W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Na trasę Ostrołęka-Chorzele powrócą pociągi

25.07.2019

Dzięki planowanej modernizacji do użytku powróci wyłączona z eksploatacji w 2001 roku linia kolejowa o długości 92,460 km. W Ostrołęce podpisana została umowa na modernizację linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele. W wydarzeniu uczestniczyli m.in.: Andrzej Bittel Sekretarz Stanu, Pełnomocnik Rządu ds. Przeciwdziałania Wykluczeniu Komunikacyjnemu w Ministerstwie Infrastruktury, Starosta Przasnyski Krzysztof Bieńkowski i Marcin Grabowski Kierownik ostrołęckiej Delegatury MUW.

Na trasę Ostrołęka-Chorzele powrócą pociągi

W piątek 26 lipca br. podczas porannego briefingu prasowego, który odbył się na stacji kolejowej w Ostrołęce przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i Pomorskiego Przedsiębiorstwa Mechaniczno – Torowego Sp. z o. o. podpisali umowę dotyczącą modernizacji linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele.

Inwestycja poprawi dostęp regionu do transportu kolejowego dzięki stworzeniu możliwości do uruchomienia przez przewoźników pociągów na nieużywanej od 18 lat trasie. Modernizacja nieczynnego obecnie odcinka linii kolejowej umożliwi przejazdy pociągów pasażerskich z maksymalną prędkością 120 km/h. Składy towarowe będą mogły się po niej poruszać nawet z szybkością 80 km/h. Dodatkowo unowocześniona trasa ma być przystosowana do obsługi pociągów o długości do 750 metrów i nacisku 221 kN/oś.. W ramach prac wymieniona zostanie m.in. stalowa, kratownicowa konstrukcja ok. 250-metrowego mostu na rzece Narew.  Przebudowane stacje będą także dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Natomiast o sprawne i bezpieczne podróże koleją dbać będzie Lokalne Centrum Sterowania ruchem kolejowym (LCS) w Ostrołęce. Transport kolejowy na modernizowanej trasie jest ważny m.in dla zlokalizowanej w Chorzelach Strefy Ekonomicznej oraz fabryki mebli w Wielbarku.

Inwestycji finansowana będzie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego. Wartość umowy PiB wynosi 314,7 mln zł netto. Realizacja przedsięwzięcia ma zakończyć się w 2022 r.

Zakres inwestycji:

  • 4 przebudowane stacje: Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele
  • 4 przebudowane przystanki: Nowa Wieś Kościelna, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka
  • 57,5 km linii kolejowej
  • 35 przebudowywanych przejazdów kolejowo-drogowych
  • 6 mostów
  • 14 przepustów
  • 19 rozjazdów
  • Nowe lokalne centrum sterowania w Ostrołęce
  • remont kładki dla pieszych w Ostrołęce

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}