W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Komunikat dotyczący części wspólnych i kosztów wspólnych w zadaniach realizowanych w ramach Programu Aktywny Maluch

Szanowni Państwo,

informujemy, że zgodnie z zapisami pkt 5.3.1.8 i 5.3.1.9, ogłoszonych w dniach 25 kwietnia i 25 listopada br. zmian Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Aktywny Maluch 2022-2029 (dalej: Program) w sytuacjach, w których nowe miejsca opieki objęte zadaniem tworzone są w instytucji już istniejącej bądź w budynku/lokalu, w którym funkcjonuje/ą albo po zakończeniu i w wyniku realizacji zadania będzie/będą funkcjonowały inna/e instytucje, pracami mogą być objęte części wspólne danej nieruchomości, wykorzystywane lub przewidziane do wykorzystywania nie tylko w związku z realizowanym zadaniem, ale także w ramach dotychczas istniejących miejsc w danej instytucji lub przez inne instytucje. W takich przypadkach w dofinansowaniu z Programu (danej umowy o dofinansowanie) uwzględnione mogą być wyłącznie koszty w części dotyczącej nowotworzonych w zadaniu miejsc opieki nad dziećmi. Udział kosztów kwalifikowanych do dofinansowania może być obliczany w sposób określony w Programie, w zależności od indywidualnej sytuacji w ramach zadania i jest ustalany na etapie uzgadniania umowy o dofinansowanie tworzenia miejsc opieki. Jednocześnie zwracamy uwagę, że kwalifikowalność kosztów danego zadania jest każdorazowo weryfikowana także na etapie rozliczeń cząstkowych i rozliczenia końcowego, a zatem w przypadku zaistnienia lub powzięcia informacji o nowych okolicznościach w danej sprawie, mających wpływ na uzgodnioną proporcję, akceptacja rozliczeń może zostać dokonana wyłącznie w oparciu o rzeczywistą proporcję wynikającą ze stanu faktycznego.

Ponadto zwracamy uwagę, że zdarzają się sytuacje tworzenia nowych miejsc opieki w ramach konkretnej umowy zawartej z Programu równolegle z tworzeniem nowych miejsc opieki w tej samej bądź innej instytucji, w tym samym budynku/lokalu, ze środków Programu, lecz innej umowy lub środków własnych ostatecznego odbiorcy wsparcia. Należy wówczas pamiętać, że koszty za wykonane w taki sposób prace (dostawy/usługi/roboty budowlane), których nie da się bezpośrednio przypisać do danej instytucji/miejsca, traktowane będą jako koszty wspólne i muszą zostać rozliczone w ramach danej umowy w oparciu o rzeczywistą proporcję, wyliczaną zgodnie z przywołanymi wyżej punktami Programu. Do kosztów, których nie da się przypisać do konkretnej umowy/zadania mogą należeć w szczególności zakupy towarów i usług, dotyczące adaptacji (np. zakup farb i usługa malowania sal pobytu dzieci w ramach prowadzonej w tym samym czasie adaptacji dwóch pomieszczeń w jednym lokalu dla dwóch dziennych opiekunów, tworzonych w ramach dwóch oddzielnych umów o dofinansowanie w ramach Programu). W przypadku wątpliwości, co do prawidłowości stosowanej proporcji, prosimy o kontakt z Opiekunem Państwa zadania.

{"register":{"columns":[]}}