W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

KOMUNIKAT dotyczący procesu zawarcia umowy dofinansowania w ramach programu „MALUCH+” 2021 - moduł 4

27.04.2021

Szanowni Państwo,
w przypadku zakwalifikowania oferty do dofinansowania zadania w ramach Resortowego programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+”2021, informujemy, że umowa dofinansowania (zwana dalej „umową”) będzie mogła zostać podpisana po weryfikacji kompletności danych przekazanych przez beneficjentów oraz przedłożeniu dokumentów potwierdzających dane zawarte w ofercie i wymagane przez Program, o których mowa poniżej.

Wskazujemy, że Beneficjent może zostać wykluczony z listy podmiotów zakwalifikowanych do uzyskania dofinansowania w 2021 r. w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w pkt 6.1.10. Programu Maluch+ 2021 m.in., gdy nie dokonał rozliczenia dofinansowania z lat ubiegłych lub nie dokonał zwrotu ewentualnych należności wraz z odsetkami w ramach realizacji poprzednich edycji Programu Maluch+, również jeśli w Programie Maluch+ 2021 występuje jako inny podmiot lub członek innego podmiotu. Dotyczy to również sytuacji, gdy beneficjent nie dochował okresu trwałości określonego umowami zawartymi w ramach poprzednich edycji Programu Maluch+, na mocy których przyznano dofinansowanie, a ewentualne należności wraz z odsetkami nie zostały zwrócone.

 

W związku z powyższym zwracamy się do Państwa z prośbą o przesłanie do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie do Biura Rozwoju i Inwestycji (za pośrednictwem poczty bądź drogą elektroniczną, za pośrednictwem platformy ePUAP, podpisane przez osoby niezbędne do prawidłowej reprezentacji Beneficjenta profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym) następujących dokumentów:

 

  1. HARMONOGRAM WYPŁAT TRANSZ wg. zał. Nr 1 – odrębnie do każdej instytucji opieki
    W poszczególnych miesiącach, w zależności od rodzaju instytucji, proszę wpisać liczbę miejsc opieki, która jest planowana do obsadzenia. Dane w miesiącach styczeń – maj 2021 r. powinny być zgodne z liczbą faktycznie obsadzonych miejsc opieki. W okresie czasowego ograniczenia lub zawieszenia funkcjonowania instytucji opieki w związku z sytuacją stanu epidemii COVID-19, dofinansowanie będzie przyznane tym dzieciom, za które rodzice w tym okresie ponosili opłaty za pobyt w placówce opieki (niezależnie od obecności dziecka w tym czasie), z zastrzeżeniem, że przyznana kwota dofinansowania z Programu nie może przekroczyć 80% miesięcznej wysokości opłaty rzeczywiście ponoszonej przez rodziców za pobyt dziecka (bez kosztów wyżywienia). Komunikat dotyczący czasowego ograniczenia lub zawieszenia funkcjonowania żłobka/klubu dziecięcego lub dziennego opiekuna w celu przeciwdziałania COVID-19 dostępny jest pod linkiem:          
    https://www.gov.pl/web/uw-mazowiecki/komunikat-z-20-04-2021-r-dotyczacy-czasowego-ograniczenia-lub-czasowego-zawieszenia-funkcjonowania-zlobkaklubu-dzieciecego-lub-dziennego-opiekuna-w-celu-przeciwdzialania-covid-19

 

  1. OŚWIADCZENIE dotyczące poprawności danych w Rejestrze Żłobków i Klubów Dziecięcych lub w Wykazie Dziennych Opiekunów - wg. zał. Nr 2 lub Nr 3 - odrębnie do każdej instytucji opieki
    Zgodnie z zapisami pkt 6.1.5 Programu, beneficjenci przez zawarciem umowy dofinansowania funkcjonowania miejsc opieki, mają obowiązek złożenia oświadczenia o kompletności, poprawności i aktualności danych zawartych w Rejestrze Żłobków i Klubów Dziecięcych lub Wykazie Dziennych Opiekunów. Wojewoda weryfikuje kompletność ww. danych, a brak kompletności, poprawności i aktualności ww. danych może być przyczyną odmowy zawarcia umowy dofinansowania.

 

  1. NUMER RACHUNKU BANKOWEGO według zał. Nr 4 - odrębnie do każdej dotowanej instytucji opieki (1 umowa dofinansowania zawierana na 1 dotowaną instytucję opieki = 1 rachunek bankowy). Dopuszcza się możliwość podpisania 1 umowy łącznie obejmującej kilka instytucji dziennego opiekuna, jedynie w sytuacji, gdy instytucje dziennego opiekuna mieszczą się w tej samej lokalizacji (tzn. mają ten sam adres).          
    Beneficjent składając oświadczenie podaje nr rachunku bankowego, nazwę banku oraz oświadcza, że wskazany rachunek bankowy jest wyodrębnionym rachunkiem w ramach prowadzonej działalności gospodarczej i przeznaczonym do obsługi środków dotacji celowej. Z powyższego rachunku bankowego należy dokonywać zwrotów dofinansowania rodzicom, pamiętając aby tytuły przelewów uwzględniały dane dzieci, kwoty zwrotów i miesiące, za które dokonywany jest zwrot, a w przypadku obniżenia miesięcznych opłat (bez wyżywienia) wnoszonych przez rodziców za pobyt dziecka z ww. rachunku należy dokonać refundacji dotacji (np. na inny rachunek beneficjenta). Nie dopuszcza się realizowania innych transakcji finansowych przy wykorzystaniu tego rachunku bankowego, gdyż mogą na nim być gromadzone wyłącznie środki Programu.

 

  1. OŚWIADCZENIA w sprawie korespondencji e-mailowej, według zał. Nr 5 - 1 egzemplarz     
    W trosce o sprawną wymianę korespondencji pomiędzy beneficjentami a Wojewodą Mazowieckim, zwracamy się z prośbą o wyrażenie zgody na otrzymywanie z Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie korespondencji w postaci skanu pisma podpisanego elektronicznie, stanowiącego załącznik do e-maila lub samego e-maila. W tym przypadku, zobowiązuje się beneficjentów do każdorazowego potwierdzenia otrzymania pisma/e-maila, poprzez potwierdzenia odczytu e-maila. Jednocześnie prosimy o potwierdzenie aktualności adresu poczty elektronicznej wskazanego w ofercie konkursowej. W przypadku, gdy beneficjent korzysta z Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP), korespondencja będzie prowadzona za pośrednictwem platformy ePUAP. Wyjaśniamy, że zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z 14 września 2011 roku w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych, elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP umożliwia doręczanie pisma w formie dokumentów elektronicznych opatrzonych profilem zaufanymi lub bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu. Dokumenty dostarczane w powyższy sposób są równoważne z oryginalnymi dokumentami podpisanymi odręcznie. Rekomendując powyższy sposób doręczania dokumentów zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi bezpłatnego założenia profilu zaufanego ePUAP, znajdującymi się na stronie internetowej: www.mazowieckie.pl, w zakładkach: Strona główna/Kontakt/Elektroniczna Skrzynka Podawcza.

 

  1. OŚWIADCZENIE beneficjenta o fakcie poinformowania rodziców o zakwalifikowaniu się instytucji opieki do Programu MALUCH+2021 wg. zał. Nr 6 - odrębnie do każdej instytucji opieki Zgodnie z zapisami pkt 6.2.5 Programu, beneficjenci (w przypadku otrzymania dofinansowania na funkcjonowanie miejsc opieki), mają obowiązek poinformowania rodziców o fakcie zakwalifikowania instytucji opieki do Programu, w tym o kwocie przyznanego dofinansowania na 1 dziecko w ujęciu miesięcznym oraz o okresie dofinansowania, niezwłocznie po ogłoszeniu wyników konkursu przez Ministra lub w pierwszym możliwym terminie, jeśli instytucja została utworzona w terminie późniejszym, poprzez umieszczenie informacji na stronie internetowej beneficjenta, jeśli taka jest prowadzona oraz poprzez wywieszenie ww. informacji w ogólnie dostępnym miejscu w instytucji opieki. W sytuacji poinformowania rodziców jedynie poprzez ogłoszenie wywieszone w ogólnie dostępnym miejscu w instytucji opieki – do ww. oświadczenia należy załączyć skan/zdjęcie dokumentujące treść i fakt wywieszenia ww. ogłoszenia. W przypadku umieszczenia informacji na stronie internetowej proszę podać dokładny jej adres, celem umożliwienia weryfikacji.         
     
  2. ZABEZPIECZENIE należytego wykonania umowy - odrębnie do każdej instytucji opieki
    Zgodnie z zapisami pkt 6.2.12 i 6.2.14 Programu, Wojewoda wskazuje, że formą obligatoryjnie wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy jako zabezpieczenie roszczenia budżetu państwa z tytułu niewykonania (niepełnego wykonania) zadania, w tym w zakresie minimalnego okresu funkcjonowania instytucji i miejsc opieki dofinansowanych z Programu jest weksel lub weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. Ponadto w przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą należy złożyć oświadczenie współmałżonka o wyrażeniu zgody na zaciąganie zobowiązania w formie weksla in blanco (w przypadku wspólnoty majątkowej) według zał. Nr 7 - OŚWIADCZENIE o zgodzie współmałżonka na zaciągnięcie zobowiązania wekslowego.

 

  1. Umowy będą podpisywane jedynie w sytuacji OSOBISTEGO STAWIENIA SIĘ BENEFICJENTA
    W dniu podpisania umowy beneficjenci muszą podpisać weksel in blanco i deklarację wekslową celem zabezpieczenia roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy realizowanej w ramach Programu MALUCH+ 2021. Urząd nie dopuszcza możliwości złożenia weksla przez pełnomocnika osoby fizycznej, a w przypadku beneficjentów innych niż osoby fizyczne w wyjątkowych sytuacjach dopuszcza się działanie przez odpowiednio umocowanego pełnomocnika. Pełnomocnictwo do podpisania weksla wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności i musi zawierać wyraźne upoważnienie do zaciągania zobowiązań wekslowych.

 

JEDNOCZEŚNIE PRZYPOMINAMY, ŻE:

  • wszelkie zmiany wymagają formy pisemnej, najczęściej w postaci pisemnej zgody wojewody, a w przypadku zawarcia umowy – aneksu. Umowa natomiast, sporządzona jest na podstawie zakwalifikowania danej oferty konkursowej w ramach naboru, uzupełnionej zgodnie z zasadami Programu, dlatego też beneficjent zobowiązany jest do realizacji zadania zgodnie z dokumentacją, na podstawie, której dany wniosek był oceniany. W przypadku konieczności aktualizacji danych dotyczących realizacji zadania lub wprowadzenia zmian dopuszczalnych pkt 10 Programu, beneficjent powinien uzyskać zgodę wojewody na ich wprowadzenie. Zatem, należy zwrócić uwagę na konieczność bieżącego informowania o planowanych zmianach, szczególnie na obecnym etapie, tak, aby mogły być one odpowiednio uwzględnione w umowie lub jej załącznikach.
  • dowodem potwierdzającym wprowadzenie zmian, przewidzianych Programem, po uzyskaniu zgody wojewody, jest przedłożenie do MUW w Warszawie wypisu z rejestru żłobków, klubów dziecięcych/wykazu dziennych opiekunów uwzględniającego wprowadzone zmiany.
  • beneficjent zobowiązuje się do spełnienia obowiązku informacyjnego, o którym mowa w art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U. UE. L 2016.119.1 z dnia 2016.05.04) (RODO) oraz przyjmuje do wiadomości, że Wojewoda Mazowiecki będzie przetwarzał dane osobowe Beneficjenta, osób wskazanych przez Beneficjenta jako osoby do kontaktu w procesie przyznawania i rozliczania dofinansowania, a także dane osobowe przekazane przez beneficjenta w toku realizacji zadania.

 

W przypadku rezygnacji z udziału w Programie MALUCH+2021, beneficjent jest zobowiązany do niezwłocznego złożenia rezygnacji wraz z podaniem przyczyn do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie w formie pisemnej zgodnie z zapisami pkt 6.1.12 Programu według wzoru zał. pt.: Rezygnacja z otrzymanego dofinansowania_MALUCH+2021 moduł 4.

Materiały

Zał. 1 - Harmonogram wypłat transz
Zał​_1​_-​_Harmonogram​_wypłat​_transz​_(10​_05​_2021).xlsx 0.03MB
Zał. 2 - Oświadczenie dot. poprawności danych w Rejestrze Żłobków i Klubów Dziecięcych
Zał​_2​_-​_Oświadczenie​_dot​_poprawności​_danych​_w​_Rejestrze​_Żłobków​_i​_Klubów​_Dziecięcych.docx 0.34MB
Zał. 3 - Oświadczenie dot. poprawności danych w Wykazie Dziennych Opiekunów
Zał​_3​_-​_Oświadczenie​_dot​_poprawności​_danych​_w​_Wykazie​_Dziennych​_Opiekunów.docx 0.34MB
Zał. 4 - Oświadczenie dot. numeru rachunku bankowego
Zał​_4​_-​_Oświadczenie​_dot​_numeru​_rachunku​_bankowego.docx 0.34MB
Zał. 5 - Oświadczenie w spr. korespodencji e-mailowej
Zał​_5​_-​_Oświadczenie​_​_w​_spr​_korespodencji​_e-mailowej.docx 0.34MB
Zał. 6 - Oświadczenie beneficjenta o poinformowaniu rodziców o zakwalifikowaniu się do programu
Zał​_6​_-​_Oświadczenie​_beneficjenta​_o​_poinformowaniu​_rodziców​_o​_zakwalifikowaniu​_się​_do​_programu.docx 0.34MB
Zał. 7 - Oświadczenie o zgodzie współmałżonka na zaciągnięcie zobowiązania wekslowego
Zał​_7​_-​_Oświadczenie​_o​_zgodzie​_współmałżonka​_na​_zaciągnięcie​_zobowiązania​_wekslowego.docx 0.34MB
Rezygnacja z otrzymanego dofinansowania
Rezygnacja​_z​_otrzymanego​_dofinansowania.docx 0.34MB
{"register":{"columns":[]}}