficjenci programu mogą otrzymać dofinansowanie do tworzenia i funkcjonowania miejsc opieki. „Maluch+” jest programem rocznym. Celem programu „Maluch+” jest zwiększenie dostępności terytorialnej i finansowej miejsc opieki w żłobkach, klubach dziecięcych i u dziennych opiekunów dla wszystkich dzieci, w tym dzieci niepełnosprawnych oraz wymagających szczególnej opieki.

W ramach edycji 2020 programu Wojewoda Mazowiecki przekaże kwotę 17 435 129,06 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie utworzenia 333 miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat 3.

W ramach programu Fundusz Dróg Samorządowych podpisano 5 umów, na łączną kwotę 14 423 820, 40 zł. Dofinansowanie otrzymały:

  • Powiat Legionowski

umowa na kwotę 2 456 233,87 zł na realizację zadania pn.: „Przebudowa drogi powiatowej nr 1807W w Gminie Serock na odcinku od skrzyżowania z drogą powiatową nr 1805W do skrzyżowania z drogą krajową nr 62 wraz z przebudową tego skrzyżowania w zakresie budowy przejścia dla pieszych”

  • Miasto Kobyłka

umowa na kwotę 9 759 349,26 zł na realizację zadania pn.: „Budowa drogi gminnej nr 430466W ul. Kordeckiego w Kobyłce”

  • Miasto Płońsk

umowa na kwotę 1 477 949,77 zł na realizację zadania pn.: „Budowa ulicy Szkolnej w Płońsku”

  • Gmina Zabrodzie

umowa na kwotę 382 462,19 zł na realizację zadania pn.: „Rozbudowa drogi gminnej w miejscowości Anastazew”

  • Gmina Latowicz

umowa na kwotę 347 825,27 zł na realizację zadania pn.: „Przebudowa drogi gminnej nr 220727W (ulicy Grundowej) w Latowiczu - III etap”.

Fundusz Dróg Samorządowych wspiera realizację zadań na drogach zarządzanych przez jednostki samorządu terytorialnego. Jego celem jest m.in. przyspieszenie powstawania nowoczesnej i bezpiecznej infrastruktury drogowej na szczeblu lokalnym, stanowiącej ważny element prawidłowego funkcjonowania i rozwoju gospodarki oraz przyczyniającej się do poprawy poziomu życia obywateli.

W 2019 roku zawarto umowy o dofinansowanie 354 zadań obejmujących 663 km dróg gminnych oraz powiatowych.

W 2020 roku przydzielono ponad 306 mln zł środków dla województwa mazowieckiego w ramach Funduszu Dróg Samorządowych. Na listach zostało umieszczonych łącznie 107 nowych zadań (w tym 75 gminnych i 32 powiatowych) obejmujących ponad 190 km dróg.

Zdjęcia (18)

{"register":{"columns":[]}}