Komunikat ogólny dotyczący naboru ofert na 2020 rok
Komunikat na stronę internetową Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w związku z ogłoszeniem przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Resortowego programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+” 2020
Informacja dla beneficjentów Programu „MALUCH+” 2020:
OTWARTY KONKURS OFERT NA FINANSOWE WSPIERANIE ZADAŃ Z ZAKRESU ROZWOJU INSTYTUCJI OPIEKI NAD DZIEĆMI W WIEKU DO LAT 3 „MALUCH+” 2020
W dniu 2 października 2019 r. Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosił Resortowy program rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+” 2020.
O dofinansowywanie, w formie dotacji celowej z budżetu państwa, oraz o środki Funduszu Pracy mogą ubiegać się wszystkie podmioty działające na podstawie ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, tj.: jednostki samorządu terytorialnego, osoby fizyczne, osoby prawne (w tym uczelnie) i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej.
Program „MALUCH+” realizowany jest w 2020 r. w 3 modułach, w których są dofinansowywane działania na rzecz rozwoju i utrzymania infrastruktury opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, tj. żłobków, klubów dziecięcych i miejsc u dziennych opiekunów:
Moduł 1 (dla jst) – utworzenie w 2020 r. nowych miejsc w instytucjach opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 i zapewnienie ich funkcjonowania, a także samo utworzenie miejsc:
- moduł 1a – dofinansowywane będą zadania na terenie tych gmin, gdzie nie funkcjonują utworzone przez jednostki samorządu terytorialnego żłobki lub kluby dziecięce, a zadanie dotyczy utworzenia miejsc dla nie więcej niż 20% dzieci w rocznikach 1–2 w gminie i wnioskowana wysokość dotacji nie przekracza 3 mln zł (warunki muszą być spełnione łącznie);
- moduł 1b – dofinansowywane będą zadania realizowane na terenie gmin, gdzie na dzień składania oferty konkursowej:
1) funkcjonowały żłobki lub kluby dziecięce samorządowe i wnioskowana wysokość dofinansowania na zadanie polegające na tworzeniu miejsc opieki w gminie nie przekracza 5 mln zł lub
2) nie funkcjonowały samorządowe żłobki lub kluby dziecięce, ale zadanie dotyczy utworzenia miejsc dla więcej niż 20% dzieci w rocznikach 1–2 w gminie lub wnioskowana wysokość dofinansowania na zadanie polegające na tworzeniu nowych miejsc opieki w gminie przekracza 3 mln zł;
Moduł 2 (dla jst): zapewnienie w 2020 r. funkcjonowania miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 tworzonych przez jst z udziałem wcześniejszych edycji programu „MALUCH”;
Moduł 3 (dla podmiotów innych niż jst): utworzenie w 2020 r. nowych miejsc w instytucjach opieki nad dziećmi w wieku do lat 3;
W modułach 1 i 2 przewiduje się wsparcie dla dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki.
Dofinansowanie dotyczy zadań realizowanych w 2020 r.
Termin składania ofert:
13 listopada 2019 r. (6 tygodni od ogłoszenia Programu) – wszystkie moduły
Oferty należy złożyć w formie papierowej lub w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy ePUAP.
W przypadku ofert nadesłanych w formie papierowej, za datę złożenia oferty przyjmuje się datę wpływu do urzędu.
Oferty w formie papierowej należy nadesłać z dopiskiem na kopercie „Oferta na konkurs MALUCH+ 2020” lub złożyć osobiście.
Adres do korespondencji:
Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie
Biuro Rozwoju I Inwestycji
Plac Bankowy 3/5
00-950 Warszawa
Oferty w formie elektronicznej złożone za pośrednictwem platformy ePUAP, z wykorzystaniem profilu zaufanego podmiotu/osoby upoważnionej do złożenia oferty albo opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym certyfikatem kwalifikowanym należy przesłać na konto Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie, wpisując w temacie odpowiednio:
Dla modułu 1a: „Oferta MALUCH+ 2020 – moduł 1a – nazwa_jst_której_ dotyczy_oferta”;
Dla modułu 1b: „Oferta MALUCH+ 2020 – moduł 1b – nazwa_jst_której_ dotyczy_oferta”;
Dla modułu 2: „Oferta MALUCH+ 2020 – moduł 2 – nazwa_jst_której_dotyczy_oferta”;
Dla modułu 3: „Oferta MALUCH+ 2020 – moduł 3 – nazwa_gminy – skrócona_nazwa_ podmiotu_którego_ dotyczy_oferta”.
Ponadto w momencie składania ofert niezbędne jest załączenie następującej dokumentacji:
- aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (bądź informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego, czyli wydruk z elektronicznego systemu KRS) – w przypadku podmiotów wpisanych do KRS – tylko moduł 3;
- oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych dla osób fizycznych, dotyczące wszystkich osób wymienionych w ofercie po stronie Beneficjenta – tylko moduł 3;
- opis planowanego zadania – tylko moduły 1 i 3;
- oświadczenie oferenta w sprawie uczestnictwa w poprzednich edycjach Programu „MALUCH+” tylko moduły 3.
Zestawienie załączników niezbędnych do złożenia oferty znajduje się w komunikatach dotyczących poszczególnych modułów Programu „MALUCH+”.
Pozostałe istotne informacje:
- koszty pośrednie mogą wynosić maksymalnie 15% wartości kosztorysowej danej oferty – dotyczy wszystkich modułów;
- poza wypełnianiem nie należy modyfikować tabel stanowiących załączniki do oferty;
- dokumenty potwierdzające niepełnosprawność dziecka lub wymóg sprawowania szczególnej opieki nad dzieckiem będą przedkładane na żądanie Wojewody i nie stanowią załącznika do składanej oferty – zgodnie z pkt 3.2.2. Programu;
- złożenie programu inwestycji oraz dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu nastąpi dla inwestycji budowlanych wraz z przekazaniem oświadczenia o przyjęciu dotacji/środków z Funduszu Pracy (w przypadku składania oświadczenia o przyjęciu środków z Funduszu Pracy program inwestycji nie jest wymagany), tj. po ogłoszeniu wyników konkursu;
- podział kosztów na bieżące i majątkowe w module 3 powinien być uzgodniony z osobą dysponującą specjalistyczną wiedzą księgową;
- Wojewoda będzie wzywał oferenta do korekty oferty, uzupełnienia lub wyjaśnienia jedynie drogą mailową kierując informacje na adres poczty elektronicznej osoby upoważnionej do składania wyjaśnień, uzupełnień i zmian dotyczących oferty, podany w formularzu „Oferta konkursowa „MALUCH+” 2020 (moduł 3- dla podmiotu innych niż jst)”.
W kwestiach organizacyjnych związanych z naborem prosimy o kontakt pod numerem telefonu:
22 695 63 40 – moduł 1 i 2 w godzinach pracy urzędu
22 695 64 09 – moduł 3 – jedynie we wtorki i czwartki w godzinach pracy urzędu
Szczegółowe zasady konkursu: (https://www.gov.pl/web/rodzina/maluch-2022)
Prosimy o wnikliwe zapoznanie się z Programem „MALUCH+” 2020 oraz uważną analizę zasad ubiegania się o środki w ramach Programu. Wystąpienie niezgodności oferty z Programem na każdym etapie jego realizacji spowoduje niemożność udzielenia dofinansowania przez Wojewodę Mazowieckiego lub konieczność zwrotu przekazanych środków, w całości albo w części.